• Anonym (orolig)

    1:300 dåligt resultat på kubtestet?

    Jag var på kubtest imorse, 23 år gammal med 20 kg övervikt.
    Röker inte.

    Bebisen var superpigg och inga fel alls på som vi kunde se, såg såå fin ut!
    Men risken jag fick var 1:300.... jag hade tänkt att jag inte skulle tänka så mycket
    på siffrorna, men nu har jag tänkt på dom hela dagen. Tycker att jag fick "dåliga"
    siffror för att vara så pass ung.... får alla "tjockisar" sämre på kub?

    Ska absolut inte gå vidare att kolla med fvp, det var bara jag som behövde prata av mig.
    Trodde jag åtminstone skulle få 1:1000.... Rynkar på näsan

    Någon annan ung som råkat ut för samma?

  • Svar på tråden 1:300 dåligt resultat på kubtestet?
  • Anonym (många)

    Måste bara säga att jag e lite trött på Kubs resultat, många har fått dåligt resultat o sedan gjort fvp
    och då har det inte alls varit så..

    usch förstår din rädsla, och jag hoppas verkligen inte det stämmer..

    Styrke kramar till dig

  • Anonym (2 barn)

    Tycker inte du fick så dåliga resultat. Det är ju ändå 299 barn som föds friska med "dina siffror". Min kusin hade 1:100 när hon väntade tvillingar och båda var friska.


     


    Lycka till

  • Anonym (orolig)

    Okej tack hörrni!

    Med min låga ålder "borde" jag fått en högre siffra, men vet inte om det var övervikten som ställde till det... Ska försöka att inte tänka på det, som sagt 299 barn är friska liksom... Jag blev bara lite chockad och ångrar lite nu att vi gjorde det. Även om det var jättekul att se en glad och pigg bebis i magen... BM som gjorde ultra sa att det var bra siffror, så vi nöjer oss :) Bara jag som ältar och tänker en massa....

  • Anonym

    Om bebisen skulle ha en avvikelse, skulle ni då behålla den eller göra abort?
     
    Om ni skulle behålla oavsett så är ju testresultatet inget att fundera vidare på. Du är gravid med ett barn.
    Om ni skulle överväga abort så rekommenderar jag fostervattenprov så snart som möjligt.    

  • Anonym (orolig)

    Vi kommer inte kolla med fostervattenprov, enligt bm var det låg risk.

    Var bara jag som satte mig ner i soffan så snurrade tankarna, och så ville jag kolla
    om någon mer varit i samma sits :)

    Var bara inställd på bättre siffror...

  • TAN

    Vi gjorde ett kub test och då berättade hon för oss att hade man ENBART gått på min ålder (24) å inget annat så hade siffran blivit 1:900.. Förmodligen bättre för dig..., men som många skriver; fortfarande stor chans att ditt barn är friskt!

  • Anonym

    Jag var 26 när jag gjorde mitt KUB-test, 20 kg övervikt, fick 1:20000. Någon som vet vad som egentligen styr de siffror man får? För min del verkar det iaf inte ha varit vikten...

  • Vinxen

    Jag e 23 å fick 1:25000 och väger 25kg förmycke. Det där är nog väldigt olika!!

  • Anonym

    Det är en sammavägning av ålder, nackspaltens bredd, och 2-3 hormonnivåer i ditt blod. Om nackspalten var bra hade du antagligen höga nivåer av någon av dessa hormoner.

Svar på tråden 1:300 dåligt resultat på kubtestet?