• Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    5 missfallet i rad idag!!!

    Vad är det för fel!!
    Vet snart inte va fan jag ska ta mig till... 5 missfall i rad,
    har aldrig hört talas om att nån fått så många i rad!!
    Blir så arg på mig själv, känner mig som en värdelös människa!!!

    Sökte hjälp efter 4 de missfallet men fick till svar att inget var fel på oss och att vi skulle höra av oss när jag blev gravid igen...

    Grejen är den att jag får mina missfall så himla tidigt (som tur är)
    jag får missfallen samma dag som planerad mens, skillnaden är att jag blöder väldigt länge o konstigt annars kanske jag inte märkt av dom...

    Men alltså kan jag inte höra av mig till dom när jag blivit gravid igen för då är det redan försent!! Jag får ju missfallen innan jag vet att jag är gravid... Nåt borde ju va fel, varför kan dom inget göra...

    Vi har en 3 årig son (tack gode gud för honom) Det tog 18 månader att bli med honom men inga missfall som jag vet innan..

    Finns det nåååån människa som sitter i min sits??
    Känner mig så jävla ensam!!!

    Kram på er...

  • Svar på tråden 5 missfallet i rad idag!!!
  • Pensée

    Jag beklagar verkligen. Du måste ju kunna begära hjälp även om det är tidiga missfall. Hinner du testa eller hur vet du säkert att du är gravid?

    Hoppas allt löser sig, sök/kräv hjälp.

  • Jolindo

    Jag är inte i din situation, men jag läste en artikel i Allas för någon dag sedan om en studie som pågick bland par som oförklarligt fick missfall på missfall. De fick prova en liten dos acetylsalicylsyra. Man misstänkte att det bildades små proppar, har jag för mig.

  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    Pensée: Jag har vid 3 av dom varit uppe på gyn o fått dom konstaterade o dom sista 2 har jag gjort gravtest hemma då jag inte slutat blöda...

    Jolindo: Stod det hur det gock för dom?? Står det i den senaste tidingen, isf ska den inköpas imorgon

  • Jolindo

    Det stod om ett par som hade fått ett barn efter att ha varit med i en blindstudie. De vet fortfarande inte om de fick placebo eller det verksamma ämnet.

    Jag tror att det var veckans nummer. Jag läste det hos mamma. Jag ska kolla i morgon så jag är 100-procentigt säker.

    Jag hoppas också det löser sig för dig.

  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    Nånting måste ju hända när ägget ska fästa eftersom det är då jag får missfallen... Läkaren vet ju om det här... Fattar inte att dom inte tar oss på allvar!! Blir jävligt ledsen... Ska ringa läkaren men vill ha lite kött på benen innan så att jag kan föreslå saker som kan göras eftersom han avser att inget är fel!!!!!

  • Anonym

    måste bara fråga...plussade du innan dina missfall? hur vet du annars att det var missfall o inte mensen?

  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    Nej, men jag är väldigt känslig för graviditetssymtom så jag känner väldigt tidigt när jag är gravid men det märks ju för att det är ingen vanlig mens som kommer utan det är ju slem o klumpar o så blöder jag 2 veckor istället för 4 dagar som jag normalt gör...

  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    Glömde skriva att missfallen är konstaterade så det är inget jag får för mig så fort jag får mens...

Svar på tråden 5 missfallet i rad idag!!!