• entjej

    Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?

    Behöver uppmuntran från er som fått göra flera IVF innan ni lyckats. Känner mig nedslagen nu.

  • Svar på tråden Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?
  • Sofie25

    Jag och min sambo lyckades på vårt 4:e försök, är nu i vecka 18, och det känns fortfarande helt overkligt efter alla misslyckade försök vi haft innan. Efter försök nr 3 kändes det verkligen hopplöst, men det var en liten en som ville hålla sig fast denna gång =). Skickar en massa styrkekramar till dej, mirakel kan faktiskt hända =). Kram!!

  • entjej
    Sofie25 skrev 2008-09-11 13:57:55 följande:
    Jag och min sambo lyckades på vårt 4:e försök, är nu i vecka 18, och det känns fortfarande helt overkligt efter alla misslyckade försök vi haft innan. Efter försök nr 3 kändes det verkligen hopplöst, men det var en liten en som ville hålla sig fast denna gång =). Skickar en massa styrkekramar till dej, mirakel kan faktiskt hända =). Kram!!
    Tack! Behöver mer uppmuntran!
  • IsaN

    När vi kämpade för att få vår dotter så blev det också fjärde gången gillt för oss. Det är så mycket som ska klaffa. Embryot ska ha förmågan att växa vidare, vilket kliniken inte kan se, de kan bara se att det börjar bra. Sen ska din kropp vara redo, vilket den kanske inte alltid är helt optimalt. Så visst kan det lyckas nästa gång, eller nästa efter det.

    Jag håller tummarna för att ni lyckas snart.

  • Lovebug

    Fjärde gången gillt här också. Jag hade nästan gett upp helt efter vi misslyckats vid tredje landstingsfinanserade försöket. Vi hade fått tillbaka superfina blastocyster varje gång men ändå inget plus. Pratade med IVF-läkaren om våra chanser och han trodde på oss. Om man har fina ägg så har man samma goda chanser upp till sjätte försöket enligt honom. Så ge inte upp om er läkare anser att ni fortfarande har goda chanser! Lycka till!

  • entjej

    Tack! Finns det fler? Behöver så mycket uppmuntrande berättelser jag kan få. Orkar inte med tanken på att jag kanske aldrig får barn.

  • majken81

    Vi blev gravida på vårt 3:e försök men det slutade med MA... Nu efter vårt 4:e försök är jag gravid i v.23 Ge inte upp...det är värt allt...

    Lycka till!!! Och kram!!!

  • Berber

    Hej Entjej!

    Vi lyckades första gången på vårt fjärde försök, blev då gravid med tvillingar som jag förlorade i för tidig födsel. Innan vi gjorde det försöket hade vi sagt oss att om det inte lyckades då skulle vi lägga ner. Men i och med att jag blev gravid fick vi ju bekräftat att det faktiskt KAN gå, trots att man gjort tre ET och ett FET utan resultat. Femte försöket gav ingenting, men på sjätte blev jag gravid igen. Förstår att det känns fruktansvärt tungt och jobbigt men tycker inte att du ska ge upp hoppet. Lycka till!

  • entjej
    Berber skrev 2008-09-24 09:57:13 följande:
    Hej Entjej!Vi lyckades första gången på vårt fjärde försök, blev då gravid med tvillingar som jag förlorade i för tidig födsel. Innan vi gjorde det försöket hade vi sagt oss att om det inte lyckades då skulle vi lägga ner. Men i och med att jag blev gravid fick vi ju bekräftat att det faktiskt KAN gå, trots att man gjort tre ET och ett FET utan resultat. Femte försöket gav ingenting, men på sjätte blev jag gravid igen. Förstår att det känns fruktansvärt tungt och jobbigt men tycker inte att du ska ge upp hoppet. Lycka till!
    Å vad roligt Berber att du är gravid igen! Kommer ihåg dig och berördes starkt av din berättelse. Vad har du haft för medicin/metod vid dina försök?

    Nej, jag ska inte ge upp hoppet utan kämpa på. Den stora nackdelen för mig är dock åldern som flåsar mig i nacken. Jag är 39,5 år...
  • Berber

    Jag har haft Puregon vid alla försök utom det allra första och har alltid gjort korta metoden (såg att du hade en annan fråga om det). Tidigare har jag haft en dos på 225 enheter men det räckte inte den här gången utan jag fick höja till 375.

    Kan säga att det som skiljer mina tre senaste försök (där jag lyckats på två av tre) från de tre första (som alla misslyckades) är att jag nu har fått akupunktur, tagit trombyl och inte tränat. Svårt att veta vad av detta som påverkat, men jag är övertygad om att det är något av det - eller alla tre sakerna - som gjort att det har gått så mycket bättre nu.

  • entjej
    Berber skrev 2008-09-24 13:14:21 följande:
    Jag har haft Puregon vid alla försök utom det allra första och har alltid gjort korta metoden (såg att du hade en annan fråga om det). Tidigare har jag haft en dos på 225 enheter men det räckte inte den här gången utan jag fick höja till 375. Kan säga att det som skiljer mina tre senaste försök (där jag lyckats på två av tre) från de tre första (som alla misslyckades) är att jag nu har fått akupunktur, tagit trombyl och inte tränat. Svårt att veta vad av detta som påverkat, men jag är övertygad om att det är något av det - eller alla tre sakerna - som gjort att det har gått så mycket bättre nu.
    Tack för svar. Hur kommer det sig att du bara gjort korta metoden, även första gången? Vad jag förstått är det vanligare med långa metoden. Jag gör själv korta metoden för att långa metoden inte fungerade för mig, blev för nedreglerad.
    Hur mycket trombyl tog du? Måste en läkare skriva ut det? Förlåt för många frågor.
Svar på tråden Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?