• Nattis12

    Symtom efter fått tillbaka embryo?

    Hej! Jag undrar om det finns några "vanliga" symptom efter att man har fått tillbaka embryon? Är på ruvardag 4 och det är det första ivf försöket så allt känns helt knasigt.


  • Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?
  • LnH

    Jag hade ont är ÄP, i runt 5 dagar första gången, och denna gång så kommer det och går mera. Ibland har jag som mensvärk och ibland känner jag ingenting.

    Sen om man tar crinone etc så kan man ju må lite konstigt av dessa med...jag har sjukt ont i brösten till och från.

  • A79

    Hade bara lite ont de första dagarna sedan hade jag så otrolig mensvärk fram till ungefär RD 15
    Trodde mensen var på väg närssom helst, men den har ännu inte kommit. tappat bort vilken dag jag är i men vecka 8 iaf :) 

  • Nattis12

    Okej. Börjar bli helt skräckslagen då jag känner vad jag tror är mensvärkar. Har oxå väldigt ont i brösten men som du säger det kan ju vara crinonen. Vad roligt A79, grattis! Är det första försöket?

  • LnH

    hmmm idag så är alla mina "inbillade" symptom som bortblåsta Obestämd undrar om det är bra eller dåligt. Ingen mens än i alla fall och så länge den håller sig borta så får man nog se det hela som positivt.

  • A79
    Nattis12 skrev 2012-05-10 20:46:20 följande:
    Okej. Börjar bli helt skräckslagen då jag känner vad jag tror är mensvärkar. Har oxå väldigt ont i brösten men som du säger det kan ju vara crinonen. Vad roligt A79, grattis! Är det första försöket?
    Jo det är första IVF för mig & nojjig är bara förnamnet!!

    Var på ultraljud i onsdags & fick se det lilla pyret & hjätrat klappade för fullt & allt såg normalt ut,
    men man är ju som sagt bara i vecka 8 & allt kan hända!!!
    Vilken dag är du på nu?..
    tänkte för jag hade så otroliga mensvärkssmärtor  från ca. RD 5-RD 15.. & än så länge inget blod iaf :)
    LnH skrev 2012-05-11 07:30:15 följande:
    hmmm idag så är alla mina "inbillade" symptom som bortblåsta Obestämd undrar om det är bra eller dåligt. Ingen mens än i alla fall och så länge den håller sig borta så får man nog se det hela som positivt.
    Vilken RD är du i?
     
  • LnH

    RD 7 idag. Bävar för RD9 då jag började blöda förra IVF försöket. Men vid FET så började jag blöda när jag skulle haft mens. Men då fick vi inga bra odds så embryot vid upptining tappade hälften av cellerna.

    Men nu börjar jag få mensvärk och springer på toa hela tiden för att titta om jag har börjat att blöda...

  • A79
    LnH skrev 2012-05-11 10:10:28 följande:
    RD 7 idag. Bävar för RD9 då jag började blöda förra IVF försöket. Men vid FET så började jag blöda när jag skulle haft mens. Men då fick vi inga bra odds så embryot vid upptining tappade hälften av cellerna.

    Men nu börjar jag få mensvärk och springer på toa hela tiden för att titta om jag har börjat att blöda...
    Huvva..
    känner igen det där!! dubbelkollar varje toabesök
    & springer kanske någon extra gång för att återigen dubbelkolla!
    Håller tummarna för dej!! 
  • LnH

    Tack :)
    Det som känns mest jobbigt dock är att innan hade jag inga problem med att bli gravid, blev gravid 2 ggr när jag åt p-piller, 1 gång när jag åt minipiller och en gång 10 dagar innan ÄL.
    Och de på kliniken ger oss så goda chanser...MEN ändå lyckas det inte. Det känns surt som bara den. Har tänkt flera gånger på varför jag skaffade en spiral och önskat att jag inte hade gjort det. Men man kan inte göra ngt ogjort heller, bara gräma sig något så enormt...

  • A79
    LnH skrev 2012-05-11 10:39:43 följande:
    Tack :)
    Det som känns mest jobbigt dock är att innan hade jag inga problem med att bli gravid, blev gravid 2 ggr när jag åt p-piller, 1 gång när jag åt minipiller och en gång 10 dagar innan ÄL.
    Och de på kliniken ger oss så goda chanser...MEN ändå lyckas det inte. Det känns surt som bara den. Har tänkt flera gånger på varför jag skaffade en spiral och önskat att jag inte hade gjort det. Men man kan inte göra ngt ogjort heller, bara gräma sig något så enormt...
    Jaha du har 2 barn sedan tidigare? Va roligt !
    Tror du att det är spralen som gjort det svårare?
    Visst sa dom att ni hade goda chanser? 
  • LnH

    Av spiralen fick jag en infektion så nu är båda äggledarna blockerade. Därav så måste vi köra på IVF.

    Mmmm har två små troll sen innan..:)

Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?