• Anonym (ts)

    En doula som inte kostar skjortan?!

    Skulle vilja föda mitt tredje barn med doula och har läst en massa på nätet. Men det är ju så dyrt! Förstår absolut att det kostar eftersom doulan i princip måste vara på "standby" i flera veckor, men vad gör man om man inte har råd? Har tyvärr inga vänner som jag har "förlossningsförtroende" för.

  • Svar på tråden En doula som inte kostar skjortan?!
  • Anonym

    Har du ingen mamma som kan va med då?? Jag skulle valt doula i sista hand. Vem vill ha med en vilt främmande människa när man föder som dessutom inte kan mer än någon du plockar på stan.

  • Anonym

    Har man inte råd så får man ingen doula, så enkelt är det.

    Jag som skattebetalare är inte särskilt intresserad av att betala för att ha en support-person stående i givakt i flera veckor i väntan på din förlossning.

    Då får du antingen avstå eller ragga upp någon som ställer upp gratis.

  • Anonym (Kanske doula..)

    Ja, doulor är ganska dyrt...
    Jag har själv funderat på att bli doula då jag bestämt mig för att vara hemmamamma de närmsta åren och då inte har ett jobb jag måste passa. Har själv fött sju barn och väntar mitt åttonde. Är väldigt lugn i mig själv och väldigt empatisk. Jag tror att doula skulle vara precis rätt grej för mig...

    Var bor du TS?

  • Anonym (samma)

    Har samma problem som du TS.
    Inga närstående som kan vara med som jag känner trygghet vid eller tror kan ge mig stöd.
    Dock har jag inte råd till en doula  

  • Anonym (Kanske doula..)

    Kan ni inte skriva var ni kommer ifrån.? Det kanske finns någon här på FL som ni kan få kontakt med och som ni får förtroende för...  Det kostar ju i alla fall inget...  :)

  • Anonym (Liiiii)
    Anonym skrev 2012-04-25 15:20:00 följande:
    Har man inte råd så får man ingen doula, så enkelt är det.

    Jag som skattebetalare är inte särskilt intresserad av att betala för att ha en support-person stående i givakt i flera veckor i väntan på din förlossning.

    Då får du antingen avstå eller ragga upp någon som ställer upp gratis.
    Håller med!! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-25 15:20:00 följande:
    Har man inte råd så får man ingen doula, så enkelt är det.

    Jag som skattebetalare är inte särskilt intresserad av att betala för att ha en support-person stående i givakt i flera veckor i väntan på din förlossning.

    Då får du antingen avstå eller ragga upp någon som ställer upp gratis.
Svar på tråden En doula som inte kostar skjortan?!