• Makimaki

    Hittede en plastbit i semper maten!!!

    Förra veckan när jag skulle mata min baby med burk från semper så hittade jag en ca 3 cm lång plastbit i burken :-SSS. Nu efter detta så känner jag mig jätte otrygg med all burkmat har det hänt någon av er? Har såklart ring till semper och de vill ha plastbiten in hos dom så dom kan undersöka den. Så jag kommer att skicka den. Men tänkte bara säga till er andra att vara försiktiga.

  • Svar på tråden Hittede en plastbit i semper maten!!!
  • 2 ska bli 3 är nu 4

    Sånt händer ju tyvärr. Kan ju hända med vilken burkmat som helst. Det va ju tur att du hittade den. Visst är det lite läskigt med främmande föremål i bäbismaten (mat överhuvudtaget). tror att semper kommer ta det på allvar & undersöka saken så fort du skickar in biten till dom och göra vad dom kan för att ersätta dig. Har hänt mig någon gång oxå.

    Men det kan ju likväl hända hemma oxå att man tex tappar öronhänget i hemma moset ..

    Det är ju därför smart & smidigt att lägga upp maten på en tallrik och röra igenom den så upptäcker man sådant innan det kommer i bäbismunnen.

    Tror inte du behöver oroa dig i framtiden....

       


  • Anna o Leia

    Har du kollat så att det är plast? Jag hittade oxå ett långt smalt föremål som jag trodde var plast. Jag tejpade fast den på en bit papper o skulle skicka in o allt. När jag tittade o kände på den igen så upptäckte jag att den smulades sönder...det visade sig vara risstärkelseOskyldig.

  • La Lola

    Nä nåt sånt har aldrig hänt mig/oss.

    Är det verkligen plast?


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • MammanZ

    Har hittat ett långt hårstrå i en burk, inte från mig då jag inte har så långt hår. Efter det kollar jag alltid lite extra

  • Makimaki

    a det är verkligen plast, ganska mjuk blå plastbit

  • Anna o Leia
    Makimaki skrev 2010-06-29 12:57:58 följande:
    a det är verkligen plast, ganska mjuk blå plastbit
    Ok.. tur att du hittade den iaf
  • Adomeit

    Jag blir lite provocerad på den som tycker att det egentligen inte är så mycket att bry sig om.

    såg att tråden är gammal men ville skriva ändå. 
    Mitt barn är 1 år och vi satt just i bilen och han fick en klämmis. (Semper)
    när han ätit upp så plockade han själv ut en grön plastbit ur munnen. Det fanns ingen chans att han fått den nån annanstans ifrån än från barnmaten.

    de här gröna ca 2cm långa smala plast bitarna har jag sätt hemma då och då. Att han haft de i munnen eller legat på golv och bord. Jag har undrat vart de kommer ifrån.
    Även frågat min sambo vart de kommer ifrån. 


    men nu vet jag. Så tycker verkligen man ska rata maten för det har ju inte hänt något som det verkar sen detta hände dig. Och det har hänt mig flera gånger.

    när jag söker och läser på nätet hittar jag flera som är med om detta. Det är verkligen extremt vanligt. 


    jag har ju tex ätit annan mat i hela mitt liv och aldrig varit med om något i den maten. Men 6 månader med barn har det redan skett flera gånger. Det tog tid för mig att fatta vart de kom från och han kanske svalt bitar också. Väldigt provocerad är jag. 

Svar på tråden Hittede en plastbit i semper maten!!!