• Anonym

    Har genomgått en misslyckad kirurgisk abort

    Har gjort en kirurgisk abort för en vecka sen,och gjorde en medicinsk igår eftersom det fanns rester kvar.Blödde ingenting av tab cytotec.Ska det vara så?

    Kommer annars få genomgå en till skrapning....är så förbnnad!!!

  • Svar på tråden Har genomgått en misslyckad kirurgisk abort
  • Anonym

    Stackare! Det är inte kul när det blir så. Jag fick göra en kir abort efter en misslyckad medicinsk.. Hemskt!

  • Anonym (jag också)

    jag har också genomgått misslyckade aborter, ska ALDRIG mer bli gravid och göra abort!!

  • Unga Bullmamman

    Sånt får inte hända! Det är redan jobbigt som det är att göra en abort!

  • Apmor2

    Min mammas buksvägerska var gravid (nu är det mer än 20 år sen) och gjorde en kirurgisk abort efter ca 8 månader födde hon en liten flicka.. Min mor tyckte att hon gick upp i vikt, men hon hade gjort abort så hon trodde att det berodde på ngt annat, så det händer att dem missar!
    Min erfarenhet är motsatsen till din, jag gjorde en medicinskt abort som ej tog och fick göra en kirurgisk veckan efter..

    Inte bra alls, men det händer tyvärr!

  • systersandra

    Ibland misslyckas kirurgiska aborter,vanligt är då att får skrapas igen,brukar hända 1 av 100 skrapningar.
    Uppenbarligen så svarar inte din kropp så bra på cytotec,synd att de inte gjorde en skrapning med en gång.
    Tråkigt att det blivit så för dig,ovanligt men det händer ibland.Inget man kunde förutse.

  • Beccadamerau

    Hur gick det sen ? Genomgick förra veckan en medicinsk abort  där inget hände fick tillslut göra en kirurgisk abort idag på återbesök då jag börjat blöda nytt färskt blod och buksmärtor , upptäckte dem att det fanns mycket kvar så ny inbokad skrapning om 10 dagar 😥

  • Anonym (Isc)

    Först misslyckad medicinsk abort (fick ett MA, som vägrade starta av sig själv). Detta i sin tur ledde till infektion. Blev inlagd och fick göra en kirurgisk skrapning. Efter två månader av blödningar hit och dit så besökte jag min gynekolog som konstaterade att det fortfarande fanns rester kvar + att jag ännu en gång fått ej infektion. 

    Slutade i alla fall som ett hysteroskopi. Tack och lov så funkade det till slut. Tre omgångar med antibiotika + två omgångar intravenöst när jag låg inne. Ett halvår av problem.

    Så när folk har besvär efter en skrapning så är min prompta åsikt att man ska begära ett ultraljud för att se att allt kommit ut. 

Svar på tråden Har genomgått en misslyckad kirurgisk abort