• Forumvärd

    Familjelivs Påsktävling- Vinn överraskningspris från Åhléns!


     

    Nu är det bara ett par dagar kvar till påsk –  men vad är påsk för dig?Solig
    Är det ledig tid med familjen, att äta ägg, frossa i godis, påta i trädgården eller något helt annat?
    Berätta här i tråden och ladda gärna upp en bild då har du chansen att bli dagens vinnare.

    Vinnaren utses av en jury på Familjeliv.
    Tävlingen pågår fram till midnatt den 2 april och vinnaren avslöjas dagen efter.

     


    Dagens vinst är ett fint överraskningspris från Åhléns, värde cirka 1.880 kronor.

    På bilden ser du vårens snygga väska och den har vi fyllt med ett antal hemliga gåvor (dam/barn). De kan variera i storlek och stil och du har tyvärr ingen möjlighet att byta varorna till andra storlekar eller färger, men passar de inte dig hoppas vi att du kan glädja någon vän med dem.

     

    Läs fullständiga tävlingsregler här

    Lycka till!! Solig
  • Svar på tråden Familjelivs Påsktävling- Vinn överraskningspris från Åhléns!
  • tinaaaaaa

    Det blir inget riktigt påskfirande i år för oss, eftersom jag fyller år på långfredagen blir det kalas i stället. Sen är det bara att vara hemma och mysa hela helgen eftersom vi är lediga. Kanske påskharen kommer med ägg så barnen får leta lite

  • Findus007

    Vi ser till att vara hemma hela familjen, laddar upp med familjefilm och påskgodis. Men först måste sonen leta rätt på godiset som tranan kommit med. =)

  • Joula
    Påsk i Påskallavik
     I hela mitt liv har jag tillbringat påsken hos min farfar i Påskallavik. Jag, mina fyra syskon och kusin har lekt ute i den stora trädgården, plockat ner påskägg som plötsligt hängt i en buske ute på gården, ätit farfars goda lax med majonnässås, druckit påskmust, andats frisk havsluft och sett våra föräldrar slappna av och för en gångs skull ha tid för att spela sällskapsspel med oss.
    Förra året var dock den sista påsken i Påskallavik då min farfar avlidit vid 93 års ålder. Den sista påsken kom att ägnas åt att städa ur huset samt att med både tårar och skratt minnas alla soliga dagar vi fått där tillsammans. 
    Nästa påsk har jag fått mitt första barn och det återstår att se hur de nyblivna morföräldrarna, föräldrarna och alla mostrar och morbröder kommer att skapa en ny påsktradition utan Påskallavik.

  • bondmoran punkt nu

    Påsken är mys!!! Svärmor och svärfar kommer hit <3 Ungarna är lediga från skolan och alla är hemma. Vi äter gott, fikar titt som tätt, grillar, städar i trädgården (om vädret är bra så klart), säger Glad Påsk till alla kossorna (ja!! på riktigt!!!) och bara har det gott.

    Jag älskar både Påsk, Jul och Midsommar. Då är alla tillsammans och man myser allt vad man orkar.

     


    En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Diablo

    Vi har fyra ganska aktiva barn så här spelar vi familje bandy på helgen för att senare kunna mysa tillsammans. På fredagen ska vi bjuda över några av gudmödrarna på lite påskmat , vi får se hur det blir för allt barnen har börjat klaga över ont i halsen och de ser lite hängiga ut. När vi inte påskmyser så försöker jag utnyttja den lediga tiden till att göra klart mitt ex-jobb.


    Här är min arbetsplats, så jag hoppas på en massa påskbus på dagarna och sedan får vi hyra några mysiga barnfilmer så att jag kan få litte stud tidSolig Glad Påsk alla! 


    Har man tur behöver man inget vett!
  • upponerw

    Påsken är den enda storhelg som inte folk har massa uppskruvade förväntningar på. Jag tycker påsken är en underbar helg. God mat. Fika utomhus. Frossa godis. Påskmust och mysa med familjen. Det blir första påsken med lilltjejen så denna påsken blir extra underbar!

  • Lady Namárië

    För mig handlar påsken väldigt mycket maten. Att äta tillsammans med familj och släkt och att laga maten tillsammans. Som liten lagade jag påskmaten och påskgodiset ihop med min älskade mormor och numera har jag mina egna barn med mig. Påskgodis är ett fantastiskt roligt familjepyssel, och till och med de yngre barnen kan vara med och göra sådana här kycklingar:


       

    En gammal tradition i familjen är förresten att det alltid skall stå en chokladtårta på påskbordet. Den håller vi trots det stora missödet ett år då familjens gamla labrador satte i sig hela tårtan och sedan ställde sig högst uppe i trappan och kräktes choklad över de vita väggarna och heltäckningsmattan. Så här långt i efterhand är det faktiskt ett påskminne som vi skrattar åt. Det blir inte alltid som man tänkt sig.   


    So say we all
  • Miloxan

    Långledig med familjen , äta gott och mysa det är påsk det tillsammans med påskäggsjakt ute :)

  • Flickanx2

    Påsk för mig är att påskpyssla med barnen och att sedan ha påskletarkalas för hela byn med föräldrar och barn. Vi gör en karta med tipsfrågor och sedan avslutas allt med att min påskakärring i form av en normalstor, egengjord påskakärring ger ut alla påskägg. Dessa har alla barn haft med sig till festen, därför får de alltsdå ett annat påskägg än det som de köpt.

    Se mer på min blogg... bl a min stooora höna, som brukar bjuda på nåt gott;))

    http://ekdungen.blogspot.se/

     


    128
  • Aint Your Fairytale

    För mig är påsken en mysig tid att umgås med familjen, få äta lite påskgodis samt äta god påskmat som är ett måste för mig. Skrattande  Påsk utan påskmat är ingen riktig påsk för mig... Tungan ute

    Bara ha det trevligt helt enkelt... Solig


    ~ Alice 5/2-2011 ~
Svar på tråden Familjelivs Påsktävling- Vinn överraskningspris från Åhléns!