• Medde

    Vilket babyskydd har ni?

    Är på gång att köpa babyskydd till bilen.
    Undrar vad ni har för babyskydd och hur ni tänkte inför köpet?

    Vi har tittat på:

    - Akta Graco AutoBaby (med bas)
    - Britax Baby Safe plus

    Vore kul att höra lite åsikter från er som använt babyskydden ett tag

  • Svar på tråden Vilket babyskydd har ni?
  • Omnia vincit amor

    Hej! Jag använde Acta Graco, dock utan bas. Har trivts mycket bra med den, den är dock ganska tung. Vet inte om det skiljer dem emellan. Lycka till!

  • Omnia vincit amor

    Hej! Jag använde Acta Graco, dock utan bas. Har trivts mycket bra med den, den är dock ganska tung. Vet inte om det skiljer dem emellan. Lycka till!

  • Sjuan

    Har Acta Graco med bas. Den är superbra. Speciellt att man har basen och mkt lätt kan ta loss stolen utan att behöva hålla på med bältet. I början satt Clara mycket i stolen inne och det fungerade toppen. Enda nackdelen möjligen att den är lite tung.

  • papayan

    Har också Akta Graco med bas, helt suveräntmed basen. Men den är lite tung och otymplig att bära. Men jag är supernöjd ändå, har man inte tänkt att bära den några längre sträckor så gör det ju inget.

  • Nirnaeth

    Har också en Graco med bas! Så otroligt smidigt.
    Är kanonnöjd med den!

  • nero

    Har oxå acta graco med bas är supernöjd så skönt att slippa hålla p¨å med bältet varje gång man ska sätta i den, bara klicka i skyddet, lätt som en plätt

  • Jalika

    Vi har haft Acta Graco utan bas. Det tar kanske fem gånger att få bra kläm på hur man meckar fast stolen med bältet, sen går det lätt. Tycker inte att det är värt pengarna med basen.

  • Medde

    Tack för alla svar!

    Vi känner att vi vill ha en så säker stol som möjligt, såklart
    Gracos känns stor och säker i den synpunkten, men som ni alla verkar tycka så är den ju lite otymplig ibland...
    Det lutar dock mest åt den! Basen verkar ju kanon.

    Vad tycker ni om "stödbenet"??

    //Medde v. 34

  • izza29

    Akta Graco AutoBaby (med bas)
    Är jättenöjd med det, smidigt o bra!!

  • Linda1976

    Akta Graco AutoBaby (med bas) -SUPERBRA!!!! Bara att klicka i och ur. Absolut ett av vårea bästa köp!

  • Malluskan

    Har också haft en Akta Graco med bas till killen får några månader sen, gilla den verkligen. Stödbenet på basen gör ju att stolen blir mer stabil, dock tror jag att den fungerar minst lika bra utan basen. Denna är ju dock otroligt smidig, däremot extremt klumplig om man ska flytta den mellan bilar ibland tyvärr...

  • Cissela

    Akta Graco AutoBaby med bas, vi älskar den! Så praktisk! Vi åker bil mkt så för oss var det värt den extraslanten det kostade med bas.

  • eloise

    Vi har en Akta Graco med bas. Vi köpte till basen i efterhand och tycker absolut att den var värd sina pengar.

  • Linda1976

    Vi köpte t o m 2 baser, en till varje bil. Lata som vi är

  • lycra

    har en britax babysafe plus.. jättebra! man lär sig efter några gånger hur man gör med bilbältet och så.. idag går det väl inte mer än på 5sekunder sen är han loss =)

  • Chewie

    Vi har haft en Akta graco autobaby med bas och jag är supernöjd, det var såå praktiskt att bara kunna klicka loss stolen.. Vi bytte ut den i helgen till stol nr.2, Devin är nu 8 månader, och jag saknar att inte kunna klicka ut stolen när han somnat... Den var så bra!

  • LenaBed

    Vi har haft en Britax Rock A Tot.. den har fungerar bra fram tills nu när min son är 5 månader. När vi har varit lite stressade har vi hemskt nog bara spänt fast våran son i babyskyddet och inte i bilbältet (!) =(

    Så till nästa barn köper jag nog en variant som man bara klickar fast.. alltså ett babyskydd med bas.

    Har nu bytt till en bilbarnstol som sitter fast..

  • FridaS

    vi har en sån som man hyr från barn i bil. den e jättebra! fast man kan inte bära med sig den med bebisen i.

  • norpan74

    Har inte ångrat vårt köp av acta graco autobaby med bas en sekund. Så smidigt!!! Själva stolen är också jättelätt att sätta fast med bälte om man skulle åka i någon annans bil

  • VickanMirre

    Jag har CYBEX Cloud T i-Size och jag kommer aldrig använda något annat! Det är lite tyngre än andra babyskydd men det väger alla fördelar upp vad
    man kan göra med det och hur lätt det är att fästa på ett chassi!

Svar på tråden Vilket babyskydd har ni?