• FruNaftra

    Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?

    Hur mycket pengar har du lagt hittills för att få ett barn?
    Det kan vara mediciner, behandlingar/ingrepp, adoptionskostnader. You name it.

    Totalt lade vi 60 tusen på vår första graviditet. Då inkluderar jag 1 IVF, 2 FET, mediciner och hjälpmedel (grav- och ÄL-stickor, vitaminer som zink, etc).

    Vi ska precis köra igång med IVF 2 så där ryker 30 tusen till + medicinkostnader.

  • Svar på tråden Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?
  • IVFmamma

    Jag försökte räkna ut det nån gång och då inkluderade jag ALLT: Resor, mediciner,Ältest, gravtester, hälsopreparat(rosenrot etc.) mat och fika i GBG och 1IVF och 2 FET blev ca.75000

  • mattias73

    Jag och min Sambo har nog kommit upp i 150000kr och 2 missfall.
    Detta är en fråga som jag tycker skall diskuteras mer. Jag vet att om man har en snäll arbetgivare så kan man få dra av det på lönen. Men det är inte alla som går med på. Tycker alla ska få dra av de kostnaderna som vi har för vård som igentligen skulle vara gratis.

    Mattias

  • Lyckoprinsessan

    Jag har nog lagt cirka 100 000 kronor under 2,5 års försök. Inkluderar 2 ivf samt alternativa behandlingar som akupunktur, zonterapi, homeopati, healing och massage samt vitaminer mm.
    Lyckades till slut bli gravid med hjälp av pergotime som kostar en hundring... Det var också det första jag bad om att få prova men min gynekolog nekade mig och sa att det var ingen idé, lika bra att köra på med ivf direkt  

  • IVFmamma
    Lyckoprinsessan skrev 2010-08-26 19:43:23 följande:
    Jag har nog lagt cirka 100 000 kronor under 2,5 års försök. Inkluderar 2 ivf samt alternativa behandlingar som akupunktur, zonterapi, homeopati, healing och massage samt vitaminer mm.
    Lyckades till slut bli gravid med hjälp av pergotime som kostar en hundring... Det var också det första jag bad om att få prova men min gynekolog nekade mig och sa att det var ingen idé, lika bra att köra på med ivf direkt  
    Hur fick du tag i Pergotime sen?
  • Lyckoprinsessan
    IVFmamma skrev 2010-08-26 19:44:26 följande:
    Hur fick du tag i Pergotime sen?
    Jag gick till en annan gynekolog som inte brydde sig utan bara skrev ut det till mig. Samtidigt sa han att jag lika gärna kunde äta danska bröstkarameller. han blev nog mer förvånad än jag när det resulterade i en graviditet. Men danska undersökningar visar att pergotime kan stärka och underlätta ägglossning hos äldre kvinnor.
  • Pimpinellan

    Minst 90000:- varav drygt 70000:- på IVF. Bara blitt missfall och sorg av allt. Nu blir det ett billigt och enkelt alternativ nästa gång-embryoadoption.

  • mulan

    Har tappat räkningen, men det var ett tag sen vi passerade 100.000. Då har vi gjort 7 återföringar inkl 2 gratis landstingsförsök innan vi kommit dit vi är nu (gravid i v 22 ). Har oxå 2 avbrutna försök.
    Någonstans mellan 100.000-150.000


    .•*¨*• VECKA 22 •*¨*•.
Svar på tråden Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?