• Angla

    Kölista AC

    Är det någon so mvet ifall AC har planer på att även införa kölister för handlingar i olika länder?

  • Svar på tråden Kölista AC
  • Lillsyrran

    Hur menar du då?
    En kölista sedan för dem som skickat sina handlingar till landet?

  • Cerdrica

    Det har jag lite svårt att tänka mig att de gör. De berättar ju, till skillnad från övriga organisationer, inte ens om barnbesked, bara hemkomna barn. Och kölista i landet, vilket det än är (förutom Kina möjligen, icke sn kön då) är ju svårt då familjer kan ha olika medgivanden osv vilket kan göra att de inte får bb i turordning. I vissa länder är dessutom de biologiska mödrarna med i processen vilket gör att man inte alls få bb efter hur lång tid man väntat. Så jag tror det är en omöjlighet i många fall.

  • Cerdrica

    Ja, det håller jag med om fast tror du inte AC anser att det lämnar ut familjerna väldigt mycket? Jag menar, att meddela att det kommit bb till en familj från Indien tycker nog jag är mindre utlämnande än att skriva att den familjen med det medlemsnumret står på tur för bb. Eller hur hade du tänkt det skulle läggas upp? Det vore självklart väldigt bra för de som väntar, i de länder där det fungerar.

  • Angla

    Nej medlemsnummer kan man ju inte skriva ut men tex

    Sydkorea
    Jan 08 3 par
    Feb 08 1 par

    osv

  • Cerdrica

    Ah! Ja, det borde ju funka. Skriv till dem och föreslå det!

Svar på tråden Kölista AC