• emsa

    Tips på aktiviteter på spanska i Skåne

    Hej!

    Vi har två små barn som vi vill ska växa upp tvåspråkiga - svenska/spanska. Vi pratar mycket spanska hemma och har både filmer och böcker på spanska så det äldsta barnet (den yngste pratar inte än!) pratar ungefär lika bra på båda språken. Dock känner jag att ju äldre hon blir, desto mer går det över till svenska och jag skulle egentligen gärna se att hon fick mer stimulans på spanska utöver det vi pratar hemma.

    Jag undrar nu om någon har tips på aktiviteter typ sagostund, sångstund etc på spanska i Lund/Malmö området?

    Eller om ni själva är en spansktalande familj och vill träffas ibland?  :)

    Alla förslag är välkomna!

  • Svar på tråden Tips på aktiviteter på spanska i Skåne
  • Detta är jag

    Hej!
    Hur gamla är dina barn? Jag försöker också lära min spanska. =)

  • emsa

    En som är tre år, blir fyra i höst och en som fyller 1 år i april.

  • pecosita

    Hej! Mina tvillingar ska bli tvåspråkiga är planen. Nu är de 13 månader och säger än så länge bara HOLA .
    Min sambo brukar spela lite spanska låtar som han hittar på nätet och sådär men det hade varit jättekul med en ordnad aktivitet...   Jag puffar lite jag med!

  • spansktalandebarnvakt

    Hej!

    Är ni intresserade av att ha en spansktalande barnvakt?  

  • Rubens

    Hej! Någon som är intresserad i Malmö-Lund regionen att ha sagostunder eller lek på spanska, kanske en gång i veckan. Har en son som är lite över fyra år som pratar spanska och som behöver extra träning.
    Hör av er om det finns intresse.

  • Stinita

    Hej! Har noll koll på hur pass gammal denna tråden är, men jag har också barn som är tvåspråkiga svenska/spanska och jag letar efter folk att hänga med och aktiviteter att göra i Malmö för att kunna främja deras språkutveckling i spanska.
    Mina barn är 4 och 1 år (födda -19 och -22).

    Hör gärna av dig om det fortfarande är aktuellt :)

Svar på tråden Tips på aktiviteter på spanska i Skåne