• Mollysmamma20

    Hur mycket kostade erat bröllop??

    Min sambo har firat och innom ca 18 månader kommer vi gifta oss :D men nu till min fråga...

    Hur mycket har erat bröllop gått på ungefär? inklusive resa och bröllopsfest och allting..

    Har ingen aning om hur mycket bröllop kostar men försår självklart att det beror på antal gäster, plats, mat medmera men min sambo drog till med att ungefär 100 tusen räcker (inklusive resa som sagt)

    Kan det här stämma? Hur långt kommer man på det? vi vill ha ett ganska stort bröllop (kanske 80-100 pers)

    Tack för svar! :)

  • Svar på tråden Hur mycket kostade erat bröllop??
  • Linny

    Vi hade ett ganska litet bröllop med ca 50 gäster. Hade vi gift oss nu så hade vi säkert gjort av med det dubbla. Så det var väl tur att vi gifte oss när vi bara hunnit jobba ett par år (men varit ett par i sex år)..

    Bröllopet gick på 120 000. Vi snålade in på rätt mycket, men inte på ringar, mat eller resan.

  • BejbyBoo

    Vi hade ett bröllop på en festlokal som fixade mat och personal. Behövde inte fixa med något själva. Hade ca 80 gäster. Reste två veckor till västindien med 5-stjärniga hotell.
    Tror vi landade på omkring 120 000 kr.
    (då köpte jag klänning för 2000 kr från USA, gjorde min egen blombukett och maken hyrde frack för 900 kr)
    Ska kanske tillägga att bröllopet ägde rum i centrala Stockholm.


    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Merveilleux

    Som jämförelse kan jag tala om att mitt bröllop kommer att gå på max 15.000. Då är vi ca 40 gäster, ingen bröllopsresa inräknad. Men vi känner absolut inte att vi har fått dra in på något eller behövt välja något billigare alternativ. Vi kommer att få det precis så som vi vill ha det. Vi kommer att ha festen i väldigt vacker lokal, jag får min drömring och klänningen är helt underbar. Kan inte komma något som jag skulle vilja ha gjort annorlunda.


    My home is where my rump rests.
  • humma

    Oj, vi hade ca 65 gäster och jag tror att hela kalaset (allt inräknat) gick loss på 150.000.
    Då valde vi inte det dyraste men det vi ville ha + en bröllopskoordinator för att vi inte hann själva.

  • Reyngirl

    På vårt bröllop (som var av den enklare varianten) så var vi 35 personer och när jag räknade ihop budgeten (minus resan eftersom vi fick den av svärföräldrarna) så blev det 1000kr/person. Vi hade catering och servitörer men hade hyrt en lokal som inte var avsedd för just bröllop kanske, men vi dekorerade fint och det blev bra Vi gifte oss i rådhuset och hade inga tärnor eller nått sånt så kostnad för klänningar och annat försvann ju där
    Beställde inbjudningarna från internet. Fick fotograferingen av min lillebror i bröllopspressent... Hmmm, ja.. vad mer?

    Men 100.000 ska nog räcka, fast man får vara smart och inte gå på typiska brudfällor.
    Leta klänning+accesoarer på tradera eller ebay, köp sånt som inte är typiskt för brudar för det brukar vara överpris. Hyr mannens kläder. Leta upp billigaste alternativet för mat+lokal. Handla dricka i Tyskland Det gjorde vi, och det blev inte dyrt, vi bjöd på allt, champgne (okej inte äkta men god ändå), dricka till maten, aved till kaffe och tårtan och sen öppen bar.

    Lycka till och grattis!!

  • Halvfemhuset

    80 gäster. Cateringbuffé, ingen resa, festlokal och egeninköpt dricka, kläder, inbjudningskort, tackkort osv. gick på runt 35 000 kr. Det GÅR nästan inte att säga vad det kostar. Man är så otroligt olika vad det gäller "nivå". Jag hatar lull-lull- och gulligt och ville ha en enkel fest. Det kan skilja massor, så mitt bästa råd är att skaffa dig en egen budger som passar just ert bröllop. För om ni tror det kostar 100' gör det säkert det, och lite till. Man lägger nivån olika helt enkelt. Lycka till!

  • Grodan12

    130 000 för 30 pers...
    Allt kan kosta mer eller mindre, många val blir det...
    Lycka till!

  • fjärilen78

    i slutändan hamnade kostnaden för vårt bröllop på knappt 15.000 kr men ingen bröllopsresa däremot så fick vi som present av alla gäster en natt på ett hotell med frukost och jättefint på rummet med champange, frukter ,tända ljus osv!!
    vi hade ca 45 gäster!!

  • Fröken perfekt

    Vi slösade... 340.000 och hade 75 gäster. Mina föräldrar stod för mat, lokal, musik och presenter till gästerna. De betalade 150.00 och vi betalade resten. Onödigt, JA! Oförglömligt, JA!

  • Merveilleux

    Ett tips är att regga dig på brollopstorget och göra en buget. Där har dom kanon.verktyg för olika saker. Dessutoms å hjälper det till så att man inte glömmer något.


    My home is where my rump rests.
Svar på tråden Hur mycket kostade erat bröllop??