• Ohana 84

    Gravid Massör

    Tänkte höra om det är fler i min sitts?!!

    Jag är bara i v12 nu men har redan börjat fundera på hur/om det kommer funka att vara höggravid och massera? Jag är anställd och jobbar som rehabmassör (utb: ortopedmedicin idrottsmedicin på IMC), det är alltså ingen lätt spamassage jag utför utan djupare tyngre massage med töjningar och många andra behandlingssätt.

    Självklart vill jag helst jobba så länge som möjligt eftersom det märks en hel del på kontot om man går ner i tid, blir sjukskriven, får havandeskapspeng mm.

    Så är det någon annan som jobbat som massör under sin graviditet som vill dela med sej av sina erfarenheter? Har ni jobbat graviditeten ut? Har ni fått havandeskapspeng?

  • Svar på tråden Gravid Massör
  • AnneliMalena

    Hej
    har också försökt hitta någon annan i samma situation,  nyfiken på hur det gick för dig?

    Jag är idrottsmassör och håller inte heller på med spa-massage direkt :P
    Jag är i vecka 9 och känner redan nu att hur ska det fungera?!
    Jag jobbar även som arrestvakt men det får jag sluta med så snart magen syns på riktigt, min man är inte helt nöjd med mina yrkesval just nu ;)

  • Ohana 84

    Jag blev omplacerad till kontorsjobb i slutet av graviditeten. Inget roligt direkt men orkade inte ta upp någon kamp med FK när jag hade hört så många andra bli nekade havandeskaps peng. Men det kan ju vara värt ett försök anneliemalena Milletti, var detta nu senaste året/åren? Du är den första massören ja hört som fått igen om det sen FKs regler blev hårdare :) hur lyckades du?

  • Milletti

    Jag fick besked nu i oktober att det var ok, ringde en kvinna från FK och ställde alla möjliga frågor om hur jag masserade och hur många kunder jag har per dag osv sen fick jag beviljat

  • Ohana 84

    Jasså :) Gud så bra!! Bra att veta ifall det blir fler graviditeter ;) Hade du skickat in ansökan först eller hur kommer det sej du kunde ta det per telefon?

  • Milletti