• lillamillan

Väldigt få befruktade ägg vid ICSI

Nu har det hänt igen. Av 15 äggblev endast 2 befruktade. Planerat ET är i morgon om de delat sig ok. Förra gången blev 1 av 4 befruktade och gången innan 1 av 4 fast då delade det sig inte vidare. Aldra första gången blev 3 av 6 befruktade. Vi har totalt gjort 4ICSI och det känns som om det blir sämre och sämre resultat. Nu undrar jag om det finns några som blivit gravida trots så dålig befruktningsgrad? Hur många försök gjorde ni? Och hur många ägg fick ni ut och hur många av dem blev befruktade?

• Svar på tråden Väldigt få befruktade ägg vid ICSI
  • Charlot

Jag vet inte befruktningsantalet vid våra försök, däremot vet jag hur många som överlevde till dag 2.. Vi har gjort ICSI alla gånger..

Försök 1 - 16 ägg med Gonal-f, 2 fina på dag 2, Et positivt men ma, fet minus
    Försök 2 - 6 ägg med Menopur, där vet jag att 2 befruktades, men bara ett var fint dag 2. Blev minus. 
    Försök 3 - 11 ägg med Menopur+Gonal-f kombinerat, 2 fina kvar dag 2. Fick båda på et, men tidigt missfall.

Försök 4 som vi gjorde privat - 15 ägg med Gonal-f, hela 4 st var fina dag 2! Fick tillbaka 2 som nu är 2 st växande krabater i min mage.  

Har du använt olika mediciner? Låter stor skillnad på 4, 4, 6 och nu 15? 

• lillamillan

Första behanligen var långa med suprecur och gonalf 150
    Andra var kort behanlig gonalf 300
    Tredje försöket var kort behandling med menpur 450
    Nu fjärde försöket var långa med syndarel och menpur 450.

Lite nyfiken på hur ni gjorde med kombinationsbehanlingen, hur funkar det? Och var du nedreglerad innan det oxå eller va det en kort behandling?         

• Charlot

VI gjorde långa varianten med nedregleringsspray alla gånger. (1a gången Synarela, resten Suprecur)

Kombinationen var för att läkaren själv sa att menopur brukar ge bättre kvalité på äggen, men när jag bara använde menopur blev det så få så han ville ha med gonal-f som gav mig många ägg också.. Blev alltså 2 sprutor varje kväll.. Däremot blev det ju ingen större skillnad för vår del i kvalité.. Menopur var mao inte alls min grej. 

• Colourful

Jag sprutade med puregon och fick ut 11 ägg. Två blev befruktade med icsi, men ett var dåligt och slängdes. Det andra fick jag tillbaka, trots att det bara var två celler. Det fäste ändå! Men blev väldigt tidigt missfall tyvärr. Så nästa försök blir det menopur istället, för att förhoppningsvis få fler befruktade ägg...även om de sa att det var pga kassa spermier. Hoppas att det går bra. :)

• Vädur 78

Vi har haft ganska dålig befruktningsprocent
    IVF 1. 2 av 12 befruktade, för mycket fragmentering så inget ET
    IVF 2 4 av 14 befruktade, 2 av sämre kvalité tillbaka, minus
    IVF 3, 7 av 22 befruktade, 2 av sämre kvalité tillbaka, minus 

De tre första med långa metoden och gonal f sen bytte vi till privat klinik och sen dess bara gjort korta metoden

IVF 4, 4 av 22 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen, gravid, barn 2010
    FET, minus
    IVF 5 1 av 8 befruktade, inget ET
    IVF 6 4 av 14 befruktade, inget ET 
    IVF 7 2 av 9 befruktade, en fin tillbaka, minus

IVF 5 gjordes med menopur annars har jag haft gonal f. Min dos sänktes rejält IVF 5 för kliniken trodde kvalitén skulle bli bättre då men så blev det inte.
    De tror att min äggkvalité är dålig har gjort en hormonutredning nu som visat på TPO antikroppar så inför nästa IVF ska jag få kortison och se om det hjälper!

Gick på akupunktur den gången det lyckades med!

Lycka till 

♥♥♥
  • Lyxmamma

Barn 1:

IVF 1: 5 av 7 befruktade men bara 2 som gick att använda, 1 till mig och 1 till frysen. Minus

IVF 2: FET med det frysta ägget. Plus. Dotter fyller tre nu

Barn 2:

IVF 1: 5 av 6 befruktade men bara 2 som gick att använda, 1 till mig och 1 till frysen. Minus

IVF 2: FET med det frysta ägget. Plus men fick missfall dagen efter.

IVF 3: 4 av 5 befruktade men bara 1 som gick att använda. Minus

IVF 4: 9 ägg men inget ägg gick att använda. Bytte från Gonal-f till Menopus

IVF 5: 1 av 8 befruktade och det ägget gick att använda. Minus. Bytte tillbaka till Gonal-f

IVF 6: 5 av 6 befruktade men bara 2 som gick att använda, 1 till mig och 1 till frysen. Plus. BF 1 jan 2012

Så jag får mellan 0-2 ägg kvar varje gång. Man märkte att jag fick sämre ägg med skörare skal när man körde maxdosen på mig och det var likadant med både Menopus och Gonal-f så sista försökte backade vi hem och tog en mellados och då tog det sig.

Önskar dig verkligen lycka till och håller tummarna för att det går vägen för er snart!!!!  

Svar på tråden Väldigt få befruktade ägg vid ICSI