• SnuttanSnuttan

    Vad tycker ni om namnet Diesel?

    *nyfiken*

    Sambon tycker att vår nr 2 ska heta Diesel (vet inte hur han vill stava det) men jag är mer tveksam..

    Vad tycker ni om namnet? och varför? *nyfiken* :D

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Diesel?
  • Mayen

    Tänker mest på att vår bil går på Diesel...

    Nja, jag gillar det inte som namn på en bebis eller vuxen för den skull heller...

  • Låtten

    Jag tycker det är jättefint, men inte på en människa.Känns mer husdjur över det...

  • JCFN

    låter som en hund:S
    jag vet ett flertal hundar som heter så..aa ovisst han gubben vindiesel lr vad han heter..men tycker inte det e ett namn man ger ett barn:S

    men klart mman bestämmer juh själva..
    men tvekar du på det så e det inte rätt..

  • hejlis

    Hm...tänker direkt på drivmedlet, disel. Så jag tycker väl sådär...

  • Snooze

    Åhhh VIN DIESEL!!! Snyggast i världen Det passar honom MEN det är då ett efternamn...Men inte ett namn på ett litet barn....

  • SilentStar
    SnuttanSnuttan skrev 2008-10-09 12:22:29 följande:
    *nyfiken* Sambon tycker att vår nr 2 ska heta Diesel (vet inte hur han vill stava det) men jag är mer tveksam.. Vad tycker ni om namnet? och varför? *nyfiken* :D
    Funkar väldigt bra på en hund, kanske tom en cool katt, men definitivt INTE på ett barn...
  • Längtar efter tredje

    Jag tycker att det är lite töntigt. Låter ju coolt och så, men det är ju ett barn ni skall döpa, inte en seriefigur eller ett husdjur. Ett namn skall ju fungera hela livet, i alla möjliga skeden. Fast ni kanske vill att han ska bli raggare, actionstjärna, porrskådis eller seriefigur? Och inte banktjänsteman, politiker eller lärare?

    Skämt åsido. Det är säkert flera som heter Diesel nuförtiden. Det får ni bestämma själva. Här på Fl blir det säkert populärt, så mycket WT som finns här...

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Diesel?