• little mommy

    Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)

    Tänkte kolla ordentligt hur många som drabbas oavsett men.

    Men för att det ska funka måste man skriva ja om man fått bristningar även om det inte var med besvär, för en som fått lika många bristningar på samma ställe kan ha haft stora besvär

    Så för att göra det enkelt bristningar=bristningar = förlossnings skador.  

    Ni röstar nej ska tillhöra dom som ej fått  förlossningskador
    inga bristningar, inga blödningar, inga infektioner, inga problem mer än liiite svullen och öm. (normalt)

    Ni som röstar Ja ska tillhöra dom som har förlossningskador
    framfall alla sorters 
    1,2,3,4 graden bristningar
    blödningar
    infektioner
    smärta,
    obehag
    stygn
    klipp
    Brytit svans kotan eller spricka i den
    problem vid sex efter. 
    övriga problem relaterat till förlossningen 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 09:05
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m59594952.html

    En annan tråd på hur "snabbt" man var läkt efter

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 10:57
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m61232496.html

    NY TRÅD MED FLER ALTERNATIV

  • Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)
  • zigge4ever

    Klippt 1:a gången, andra gången brustit. Hade problem flera år av klippningen.

  • little mommy

    Bra av er och dela med er! finns så många av oss därute med besvär och det är så dålig information om alla skador!
    och Mvc får det låta som att händer knappt inga! så ska bli intressant att se denna omröstning! 

  • Trident5678

    Några små bristningar.
    Klipp.

    Inga besvär av det efter förlossningen.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • veh

    Klipp, sfinkterruptur och en moderkaka som inte lossnade.

    Inga bestående men dock, allt läkte bra.

  • liji77

    Ok. Nu har jag kollat min journal för att kunna uppge exakt Flört: Bristningar i klitoris, vagina och perineum. Suturer flertalet inre och någar yttre. Är fortfarande 8 månader efter svullen på ett ställe. Skulle tro att det är ärrbildning. Kan inte säga att jag är riktigt som tidigare där nere, men vill heller inte påstå att jag har besvär. Det är i alla fall inte besvär för mig.

  • Annaloo

    Röstade ja, men behövde bara sy fyra små ynka stygn och hade inget ont av dem alls.

  • lövet2

    Ja. 7 förlossningar och facit är som följer:

    1:a förlossningen - yttre och inre bristningar som fick sys med rätt många stygn. Det tog några månader att läka, men jag hade inte särskilt ont och fick inga men sedan.
    4:e förlossningen - svanskotan åkte ur läge. Det hade varit lätt att fixa om det upptäckts genast, men det tog ett par år innan jag fick hjälp. Det har gett men i form av en känsligare rygg och halvdåliga axlar.

Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)