• tickelina

    Ingen mens efter provera?

    Första gången jag åt provera så fick jag ingen mens efter, detta pga att jag hade haft en egen ÄL... så mensen kom många dagar senare. Fine...

    Nu när jag ska äta dubbelkur med pergo så har jag ätit provera 10 dagar.

    Är nu en vecka, 7 dagar efter jag slutade med pergo & INGEN mens. Vad tusan är det för fel på mig, jag lyckas inte änns med att få igång en fejkmens..... :/

    Ska vänta en 5 dagar till, sen ska jag ringa min doktor.

    Det ska ju dröja 2-5 dagar har jag hört.... Vad har ni för upplevelser?

  • Svar på tråden Ingen mens efter provera?
  • K84

    Jag tog provera nyligen och min mens kom efter ca 5 dagar tror jag (har inte haft någon egen mens på 2år då jag slutade med p piller)...nu har jag tagit enkelkur pergo och håller på o testar med ÄL men är nu på dag 16 och inget utslag....verkar inte fungera, besviken o ledsen...har ingen egen ägglossning och hoppades verkligen att det här skulle fungera...men tydligen inte...vad gör jag nu? Vet någon om det finns chans att det fungerar om man får äta dubbel dos av pergo...?eller ska jag prova med samma enkelkur igen...fick 3 omgångar utskrivna. Hur länge måste man vänta innan man börjar med provera igen då?

  • tickelina

    Jag får mkt noga direktiv av min läkare, går & kollar med ultraljud & så.

    Funkar inte enkelkuren så går man över till dubbelkur!

  • Tvillingar11

    Var inte orolig, min kom efter ca 9 dagar. Blev väldigt orolig, men man reagerar olika säger gyn, men det vanligaste är 2-5 dagar.

  • Mariiah

    Jag har fått provera 10 mg som jag ska ta i 10 dagar för att få igång en menscykel.. För jag har haft blödningar konstant i flera månader... Någon som fått det av samma anledning som mig? Funkade det bra? Fick ni igång er menscykel? Vill ha barn men ser dåligt ut om man ska ha blödningar hela tiden =( har bara 5 dagar kvar av provera o hoppas på att det ska hjälpa.. Om dem inte hjälper ska man ta det fler ggr då? för jag har bara fått för tio dagar. Kram

  • letostancia
    Mariiah skrev 2010-07-26 19:20:44 följande:

    Jag har fått provera 10 mg som jag ska ta i 10 dagar för att få igång en menscykel.. För jag har haft blödningar konstant i flera månader... Någon som fått det av samma anledning som mig? Funkade det bra? Fick ni igång er menscykel? Vill ha barn men ser dåligt ut om man ska ha blödningar hela tiden =( har bara 5 dagar kvar av provera o hoppas på att det ska hjälpa.. Om dem inte hjälper ska man ta det fler ggr då? för jag har bara fått för tio dagar. Kram


    Hej Mariiah!
    Hur gick det för dig?
    Jag har ätit Provera i början av september tror jag pga samma sak som du ständiga blödningar i ca 3 månader efter MA. 
    Har fått "mens" 3 dagar efter avslutad kur Provera, långdragen mens. Brukade ha 25 dagars cykel innan MA men denna gång är jag på dag 37, igen mens i sikte och grav.test neg trots att tempen håller sig fortsatt högt. Vet inte vad jag ska tro. 
Svar på tråden Ingen mens efter provera?