• sleeping angel

    Zoo eller tivoli i köpenhamn med en 5 och 3½ åring?

    Som ovan undrar, vilket är bäst med en 5 åring och en 3½ åring, 6 månaders hänger nog med på varsomhelst.
    Vi kommer att vara där i slutet av juni och har bara råd och tid med en av dessa.
    Zoo tänkte vi först men sen sa min syster (som är 24 och inga barn) att det var ett tråkigt zoo, hon hade gått på tivoli.
    Någon som har något råd?

  • Svar på tråden Zoo eller tivoli i köpenhamn med en 5 och 3½ åring?
  • Livet e toppen

    Jag hade valt zoo. Barn brukar gilla djur ganska mycket. Alla barn tycker inte om att åka karuseller, hade nog väntat med tivoli tills de har blivit äldre och kan uppskatta det mer...

  • Licens To Kiss

    Jag frågade en killkompis som känner till Köpenhamn. Han säger Zoo med så små barn.

  • Livet e toppen

    Klart det är kul med djur. Tänk att få se apor som klänger runt bland träden och elefanter som kissar Det gillar väl alla barn...

  • Tygtiiger

    Jag tyckte väldigt illa om just Köpenhamns zoo när jag var liten, jag blev illa berörd av djur som mådde uppenbart dåligt i bur (minns de gungande isbjörnarna), och då var jag LITEN och en rätt självupptagen unge.

    Tivoli däremot är kul. Men rätt dyrt om båda ungarna ska ha åkband. Min son är fyra och älskar tivoli, han vill åka farfarsbilarna, flygplanen och ibland båtarna, och nautilusbläckfisken om man inte kör för högt. Och KANSKE radiobilarna men då får hans pappa köra som kan blockera 8-åringarna. Och man får glass... dessutom ligger det nära hovedbangården, enkelt och bra.

    Jag röstar på tivoli! Kolla in hemsidan! www.tivoli.dk där kan du kolla priser, vilka karuseller som finns etc... Tänk bara på att ni måste vara minst en vuxen per barn om det ska funka. En som kan åka med varje barn och en som passar väskor och bebis.

  • Inin

    Vi har varit på Tivoli flera gånger med barnen. Första gången var äldsta tre år och yngsta knappt ett år. Jättemysigt och roligt!
    Sen var vi där då de var 3½ och 1½ och i somras då de var 4½ och 2½. Just det, i julas också då de var 5 och knappt 3.
    Vi tycker det har varit jättemysigt och roligt varje gång. Roligast är att i Danmark får även små barn åka nästan alla karuseller, äldsta dotter tycker det är superroligt och vill åka allt! Stora berg och dalbanan har båda tjejerna åka, men yngsta tyckte det var läskigt i julas då vi var där så det är nog olika från barn till barn. Äldsta åkte orientexpressen som är en snabb berg och dalbana på spår i julas och tyckte det var jättekul.
    Det finns cokså en stor lekpark med hoppkuddar, rutschkanor för banen och självklart massa barnanpassade karuseller.
    Zoo har vi inte varit på så det vet jag inget om.
    Hoppas ni får roligt!

  • Dixie

    Sen finns ju även Bakken där är gratis inträdde - man betalar för karusellerna!

  • Licens To Kiss
    Dixie skrev 2009-05-07 12:36:02 följande:
    Sen finns ju även Bakken där är gratis inträdde - man betalar för karusellerna!
    Var ligger Bakken? Ligger de i Centrala Köpenhamn?
  • sleeping angel

    bakken är bra men det är långt att gå och ett dyrt tåg, sen är det inte så många karuseller.
    tror det lutar åt tivoli, dom ska till kålmården med sin mamma fick vi veta, då är ju tivoli bättre.
    tack för era råd.

Svar på tråden Zoo eller tivoli i köpenhamn med en 5 och 3½ åring?