• lillstrumpis

    ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom

    jag hade äl i början av förra veckan. Började redan för typ två dagar sedan känna av nedre delen av magen
    (vilket jag troligen gör varje månad...men kommer inte ihåg hur det brukar kännas...)
    Det är typ som om det svider lite utåt ljumskarna osså nån typ av värk i magen.

    Lite ömma bröstvårtor har jag oxå.

    Hur känns det för er??

  • Svar på tråden ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom
  • TAN

    Jag hade min ÄL 3/12 och nu, fem dagar senare har jag otroligt ömma bröstvårtor som gör väldigt ont vid minska beröring. Jag har även upplevt att jag har en svullen mage på kvällen.. Väldigt trött, vilket lika väl kan ha att göra med den mörka årstiden....När har du BIM?

  • TAN

    Okej. Jag tror jag har BIM 17/12... slutade me mina p-piller i slutet av augusti och har inte fått någon regelbunden mens än även om de kommit varje månad... sist fick ja den 17/11 så runt där antar ja...

  • Sweety

    Jag hade ÄL den 3/12 och ska ha BIM den 19/12.

    Efter ett par dagar efter ÄL så blev jag öm på vänster sida av tjejmagen. Sen någon typ av mensvärk en natt.
    Gasig och svullen mage, sedan ömma bröstvårtor.
    Det är mina symptomer jag har haft en så länge.
    Även idag så blev jag rätt illamående på morgonen, men bara svagt. Inte så att jag behövde spy eller så..

  • Maria o Marcus familj

    Hejsan!
    Jag hade ägglossning i torsdags eller fredags 4-5/12. Har nu sen igår ett jobbigt illamående som inte vill ge sig riktigt, bara när jag stoppar nåt i munnen, sen är det tillbaka igen! Hmm...
    Hoppas hoppas att det kan va det man önskar!!!

    Önskar oss alla lycka till!

  • skrållan1978

    5 dgr efter äl idag stegring i fredags=)

    Mina symptom är

    *mensvärk ända sen ÄL, som molande i magen/äggstockarna o bak i svanken, som om jag skulle få mens om ngn dag typ

    *trött

    *kissar oftare tycker jag

    * massor med flytningar, vita som ser ut som filmjölk, nästan rinner, uscha!

    Thats it=)

    förmig e det dok menvärken som e värst, riktigt störande att ha det där molande i magen o svanken, flr en stund sen så högg det till såpass att jag nästan hoppade till, kändes rejält som om ngn stack mig med en nål på sidan av magen=/

  • Bånut

    Mina "symptom":

    (Min senaste mens var 3 dagar sen, så jag vet inte riktigt när min ÄL var, antingen den 30nov-1dec eller den 3-4dec.)

    *Påtaglig molvärk sedan i lördags, som före mens, dovt och mot sidorna/svanken - någon gång har det huggit till som en kramp. Mensvärken ska som absolut tidigast infinna sig till helgen... wierd.
    *är kissnödig hela tiden utan att det kommer värst mycket
    *Flytningar i multum, vita/fil-aktiga, men en dag i helgen var flytningarna helt gryniga.
    *lätt illamående, tror att det har med molvärken att göra, jag kan vara lite lätt illamående när jag har mensvärk med.

    Tog ut min kopparspiral för exakt 29 dagar sedan så detta är min första oskyddade ÄL - så det känns sjukt att ens tro att det ska ha kunnat blivit nått, vågar inte ens prata om det med sambon för han tror jag fantiserar ihop symptom - men min kropp är definitivt nått mysko med!

    Skengraviditet? Kanske därför min mens var sen senaste gången med, jag VILL ju så himla gärna

    Fråga: När tänker ni testa ni som hade ÄL 3-5e? Före, på eller efter jul?
    Tänk om man slipper ha en röd jul i år!!!

  • LoM2006

    en till med symtom eller skengaviditet

    * trött så innibängen!! somnar gärna efter middagen om jag får.
    * molvärk i tjejmagen, samt att det kör runt på kvällarna- känns lite som växtvärk eller nåt
    * hettar i ansiktet senaste dagarna
    * illamående
    *yrsel av ingen anedning alls, ibland bara när jag sitter rakt upp och ner.

    Japps det var mina. hoppas på ett pluss på tisdag jag!

  • NNN

    jag fick äl utslag på testet för fem dagar sen, har senaste dagarna varit asknasig med maten- hungrig och illamående på samma gång, har lättare att få ner en bulle än mat, och jag brukar vara en riktig skalman med mat var tredje timma och hellre på mat än kakor. nu kan jag ju verkligen inte ha symtom för graviditet med ägglossning så nyligen, det fattar jag, det jag klurar på är om jag möjligen fick utslag på testet för att jag faktiskt är gravid...?


    men, det kan vara en ren skendräktighet också, som ni andra pratar om... men skriv grna mer om era symtom, det är intressant att följa!
    (fumle o dumle: vi planerar att gravtesta precis innan jul)
Svar på tråden ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom