• jenn06

    bruttolöne avdrag från alla ivf kliniker?

    jag och min man skall på börja ivf till hösten :) hade bestämt ivf kliniken (kvinno kliniken) göteborg och tid bokad nu så är det som så att dem börjar arbeta med calanderska och vi hade tid till den andra kliniken, på deras hemsida står inget om bruttolöne avdrag, Kan man göra det oavsett vart vi går eller gäller det bara vissa klinker?

  • Svar på tråden bruttolöne avdrag från alla ivf kliniker?
  • Shibby 78

    Det har inget att göra med vilken klinik man väljer väl, utan det är hos ens egen arbetsgivare som man får bruttolöneavdraget beviljat eller inte. Att få bruttolöneavdrag handlar ju om att ens arbetsgivare betalar behandlingen för en och sen betalar man till sin arbetsgivare från sin bruttolön innan skatt dras.

    Rätta mig om jag har fel, men så har jag förstått det  


    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • jenn06

    åh va skönt, har också trott att det var så men blev ställd när jag skulle fylla i papprena som dem önskat innan besöket och såg att dem samarbetade inte längre.

  • ekke

    såg att ni inte har barn sedan tidigare, varför går ni då inte via länstinget där ni bor först? 

  • jenn06

    vi har ett barn sedan tidigare, så vi får ingen hjälp med andra barnet.

Svar på tråden bruttolöne avdrag från alla ivf kliniker?