• Idaamelia

    KappAhl vs. H&M

    Vart handlar du helst dina barnkläder och varför?
    Själv gillar jag KappAhlm bäst hitills. Bra lite större i storlekarna än HM är min uppfattning, Vidare i benen och snålar ej med knapparna vid halsen =)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden KappAhl vs. H&M
  • tahira

    Av dessa väljer jag faktikskt Lindex. Hittar alltid fina saker där, och med fina tryck till min 5,5-årige son, som Mumin och Bamse och allt vad det kan vara, Dessutom sitte deras jeans superbra på honom.

    När han var yngre köpte jag mycket Pop, men nu tycker jag inte att de har så himla roliga saker, för någon som har en egen vilja. 


  • Kazeer

    Just nu är det KappAhl jag gillar bäst.

    Sedan första barnet föddes 2007 har jag annars handlat i stort sett uteslutande på Lindex. Numera tycker jag dock att Lindex, H&M och KappAhl har ett tråkigt utbud. Det är svårt att hitta kläder utan olika sorters tryck på. Jag vill inte ha sporttryck, grävskopor, bilar, actionfigurer etc på mina barns kläder. Ibland hittar jag riktigt snygga tröjor ... men så sitter det t ex  "86" fastsytt på bröstet eller en döskalle. Varför? Skrikandes Men letar jag noga och länge så brukar det gå att skrämma fram något plagg i vackra färger och utan tryck.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Lantani

    När jag köper "vanliga" kläder så blir det oftast lindex. Kappahl brukar dock ha jeans som passar min smalis. Sen köper jag en hel del danska kläder också, men de köps på facebook eller tradera, något enstaka nytt plagg i någon webshop. Ytterkläder köps på polarn och pyret, molo eller något enstaka från Ullared.


    Alvin 081114 och Alice 100807
  • verkar

    Vanliga inne klädder köper jag mest från HM men även från villervalla och Nova star , ytterklädder från pop eller didriksson. Jag köper mycket när de rear eller mot rabattkoder, 

  • Tant Green

    Tidigare har det varit lite blandat (inte Cubus, men de andra). Nu från storlek 128 kommer jag definitivt inte handla mer på Lindex och KappAhl i alla fall, deras "tonårskläder" ser ju helt sjuka ut på en 6-7-åring. Däremot tycker jag att H&M har mycket snyggt från storlek 134 (när den jäkla Hello Kitty försvinner), så från nästa år (?) kommer jag nog handla mer där.

  • La Lola

    H&M


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2011-07-23 16:02:13 följande:
    H&M
    Varför?
    Gillar kläderna och priserna.

    Kappahl kommer på andra plats.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • lo g

    Valde Lindex för baskläder. Bra priser och passar dottern perfekt. (kan bara gå efter stl och måste inte prova)Annars gillar jag danska märken för deras färggladhet.

  • Heffa

    H&M. För att de har kläder som passar även oss vuxna. KappAhl har fina barnkläder, men damkläderna är tantiga.


    Over and out
Svar på tråden KappAhl vs. H&M