• fatima cleopatra

    Leah-Linn konstigt eller gulligt?

    Efter mycket diskussioner så har jag nästan bestämt mig för att min sessa ska få heta Leah-Linn...Min gubbe tyckte det var en bra ide först men har nu ändrat sig...
    så nu frågar jag er..?
    Låter det konstigt eller för fult..
    Tacksam för svar...

  • Svar på tråden Leah-Linn konstigt eller gulligt?
  • Kajsan

    Vi har också vart inne på dubbelnamn, frågan är ju om man kommer orka säga båda namnen, eller om det kommer bli nåt smeknamn tillsist.

  • Lola Jämtland

    Min första tanke är att det kanske för tankarna till "lea Linn"...typ jobbiga Linn men det är kanske bara på vissa dialekter som ordet används i meningar som tex "jag blir så le på´na." Less/att någon är jobbig alltså....

    Jag skulle inte välja det namnet.

  • Lola Jämtland

    Kajsan

    Det är nog min dialekt då... eller mammas(född på Adelsö/Stockholm) för hon använde ordet "le"....

  • fatima cleopatra

    Nä..Inte här heller...
    Allting betyder ju något..
    Men vi hade så svårt att välja mellan Leah och Linn så då tyckte jag man kunde slå ihop dom..Då får ju man själv välja...Ingen heter ju det iallafall

  • Snova

    Jag tycker att det är lite konstigt/opraktiskt eller vad man ska säga men inte fult! Dubbelnamn blir ju lite jobbiga... Du kan inte tänka dig bara Linn eller bara Leah?

    I sthlm säger man inte le så jag tänker inte direkt så heller.

  • 1973

    Hejhopp! Hos oss så betyder det att någon är jobbig, dryg eller tom elak. Men båda namnen är fina var för sig!

  • Tallulah

    Jag tycker nog att det är lite krystat som dubbelnamn... Hur skulle det bli med Lealinn?

Svar på tråden Leah-Linn konstigt eller gulligt?