• Pyff

    Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????

    Jag har hållit mig ifrån McD i typ ett år nu eftersom jag inte alls varit sugen, men idag så kände jag att det var dags igen
    Hade dock glömt hur kass i magen jag alltid blir av skiten!! Efter ca 30 minuter känner jag mig tom i magen och hungrig igen, som om jag bara ätit luft! och det kurrar som attan i kaggen................. Sist jag åt fick jag så ont att jag höll på att bli tokig, värsta magkatarren helt enkelt.
    Vad beror det på egentligen?? Jag äter nästan bara stekt mat och rätt mycket fet mat annars också, så det borde ju inte bero på det.................. det känns som sagt som om det är noll näring i skräpet och att man inte får i sig ordentlig mat, varför?

  • Svar på tråden Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????
  • ladyhawk

    Samma här, tror att McDonald's-maten inte innehåller så mycket näring och att det inte är ordentlig mat. Jag blir mycket mer tillfredställd av en enkel bondomelett hemma med potatis, skinka, ost och tomat i ex. som kanske inte ens räknas som en ordentlig måltid.

  • Pyff

    Men vad kan det bero på då? Hur "lyckas" de göra så näringsfattig mat??? Det borde ju vara förbjudet! Äter jag hamburgare på tex Burger King har jag aldrig några probelm med magen.......................det är ju också snabbmat liksom. Fattar inte??? Ska nog maila McD och fråga vad det är för fel på deras skitmat

  • littletiger

    Pyff:

    Jag kan heller knappt äta McDonalds mat. Väldigt konstigt, för jag jobbade på McDonalds i ett par år och åt då en hel del...men dem senaste 3-4 åren så får jag ta det jätteförsiktigt. En pommesfrites, glass etc. går bra, men äter jag en hel måltid med nån slags burgare, pommes frites etc. så får jag ont och måste springa ofta och känner mig totalt blää....

    Det har varit likadant ibland när jag har ätit på Burger King och det har blivit samma sak. Men jag har kommit underfund med en sak, om jag äter sakta och tuggar allt ordentligt brukar det gå bättre än om jag slänger i mig maten.

    Men går jag på Kina restaurang och äter friterad mat - det går alldeles utmärkt.

    Instämmer med både Pyff & ladyhawk att det inte är mycket näring deras mat-det är ju egentligen bara en "bukfylla" så man känner sig mätt en liten stund...men himlans gott dock

  • elinina

    snabbmat
    *köps snabbt
    *äts snabbt
    *förbränns snabbt....

    vad det är i kan ja ginte svara på (jobbar på mc) men det är ju 100% nötkött, bröd frn skogaholms (eller va det nu heter).
    så i så fall skull ejag kunna tippa på att det är dressingarna som gör att magen slåt bakut.

    själv blir jag knasig i magen av all sorts pommes, även om jag gör den själv.

    en rap så är man hungrig igen...

  • Lola Jämtland

    McD är ju inte ens värt att kallas mat.......

  • elinina

    lola: i vissa fall är faktiskt mc maten bättre näringsmärrigtän en del husmanskost....

    sen går det att äta nyttigt på mc.......bara man vill.....
    äter man 1 chicken/fish. med morötter och ramlösa till så är det en fullgod måltid!

  • Lola Jämtland

    elinina

    Det kan tänkas men McD är äckligt. Enligt mig.

  • Venus
    McD bojkottar vi här...
    Har några otrevliga magupplevelser efter deras mat
    Så numera är det BK som gäller en gång i månaden runt barnbidraget när vi är ute på stan o flänger, men det blir alltid ett stadigt mellanmål efteråt ändå...
    Känner mig sällan mätt på snabbmat, och jag kan inte äta någon slags dressing alls...
    Har inte testat BKs, men jag vet att jag blir superdålig i magen av McDs dressingar...
    Pommes klarar jag av i liten mängd, typ en liten pommes, mer funkar inte...
    Men BKs lökringar är ett måste Dessa borde ju magen reagera på, men icke då Tur för mig
Svar på tråden Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????