• Miniigirl

    Hjälp med tema på namn till valparna!

    Våran Mira har fått 9 söta små valpar...och nu måste vi ju komma på några fina namn, inte det lättaste:)
    Jag vill gärna att deras namn ska vara inom samma tema lixom, typ godis(merci,tosca,pralin osv) ,disney, bilar eller liknande

    Just nu är vi inne på malaysiska, vi översätter några ord, som passar bra in på varje valp, och översätter helt enkelt det.
    Men, det är oxå väldigt svårt, att hitta ord som vi faktiskt tycker passar som namn:)

    Är det någon här som kan hjälpa oss med ett roligt tema till dom små söta valparna?

  • Svar på tråden Hjälp med tema på namn till valparna!
  • Mandragora

    Du har alltså ingen kennel?

    Annars brukar man (om det är en kennel vill säga) ta en bokstav per kull. Första kullen valpar blir alltså A-kullen och då heter alla hundar någonting på A. Detta kan dessutom ha tema på (alla hundar får namn efter en blomma på A et cetera).


  • kimsi
    Mandragora skrev 2009-09-29 01:17:16 följande:
    Du har alltså ingen kennel?Annars brukar man (om det är en kennel vill säga) ta en bokstav per kull. Första kullen valpar blir alltså A-kullen och då heter alla hundar någonting på A. Detta kan dessutom ha tema på (alla hundar får namn efter en blomma på A et cetera).
    Finns många uppfödare som inte kör bokstavsordning utan helt enkelt kör på andra teman, så som ts föreslår.

    Ts nu vet jag inte hur orden blir som översatta, men tuff, blyger, vild (eller vilda), kaos, häxa, glad, trofast, busig, ja allt detta är ju ord som kan beskriva en hund.
  • Miniigirl

    Mandragora:
    Nej, ingen kennel, men även om jag haft det, så hade jag inte velat ha i bokstavsorning, tycker det känns lite tråkigt faktiskt:P

    kimsi:
    Ja, jag har tänkt att jag ska prova översätta sådanna ord oxå, men eftersom valparna ännu är ganska små, så har jag lxiom inte hunnit se deras personligheter. Men, visserligen kan man ju alltid översätta, och se vilka av orden som ens passa som namn, det är bra...då har jag ju lite fler förslag i det temat iafall

  • Miniigirl

    Tack för förslag...
    vill gärna ha fler!!:)

  • rosenknopp09

    kanske kryddnamn?

    chilli,kardemumma,kanel,curry mfl?

  • 2SmåPrinsar

    Min ena hunds kull har godis tema och dom heter, Karamell, Oboy, Skorpan, Smulan och Kakan. Min andra hunds har bokstaven ö för sin kull.

  • guldbruden

    det e jätte svårt att hitta på namn, men jag kan berätta en lite kul sa k som händeoss när vi köpte våran jack russel tik.
    hon hette Sweet suprise av uppfödaren och vi tänkte att vi skulle ha det, eller förkortnignen suprise  mäjligtvis. men iaf så släppte vi ut valpen en morgon på tomten vi bor i radhus område och min man gick ut i morognrock på trappen medans hon nuffsade på tomten sedan ropar han på på henne men hon brydde sig inte så jhan höjde rösten och halv högt ropade han sweet suprise och samtidigt går en äldre dam utanför tomten och började anklaga min man för att antasta henne med att stå på trappen i morgon rock och ropa sweet suprise när hon  gick för bi..
    hon såg inte den lilla valpen utna trode att han stod där och ropade till henne i morgonrock.

    efter det valde vi ett nytt namn till valpen och hon har namnet laika idag.

  • Miniigirl

    rosenknopp09:
    Ja, det var ett bra förslag...måste jag fundera över:)

    bebis06:
    Ja, godis ar mitt första förslag, men då det är några valpar, så hade jag svårt att komma på så många namna:-O
    Men, nu kom ju du med några till, som jag kan lägga in på den temalistan:)

    guldbruden:
    Haha, det var lite skoj:)
    Man kanske ska tänka lite vad hundarna får för namn då med andra ord, fast, visserligen kommer väll typ alla valpar få nya namn av sina nya ägare sen antar jag! men, jag vill ändå känna mig nöjd med deras namn:)

  • Kryztina

    finns ju massor : asagudar/gudinnor, grekisk mytologi, filmer, godis, glasssorter, poeter, artister, Disney, kryddor, bilsorter, parfym m.m. .


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • uniMog

    Kryddor
    Chili, Peppar, Salt, Kanel, Curry, Piffi, Piri (piri), Kummin,  Mejram, Mynta, Citron, Saffran, Sumac, Timjan

    Bilar
    Blommor
    Färger
    Kända filmkaraktärer
    Kläddesigners/märken


    I can Cum Lauder
Svar på tråden Hjälp med tema på namn till valparna!