• Eddam

    Fler som snart ska börja med Pergotime??

    Hej!!

    Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

    Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

  • Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • saraandreas

    Jag har gått två kuren med en tablett hittills, blir det ingen mens den 24 maj så blir det fler kurer för mig....
    ska vi följas åt iaf?

    mvh

  • Eddam

    Ja gärna!! :)
    Är det första barnet?
    Har du fått några biverkningar av kurerna??

  • sassa07
    Eddam skrev 2010-05-17 07:40:33 följande:
    Hej!!Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime! Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??
    hur gammal är din son?

    Jag fick pergotime utskrivet och skulle ha tagit det,  men när äggloss. va beräknad var jag utomlands utan man och barn så nu får jag vänta till nästa mens och min mens kommer mellan var 5e-7e vecka!!
    Har försökt i 14 månader snart....
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-05-19 10:55:12 följande:
    hur gammal är din son?Jag fick pergotime utskrivet och skulle ha tagit det,  men när äggloss. va beräknad var jag utomlands utan man och barn så nu får jag vänta till nästa mens och min mens kommer mellan var 5e-7e vecka!!Har försökt i 14 månader snart....
    Min son är 1,5 år.

    Seegt när meensen kommer så sällan. Det är svårt att bli gravid i vanliga fall men när det tar dubblet så lång tid mellan varje ÄL så blir det ju ännu svårare..

    Men vi får hoppas att vi snart plussar!
  • Skrållan83

    Jag hoppar gärna in på denna tråd.

    Har fått primolut nor och pergotime utskrivet av diverse anledningar.
    Imorse tog jag den första primolut nor tabletten. Ska ta 2 tabletter/dag i 10 dagar. Sedan invänta mens, för att få börja med första kuren pergotime.
    Jag är nervös, men hoppfull om att äntligen få mitt första plus.

    Någon som känner några biverkningar av dessa tabletter?

  • MD77

    En liten fråga: Jag har inete haft naturlig mens på flera år, har ätit p-piller pga lågt östrogen, och ska nu skaffa barn. Jag kommer antagligen få pergotime...måste man få mens innan man kan börja med pergo?

  • Skrållan83
    MD77 skrev 2010-05-20 19:04:00 följande:
    En liten fråga: Jag har inete haft naturlig mens på flera år, har ätit p-piller pga lågt östrogen, och ska nu skaffa barn. Jag kommer antagligen få pergotime...måste man få mens innan man kan börja med pergo?
    Jag vände mig till kvinnokliniken på mitt sjukhus då jag slutade med p-piller i maj -09 och ännu inte fått någon mens. De gjorde undersökning + tog prover. Men allt såg "normalt" ut. Och nu har jag alltså fått primolut-nor + pergotime utskrivet. Primolut-nor skapar en menstrutionsliknande blödning så att jag sedan kan börja ta pergotime.
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-20 19:04:00 följande:
    En liten fråga: Jag har inete haft naturlig mens på flera år, har ätit p-piller pga lågt östrogen, och ska nu skaffa barn. Jag kommer antagligen få pergotime...måste man få mens innan man kan börja med pergo?
    Ja man ska på mensens 3-5e dag börja med Pergotimetabletterna. Så en "pillermens" måste du ha  iaf.. Har du kontakt med nån gyn?

    Skrållan: Välkommen hit! Det låter som vi är i samma sits! Jag tar sista Primoluttabletten ikväll.. Sen hoppas jag att mensen vill komma snabbt så jag kan börja med Pergon..
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-21 12:26:30 följande:
    Skrållan: Välkommen hit! Det låter som vi är i samma sits! Jag tar sista Primoluttabletten ikväll.. Sen hoppas jag att mensen vill komma snabbt så jag kan börja med Pergon..
    Tack!
    Har du haft några "biverkningar"/"känningar" av primoluten? Jag hade i morse en hemsk "mensvärk", ändå är det bara andra dagen jag tar dem.
    Kul att följas åt! :o)
  • MD77
    Eddam skrev 2010-05-21 12:26:30 följande:
    Ja man ska på mensens 3-5e dag börja med Pergotimetabletterna. Så en "pillermens" måste du ha  iaf.. Har du kontakt med nån gyn?
    Ja, jag har en gynekolog som jag varit hos i många år. Har precis fsh test, dag 2-3, och ska göra ett progesterontest dag 21-23. Jga fick svar att jag hade fsh <1 vilket jag inte riktigt förstår vad det betyder, men jag har en känsla av att jag inte kommer att få en naturlig mens.
    Fick gestapuran en gång för ett par år sen, det funkade inte.
    Kan man inte bara ta en tablett, räknat utifrån senaste cykeln, och få ägglossning? Vad finns det för olika alternativ för att få igång mensen isåfall?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??