• HelenaH

    Vad heter ditt barn? Hur kom du på namnet?

    Jag o min sambo hade en (helt obefogad egentligen) namndiskussion häromkvällen, o vi pratade om vilka de vanligaste namnen kan vara.
    Vi har även pratat om att (så småningom) skaffa ett barn till o vill gärna ha något lite ovanligt namn kanske...
    Så jag undrar som rubriken lyder;
    Vad heter ditt barn och hur kom du på namnet?

  • Svar på tråden Vad heter ditt barn? Hur kom du på namnet?
  • lia76

    Kanske inte så ovanligt... det VAR ovanligt men blir mer och mer vanligt nu.
    Stella heter vår äldsta eftermin pappa, Stellan. Han gick bort november 2003 så det var en självklarhet

    Lillasyster heter Ida. Var sambon som kom på det namnet, jag ville att hon skulle heta Mira eftersom jag ville fortsätta på det astromiska temat


    (=
  • mammaNena

    Mia heter våran dotter. det tog oss 40 minuter efter förlossningen att komma på att hon va en Mia. inget namn vi hade haft i tanken innan! Är ganska emot att helt bestämma namn innan, då man verkligen inte vet vem som bor där inne, men visst namnförslag.

  • Höst flickan

    Tyra heter vår första dotter o det bara blev vi kära i.
    Tilda som vår andra dotter kommer heta, där drömde jag om namnet..har aldrig tänkt på detta namn förr o så kom det bara till mig..
    O vi är överrens om att det blir en Tilda


    ♥Snart kommer en liten lilla syster♥
  • Moatje

    Våran dotter heter Lydia. När jag räkna ut bf första gången så blev det den 3/12 och då har Lydia namnsdag. Vi tyckte om det namnet så hade det som ett förslag bland flera men hade bestämt oss för Lydia om det blev en flicka innan hon föddes. Om det inte hade varit så att hon fötts den 13/12 då hade det blivit en Lucia. Men nu kom hon den 12/12.

    Det där blev lite rörigt, men slutkontentan vår dotter heter Lydia {#lang_emotions_smile}

  • Kimmy

    Ja, vår första heter Alvin. Tycker det var fint och inte allt för vanligt. Sen när andra sonen kom blev det lite kul att spinna på idén om de 3 chipmunkarna så vår andra son blev en Theodor. Får se om vi får en till pojk senare för då blir det ju en Simon :)

  • Mymlan80

    Vår son heter John Harry.

    John (som är tilltalsnamnet) valde vi för att vi tycker det är fint. Jag hade en hel lista med namn som jag kunde tänka mig, men det var John vi enades om.

    Harry är efter en pojke som jag var au-pair till för många år sedan. Jag har fortfarande superbra kontakt med familjen. Den pojken är min hjälte, han har en sjukdom som tyvärr innebär att han antagligen inte kommer få bli vuxen. Han blev väldigt glad och stolt när jag frågade honom och hans mamma om jag fick döpa min son efter honom.

    Annars är mitt favvo-namn RIKTIGT ovanligt(eftersom du var på jakt efter nåt ovanligt); MANDOR
    Det är bara 5 personer i sverige som har det som tilltalsnamn, och jag tycker det är ett helt underbart namn. Sambon tycker det är avskyvärt. Jaja, jag har väl några år på mig att bearbeta honom inför ev. lillebrors födelse. ; )


    Välkommen Liten 091203
  • Lillstrumpan

    Jag och min sambo har inga barn än men namn har ju kommit på tal eftersom vi försöker aktivt {#lang_emotions_smile}


    Vi har sedan vi blev tillsammans varit förälskade i ett namn om vi skulle få en son och det är Chris......


    Min sambo har väl inget favoritnamn på en flicka än men om jag skulle få en dotter skulle jag vilja döpa henne till Meiha.

  • cocos87

    Vår dotter heter Nathalie, det var jag som "bestämde" namnet eftersom jag sagt att min dotter ska heta det sen jag var liten, om vi får en till tös ska hon heta Nellie efter sambons mamma som gick bort för ca 1 år sen


    Nathalie 090607, BF 101029
  • nelli08

    Vår dotter heter Nelli, för längesen hade min syrra en hund som hette Nellie & jag tyckte så mycket om det namnet & hunden så klart :)
    Hennes mellannamn är Thea (vår schäfertik heter så, så det är efter henne :)

Svar på tråden Vad heter ditt barn? Hur kom du på namnet?