• ysla

    Vad har ni som är hemmaföräldrar för utbildning/tidigare jobb?

    Jag tyckte det var underbart att vara hemma med vår son, men tycker också väldigt mycket om mitt arbete och hade nog inte kunnat gå tillbaka till det om jag varit borta mcyket mer än de två år jag väntade med att återgå. Hur är det för er som är hemma många år, kan ni återgå till era tidigare jobb, eller har ni avstått från att i framtiden kunna arbeta inom det ni är utbildade för?

  • Svar på tråden Vad har ni som är hemmaföräldrar för utbildning/tidigare jobb?
  • pigglet

    Jag är förskollärare. Räknar med att kunna gå tillbaks. Men det är klart jag har missat en hel del, det märks tydligt de dagar jag jobbar. har varit hemma 8,5 år nu, arbetat ca 20% nu och då.

  • nnx

    Jag är utbildad journalist, förskollärare, dramapedagog samt pedagog på vuxenutbildning och har dessutom utbildning inom turism,  restaurang, författarskap, media, marknadsföring, psykologi, sociologi, hotell, engelska, franska, spanska, styrketräning, mental träning, litteraturvetenskap, heminredning samt research.
    Så jag har jobbat på en mängd olika ställen och har en hel del att falla tillbaka på

    Nu medan jag är hemmamamma skriver jag på min nya roman, frilansar som skribent och krönikör på en del tidningar, håller på med lite marknadsföring och diverse åtaganden gentemot mitt bokförlag. Kvällar, nätter och helger och nån vardag lite då och då är när jag "jobbar". Jag är alltså inte anställd någonstans. Jag tar inte ut nån föräldrapenning, min make tar max ut fyra dagar per månad, min son på tre år går inte i förskola och kommer troligtvis inte börja förrän året han fyller fem. Det fungerar jättebra och sonen har kompisar lite här och var. Vi tar oftast dagen som den kommer och gör vad vi känner för.

  • Makadam
    nnx skrev 2010-07-16 20:41:23 följande: