• Anonym (Cerazette)

    Cerazette - biverkningar!!?!?!

    Hur snabbt märker man av om man får någon biverkning av Cerazette??


     


    Åt kombinerade p-piller Trionetta28 innan o började med Cerazette för 3 dagar sedan.


     


    Jag vill inte få minskad sexlust då jag gillar o ha sex ;)


     


     

  • Svar på tråden Cerazette - biverkningar!!?!?!
  • Smilla1976

    Det är nog olika men jag fick minskad lust så jag slutade m dom och äter inget sen många år och mår jättebra! Jag var mer deppig när jag åt cerazette så... Jag kommer aldrig äta piller mer! Du får vara vaksam på biverkningar helt enkelt!

  • maria1979

    jag äter dem..  har inga direkta biverkningar.. men att ibörjan blödde jag till o från i säkert 1-2 månader...

  • LMT

    Har ätit mina i ett år nu och har inte haft nån biverkningar, förutom att min mens är spårlöst försvunnen

  • Anonym (Never ever)

    Torra slemhinnor, ständig mens, tappade hår i stora tussar från mitt huvud, blev helt uppsvälld i mage. Kämpade i flera månader, nästan 7 månader orkade jag med, "det slutar ju snart och då får du ingen mens alls" sa bm. När jag började tappa hår så drog jag gränsen och sa stopp. Är en känd biverkning När jag slutade tappade jag 10 cm i midjeomfång på bara någon dag. Men sen blev mensen helt knäpp efteråt. Har fått besvär med värk från helvetet och blöder jättemycket. Hade inga myom innan vad jag vet, däremot har jag några nu som jag ska få bortopererade. NEVER EVER CERAZETTE

  • lajos

    Har nu efter 8 dagars användande fått blödning :/ Märkte med av att mina orgasmer inte var lika intensiva som innan. Sexlusten finns kvar iaf.
    Barnmorskan jag pratade med sa att jag skulle "hålla ut" i tre månader iaf. Då kunde eventuella biverkningar försvunnit plus att kroppen "vant" sig vid de nya p-pillrerna.

  • totten

    Jag började med Cerazette ett par månader efter förlossningen förra året. Efter min förra graviditet fick jag tillbaka mensen efter sju månader, men den här gången dröjde det och dröjde och till slut tänkte jag att jag kanske inte blöder något alls nu då. Sedan, 14 mån efter att jag fått barn, kom mensen tillbaka, och nu har jag småblött i snart EN MÅNAD i sträck och är verkligen less på det.

    Jag ger det ett par månader till och om det inte blir nån ordning på det så byter jag till något annat. Jag upplever också minskad sexlust vilket jag inte tyckte var något jätteproblem men jag står inte ut med att småblöda hela tiden, det tar effektivt död på all lust man kan tänkas ha kvar. Men i övrigt mår jag bra, det var helt okej så länge jag inte blödde.

  • Jenniesmamma

    Förutom väldigt lång mens så hade jag inga biverkningar, mensen funka jätte bra i början, men sista månaderna nu så har jag haft mens i två veckor varje gång jag haft mens, dock blöder jag väldigt lite, vissa dagar räckte det med trosskydd.

  • Anonym

    Det tog ca en månad för mig, sen var min sexlust nästintill död!

  • Två döttrar och en son
    Anonym (Cerazette) skrev 2011-11-07 19:20:21 följande:

    Hur snabbt märker man av om man får någon biverkning av Cerazette??


     


    Åt kombinerade p-piller Trionetta28 innan o började med Cerazette för 3 dagar sedan.


     


    Jag vill inte få minskad sexlust då jag gillar o ha sex ;)


     


     


     

    Det är ju otroligt olika hur olika kvinnor reagerar på ett visst p-medel.

    För min del så har jag  provet Cerazette vid två tillfällen efter att jag fött barn, och jag märkte direkt att jag blev nere, tappade lust + började blöda efter ca tre veckor och blödde varjer dag i flera veckor. Så jag valde att sluta med dem.

    Men andra kvinnor kan ta Cerazette utan några problem alls!

    Mitt råd är att du bara tar dem, lever som vanligt utan att gå runt och medvetet känna efter och märker du efter ett tag att du inte mår bra helt enkelt så får du tänka över om du ska anv något annan p-metod.
  • snäckan01

    Jag bytte från Trionetta till Cerazette och helvetet började.

    Jag fick otroliga humörsvängningar, blev svullen, blödde konstant till och från i flera månader samt tappade all sexlust. Det värsta var nog ändå håravfallet och alla blemmor i ansiktet. Vissa av dessa blev inflammerade och jag såg helt enkelt för jävlig ut. Jag har aldrig någonsin tidigare i mitt liv haft problem med finnar mm.

    Nej, jag blev ingen trevlig människa med Cerazette. Stod ut i 4-5 månader och gav sedan upp. Jag gick tillbaka till Trionetta och det tog några månader sedan var balansen återställd, sexlusten tillbaka, inga humörsvängningar och framförallt slut på fallande hår och utslag.

    Jag säger ALDRIG mera Cerazette. Mig passade det inte alls.

     

  • Anonym (negativ)

    Jag tror inte på cerazette heller.
    Jag blev jätte konstig och detsutom så blev jag gravid fastän jag åt dem. 
    hade bara ätit dom i ca 4 månader när det skedde. 

  • Gnuttelina
    Anonym (negativ) skrev 2011-11-24 06:46:04 följande:
    Jag tror inte på cerazette heller.
    Jag blev jätte konstig och detsutom så blev jag gravid fastän jag åt dem. 
    hade bara ätit dom i ca 4 månader när det skedde. 
    Jag blev också gravid, så det borde räknas som en biverkning.
  • LilaRos

    hade småblödningar hela tiden
    fick ont vid samlag, trode att något var allvarligt fel men de hittade ingen förklaring till det onda.. Försvann när jag slutade äta dom.
    allmänt deppig

  • Anonym (3 år)
    LMT skrev 2011-11-07 20:30:33 följande:

    Har ätit mina i ett år nu och har inte haft nån biverkningar, förutom att min mens är spårlöst försvunnen


    Samma här, har ätit i tre år och har ingen mens. Eller jag har fått lite blödning någon gång, men det har som sagt varit lite och endast 1 max 2 dagar. 

    Lusten är för övrigt lika hög så den har inte minskat, så inga biverkningar som jag har märkt av iaf Glad
  • Anonym (3 år)
    Anonym (3 år) skrev 2022-12-08 10:23:01 följande:
    Samma här, har ätit i tre år och har ingen mens. Eller jag har fått lite blödning någon gång, men det har som sagt varit lite och endast 1 max 2 dagar. 

    Lusten är för övrigt lika hög så den har inte minskat, så inga biverkningar som jag har märkt av iaf Glad
    Kan tillägga att de få gånger som jag har fått smöblödning så har det varit i samband med att jag råkat ta ett piller typ endast 1 timme senare/tidigare än vanligt, annars tar jag dom på klockslaget samma tid varje dag och då är det inga konstigheter. 
Svar på tråden Cerazette - biverkningar!!?!?!