• Suck och suck

    Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?

    Hur gör ni?
    Jag gick just med och fick en förfrågning från en halvkänd journalist.
    Kanske att han sett att jag skriver artiklar på nätet?
    Och att jag känner någon annan.

    Jag vill inte outa mig, till någon jag inte känner.
    Samtidigt kanske jag tycker att just den personen kan vara intressant att ha kontakt med.

    Jag känner att folk "kan ringa in en" på Facebook om man blandar bekanta, familjemedlemmar med andra. Detta har jag en kluven känsla för.

  • Svar på tråden Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?
  • jolly 4

    Lägg inte till nån du inte känner dig bekväm med. Såklart. Hur du ska göra är ju svårt att råda dig, men maila annars personen o fråga varför den addat dig.

  • Lalalong

    Nää, det har jag aldrig fått!

    Och om jag, mot förmodan . skulle få det så... ja jag vet ärligt talat inte om jag skulle tacka ja även om det hade varit någon som var rolig att ha där.
    De som går in på min sida sen vet ju inte att det är den personen som frågat mig, de skulle garanterat tro att jag lekt "galet fan" och addat personen själv. Det skulle kännas lite genant.
    Men så är jag nog lite larvig också...

  • TaXiChicK

    nääää det har jag aldrig fått tyvärr!! hade ju vart jättekul )
    men jag tycker att det skulle synas isåfall vem som addat vem, annars blir det ju som lalalong skriver

  • Airlee

    Nej, det har jag inte varit med om. Jag har ett par kändisar på facebook men dem är jag mer eller mindre bekant med. Tycker att du ska acceptera om personen känns intressant, du kan ju alltid plocka bort den igen om det inte känns bra.

  • Nyfiken gul

    Japp det har jag... helt enkelt för att jag känner dom privat... mestadels är det folk i musikbranchen av olika slag...

    men visst känner man sig som nån groupie emellanåt när folk ändå ser att man pratar med dessa personer...

  • Suck och suck

    jolly 4 skrev 2009-09-18 18:57:21 följande:


    Lägg inte till nån du inte känner dig bekväm med. Såklart. Hur du ska göra är ju svårt att råda dig, men maila annars personen o fråga varför den addat dig.
    Jag tycker du har helt rätt, att man ska känna sig bekväm med personen.

    Nyfiken gul skrev 2009-09-18 19:11:41 följande:
    Japp det har jag... helt enkelt för att jag känner dom privat... mestadels är det folk i musikbranchen av olika slag...men visst känner man sig som nån groupie emellanåt när folk ändå ser att man pratar med dessa personer...
    A just det, det kan ju kanske bli s å också. Det har jag inte tänkt på.
    Första förfrågan, fick jag från en "som syns" lite. Det var därför jag gick med i Facebook, för jag ville gärna se hennes privata bilder.
    Sen blir jag lite schizofren av att facebook sökte upp en privat vän. Då är jag i valet och kvalet för att neka honom, (fast jag sagt "Ja" innan) för att jag inte vill blanda mina privata kontakter med mina kontakter i offentligheten.

    Alltså jag fattar inte vad det är för idioter som söker kontakt med en bara för att man stått som vän på en annans sida,
    Gör folk så? Varför då?
    Jag har även nekat en annan som jag inte visste vem det var,
    som kom från denne persons sida.
    Och om den där tantrasexpsykologen, som jag avskyr (han syns också i media) så skulle jag aldrig i livet säga ja.
  • Bevabus

    Oftast när kändisar skickar friend requests så är det ju deras manager som skickar ut det för att sprida budskapet om kändisens nyheter och sådär. Men rent privat så har jag bara fått ifrån kändisar som jag känner. Men om du tycker den här killen är lite cool, så varför inte adda honom och prata lite? Sen om du känner dig obekväm så är det bara att ta bort honom som vän.

  • Suck och suck
    Bevabus skrev 2009-09-18 21:58:38 följande:
    Oftast när kändisar skickar friend requests så är det ju deras manager som skickar ut det för att sprida budskapet om kändisens nyheter och sådär. Men rent privat så har jag bara fått ifrån kändisar som jag känner. Men om du tycker den här killen är lite cool, så varför inte adda honom och prata lite? Sen om du känner dig obekväm så är det bara att ta bort honom som vän.
    Jag visste inte så mycket om den här journalisten, men så kom jag på att jag kunde gå in på Flashback och läsa skvaller om honom. Nu är jag där. Ska uppdatera mig.
  • Miss Skellington

    Nej, det har jag aldrig fått. Men varför inte lägga till honom. Om du lägger honom i en egen grupp kan du ju styra vilken info han får del av. Jag spelar en del spel på Facebook och har över 200 "vänner" från hela världen som jag inte har en aning om vilka de är irl - De ligger i en egen grupp som inte har tillgång till min info, mina foton eller annat "privat". Sen om någon verkligen skulle vilja så kan de ju hitta den infon iallafall. Därför är det ju upp till mig att inte lägga ut vad som helst på nätet.

  • Suck och suck

    23 sidor finns det om honom iallafall. Fast han verkar lite uträknad.
    Ja, ja. Då söker han väl vilt efter nya vänner.
    Då duger man minsann.

Svar på tråden Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?