• Desse

    Vetediet??????

    Jag fick rekommendation att äta vetediet några dagar av läkaren för jag har så ont i magen. ( Det skall tydligen varit väldigt snällt mot magen)

    Nu ser jag att det står måltidsersättning på förpackningen. Är detta något man använder för viktreduktion annars?
    Blev lite fundersam bara....

  • Svar på tråden Vetediet??????
  • Agda90

    Vad är det för läkare du har träffat? Läkare är inte utbildade inom kosthållning. Du ska gå till dietist!

    Och vetediet??? Näringsbrister nästa!

  • Mrs Moneybags
    Desse skrev 2010-07-09 09:22:59 följande:
    Vetediet??????

    Jag fick rekommendation att äta vetediet några dagar av läkaren för jag har så ont i magen. ( Det skall tydligen varit väldigt snällt mot magen)

    Nu ser jag att det står måltidsersättning på förpackningen. Är detta något man använder för viktreduktion annars?
    Blev lite fundersam bara....


    Det är som du säger en måltidsersättning med alla vitaminer och mineraler. Men många får även rekommendationen att äta Vetediet för att det är snällt mot magen. Om du bara äter det i några dagar lär du inte tappa så mycket i vikt. 

    Min kompis åt det ett tag och mådde bättre.

    Hoppas magen mår bra snart! 
  • Meddelande borttaget
  • theo77
    theo77 skrev 2024-01-04 20:29:19 följande:
    Hej Smulan23 !
    Vetediet kan du köpa på apotek.se

    Cool
    Oj..... såg att Vetedieten utgått ur deras sortiment.....
    Förlåt mig.
    Hoppas du hittar den på något annat ställe  !
    Skrattande
  • callmepreggoornot
    Desse skrev 2010-07-09 09:22:59 följande:
    Vetediet??????

    Jag fick rekommendation att äta vetediet några dagar av läkaren för jag har så ont i magen. ( Det skall tydligen varit väldigt snällt mot magen)

    Nu ser jag att det står måltidsersättning på förpackningen. Är detta något man använder för viktreduktion annars?
    Blev lite fundersam bara....


    Var vetediet fanns 2010 är knappast aktuellt och klicka aldrig på länkar i liknande trådar.
Svar på tråden Vetediet??????