• Anonym (gravid undrande)

    Underlivet efter förlossning?

    Hur ser underlivet ut efter en förlossning? Kommer det att se ut som innan efter en tid eller kan man liksom se där nere att man fött barn?

  • Svar på tråden Underlivet efter förlossning?
  • Anonym (hm)

    Själv tycker jag att det ser mer "öppet" ut nu än innan jag fick min dotter i våras. Blev dessutom klippt, så har nog ett litet ärr efter det. Har dock inte kollat därnere i spegel på ett tag, så är osäker på om det fortfarande är lika öppet eller inte.

    Om man spricker jättemycket kan jag nog tänka mig att det syns en hel del.  

  • Anonym (Väntar 3:e)

    Det kan nog skilja lite. På mig syns det inte så mycket, men de inre blygdläpparna är lite uttöjda. Inte så mycket dock. En inre blygdläpp är delad, itusliten. Ganska vanligt tror jag för 2 av mina väninnor har likadant. Och det hände med första barnet.

  • Winterfell

    Ingen skillnad på utséendet, däremot är jag tajtare än innan.

  • Flisan79

    Har fött tre barn och tycker jag ser lika dan ut nu som före. Har ett ärr från första förlossningen men det måste man verkligen leta efter.
    Känner mig inte heller "uttänjd" trots att jag aldrig gör knipövningar.

  • MansonDust

    Alltså, man ser ju inte ut som 16 år hela livet, ens i underlivet. Men, jag har fött 4 barn vaginalt & jag tycker att det ser ut som förr, någelunda i alla fall. Har bara sytt med första barnet. Dock är det trängre än innan barnen, men det har nog att göra med att jag gör knipövningar, vilket jag ej gjorde innan barnen.

  • Momalicious

    Det ser ut som innan. Har ett litet ärr efter förlossningen men jag känner det inte och jag vet inte ens om det syns längre. Känner mig som innan, även om kissknipet är sämre. Kräks jag t.ex. kan det läcka ett par droppar. Det gjorde det aldrig innan.

  • Anonym

    Jag ser i stort sett ut som innan. Blev klippt så det enda som skiljer sig är att slidöppningen har blivit lite längre.
    Mitt ex, som är pappa till mina barn, tycker jag ser ut som innan. Det är alltså inget han har tänkt på lika mycket som jag.

    Dock tycker jag det är fult. Jag vill se likadan ut som innan och förstår inte varför de inte kunde sy ordentligt.
    Det enda positiva är att jag inte lika lätt får sprickor och sår efter sex vilket jag alltid fick förut.

    Invändigt är jag lika trång. 

  • lyckligmamma87

    Tajtare säger sambon o ser lika dann ut där nere :)

  • Magiace

    Jag fick en delad blygläpp på köpet som de inte kunde sy... Så där kommer det synas alltid... Vet inte om det går att fixa till nu efteråt.

  • Anonym (D)

    min sambo säger att det iallafall känns likadant dom innan förlossningen, fick skrapsår av sugklockan så de är som "bortskavat" lite och en av dom inre blygläpparna  har ett litet hack i sig.

Svar på tråden Underlivet efter förlossning?