• beccagranen

tjock av vatten?

hej, jag vill gå ner i vikt och tränar ca 1h om dagen hemma. Har ändrat min kost till en kalorisnålare och hällsosammare. Men ibland slå ändå sötsuget till eller suget på något, då brukar jag dricka ett stort glas vatten för att däpa det. Och det fungerar! =) Men så säger min sambo nu att jag inte kommer att gå ner i vikt om jag gör så, då kroppen kommer binda en massa vätska istället. Stämmer det?
    Min tanke har vart att jag kissar ut det mesta, sen svettas jag under räningen. Jag dricker normalt 2-3l vatten om dagen.

• Svar på tråden tjock av vatten?
  • Trill

Nej, du kommer inte binda vatten.

Kroppen minder vatten snarare när den får för lite vatten. (Binder det lilla den får för att kroppen inte ska torka ut).

Dricker man mycket vatten hjälper man kroppen att skölja bort vatten som bundits.

• Pink Muffin

Nää, det kissar du ut! Lr svettas! Drick du och kämpa på! 

♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Me o Mike

Äh va fan. Tror han på riktigt att man blir tjock av vatten!!
    Klart som korvspad att du ska dricka mycket vatten.. Dock inte överkonsumera. Men det ska man ju inte göra av andra anledningar.. runt 2 liter låter lagom!! 3 också när man tränar mycket..

• bigmomma

Dricker du kallt vatten så bränner du till och med kalorier. Så drick på du

• beccagranen

ååh va härligt! Jag som tycker att vattendrickandet fungerar super bra mot suget, så glad jag blir
    Tack!

• Ripper500

Nej man blir inte tjock av vatten. Tränar man mycket är det viktigt att få i sig vätska. Kroppen binder upp olika mycket vatten pga kosten. Men det rör sig ändå inte om mycket. Om man styrketränar och exempelvis tar kosttillskott som kreatin, gainer osv så binder man upp max 3kg vatten. Men eftersom du antagligen inte gör det så behöver du inte fundera på det.
    Dessutom kan man stunta i vikten, för den kan variera några kg hit och dit. Bättre att titta i spegeln, eller mäta med måttband så får man en bättre översiktsbild.

Svar på tråden tjock av vatten?