• Melissande

    kärlek...

    hur är det egentligen där ute.
    jag sitter här o funderar på kärlek.
    jag drömmer alltid om en våldsam förälskelse. har aldrig upplevt den. ok att jag är realist o inser att den där våldsamma förälskelsen övergår i vardag så småningom. men jag har aldrig upplevt en sån där kärlek. den finns i mina drömmar o jag önskar jag ska få uppleva den nån gång.

    hur var det för er?, var ni riktigt förälskade i början?,o hur blev det sen när det blev vardag. älskar man varandra vilkorslöst fortf.
    jag står i en fas då jag undrar om man ska nöja sig med ett halvbra förhållande. där det inte finns så mycket glädje, ömhet o kärlek. vardan funkar men det finns inte mycket mer. eller om man ska vänta. finns det riktig kärlek därute?..

    överös mig med era kärlekshistorier.

    god jul på er.

  • Svar på tråden kärlek...
  • Hannah76

    Jag är sån att jag inte skulle kunna nöja mig med ett halvdant förhållande, visst att det kan finnas svackor men det är en annan sak. Jag måste vara kär, och iaf känna förälskelsen hoppa fram lite då och då. Förrutom att jag måste älska min partner såklart. Jag tror absolut att det är möjligt, men att det krävs att båda är engagerade och har samma förväntningar och mål.

  • Melissande

    hannah76: hur träffades ni då? vad tycker du om mest med din partner?

  • Hannah76

    Vi träffades första gången när jag var på dejt med nån annan (en halvkompis till honom).. = )
    Sen började vi prata ute på krogen (när jag var singel) och så blev vi ihop.
    Jag tycker mest om att han bryr sig så mycket om mig, att han får mig att skratt och att han får mig att känna mig älskad och uppskattad.
    Vi har haft några riktiga dippar, men grundkänslan måste finnas där. (Vi har tom skiljt oss...)

  • Melissande

    hur vet man att man har hittat rätt? o hur hittar man nån när man har tre barn?

  • Odetta

    Glädje, ömhet och kärlek är ju jätteviktiga för ett sunt förhållande...tycker det låter sorligt att du saknar det *kram*


    För att svara på din fråga:
    Den där kärleken finns! Jag trodde inte att det var sannt, trodde att det var något som var någon annan förunnat eller helt enkelt bara något man fått höra, men som egentligen är en myt.
    Och så fann jag den!
    Jag hade kännt min sambo i en himla massa år, men då bara som vän. Av olika anledningar så gick våra liv paralella och skilda vägar, men så en dag korsades våran väg och vi fann varandra på det där andra planet och det sa bara KABOOOM! Helt plötsligt så kände jag den där enorma kärleken som går ända ner i benmärgen, den man trodde inte fanns! Och visst kommer vardagen efter ett tag, men vilken fantastisk vardag det är!
    Att visa ömhet och kärlek och att ha en lycklig relation är ju bådas mål, så även i den ibland gråa vardagen försöker vi ändå alltid att lysa upp den lite för varandra, för det mår vi båda bra av! 
    Jag skulle allvarligt talat inte veta vad jag skulle ta mig till om jag inte fick ha min älskade sambo i mitt liv. Han får mig att bli alldeles varm och pirrig innombords bara han tittar på mig...så gissa hur hans ömma pussar och kramar får mig att må (och vi har varit tillsammans i 2 år nu)
    Så JA! Den där riktiga kärleken finns!
    *kram*
     
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Melissande skrev 2008-12-22 19:51:16 följande:
    hur vet man att man har hittat rätt? o hur hittar man nån när man har tre barn?
    Det VET man! Visst låter det dummt.....som när dem talar om en när man väntar sitt första barn "när fölossningen sätter igång så VET du". Men det är faktiskt så...man VET!
    Och med 3 barn...vet du, det hade jag också med mig, plus en hel del annat i bagaget. Men är det rätt så är det och då är sånna saker inget som står i vägen. Det är så min sambo säger när jag frågat honom om han inte tyckte det var läskigt att jag hade 3 barn, varför han valde mig ändå trots allt mitt bagage: "Visst var det lite läskigt, men känns det rätt så gör det och jag bara VISSTE att det var det och då spelade allt annat ingen roll" sa han.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Hannah76

    Melissande skrev 2008-12-22 19:51:16 följande:


    hur vet man att man har hittat rätt? o hur hittar man nån när man har tre barn?
    Jag tror att barn är ett bra "hinder". Alla har vi bagage, och barn syns ju på en gång. Och den som inte skrämms av det är ju en bra person.
    Visst finns det de som inte skulle dejta nån med barn, men jag tor de flesta inte har det kravet.

    Jag har vetat att det är rätt när jag har kännt mig bekväm. Jag litar mycket på min magkänsla.
  • Melissande

    vad gulliga ni är allihop.

    jag hoppas innerligt att jag nån gång får uppleva det. jag drömmer om det förjämnan.
    gjorde slut med min kille för ett tag sen. o han pratar hela tiden om hur bra han är o hur han ställt upp för mig. o visst det har han. men det fattas nåt. o när han säger att ingen kan älska mig som han gör osv så blir jag ledsen. finns det inget mer än så alltså.. men jag tror på er när ni säger att det verkligen finns.

    tack för att ni lyst upp min dag!

  • Hannah76

    Melissande skrev 2008-12-22 20:20:40 följande:


    vad gulliga ni är allihop.jag hoppas innerligt att jag nån gång får uppleva det. jag drömmer om det förjämnan. gjorde slut med min kille för ett tag sen. o han pratar hela tiden om hur bra han är o hur han ställt upp för mig. o visst det har han. men det fattas nåt. o när han säger att ingen kan älska mig som han gör osv så blir jag ledsen. finns det inget mer än så alltså.. men jag tror på er när ni säger att det verkligen finns. tack för att ni lyst upp min dag!
    Lyssna inte på det han säger, låter som om han är lite bitter. Självklart kan någon älska dig, kansek inte exakt som han älskar dig - men det betyder ju varken mindre eller sämre.

    När jag var singel med barn så märkte jag inte alls av att barn var i vägen i dejtingdjungeln.
  • Funkyiore

    Mycket intressant frågeställning, ts. Jag har funderat mycket över det här med kärlek och jag har kommit fram till att jag är mer åt det cyniska hållet.. Eller realist. Har lärt känna mig själv, till slut. 


    Jag tror inte på kärleken med stort K. Men inte för att den inte finns, utan för att jag inte kan älska en annan människa så innerligt. Jag älskar min man, visst, men inte villkorslöst, inte passionerat och jag "behöver" inte honom och samma har gällt för mina ex.
    Däremot passar jag och min man varandra väldigt bra. Jag har äntligen hittat en människa som förstår mig och som förgyller min vardag. Jag är lycklig med honom, men "den stora Kärleken", nej det är han inte.
    Förälskad har jag varit, många gånger, men det har "gått över" ganska fort. Jag tror att jag är mer kär i förälskelsen, om du förstår..
    De enda människor jag älskar villkorslöst, är min dotter, min bror och mitt brorsbarn. Men det är ju en annan sorts kärlek.
    Jag har heller aldrig drömt om "den stora Kärleken", jag har varit för upptagen med annat.. Exakt vad, vet jag inte. 
    Om du ska nöja dig med halvdant förhållande? Nej, det tycker jag inte. Tror du på Kärleken, så ska du inte nöja dig med mindre. För den finns säkert för dig, just för att du tror på den. Och förmodligen har du mycket kärlek att ge tillbaka
    Våren är alldeles för långt bort
Svar på tråden kärlek...