• Sephora

    Inflyttningspresent

    Vad ge bort i present till ett par som blivit med hus? =)
    Ett par hundralappar högst... . Kom jättegärna med tips!

  • Svar på tråden Inflyttningspresent
  • Tazzme

    Tja... om dom bott i höghus tidigare så kanske de kunde behöva en dörrmatta? Finns ju både snygga och roliga sådana.
    De är ju inte så roliga att köpa, men alla behöver dom så det hade jag tyckt varit en helt OK inflyttningspresent.

    Annars går det ju alltid att ge nån "klassisk" gåbortpresent, typ en vinflaska eller nåt.

  • mari

    Trädgårdsgrejer, typ nån snygg blomsterhink eller nåt? Lite fel årstid kanske.. En snygg kruka med ljung eller något annat som tål vintern? En välkommen skylt att hänga på dörren. Dörrmattan som ovnastående föreslog låter som en trevlig ide. Annars kan du ge ett snyggt kort vari du skriver att du erbjuder dig att hjälpa till med gardinsömnad eller nåt, brukar vara många förnster i hus.

  • humma

    Jag fick tips om en flaska fin olivolja, flingsalt och något "finare" bröd.
    Ska tydligen bringa lycka i det nya huset (?)! Det brukar vi köra på och det har blivit lite uppskattat.
    Har lagt brödet i cellofan med fina band om och lagt allt i en snyggare påse, lite festligare så!

  • syster78

    Har man bott i lägenhet innan och kommer till hus är det oftast många fler fönster att fylla med blommor. Köp några snygga krukor med tillhörande blommor tex... Eller nån trädgårdsskötselbok, kan ju vara bra att veta när på året det är bra att beskära träd och plantera och dyl...

  • UmeåElin

    Nya fräscha städgrejor i en snygg hink tycker jag brukar vara kul att ge bort. Ofta rätt uppskattat också, att få byta ut de gamla och städa nya hemmet med fräscha grejer.

  • Golvmoppen

    En målad Piasavakvast. Finns i både små och stora. Brukar vara uppskattat, inte så många som ger bort det + att det behöver man har hus. Används ju året om.

  • linjoha

    Jag har en rolig idé. www.butikstylish.se har en väggklocka med lösa siffror som de rear just nu för 198,75kr. Klockan består av ett urverk och tolv lösa fotopluppar som man sätter upp runtom urverket, man kan alltså göra klockan hur stor/liten man vill och dessutom göra den personlig. Köp den och fyll med kort på de nyinflyttade, sen kan ju dom byta ut korten om de inte är fullt så ego Här hittar man klockan http://www.butikstylish.se/product_info.php?products_id=1014

  • Gusten57

    Toppen med saker som man inte själv tänker på att köpa och som gärna får vara lite ?extra? snygga. T.ex. handdukar, eller en snygg korkskruv!

Svar på tråden Inflyttningspresent