• Snurre Sprätt

    Socialt isolerad!

    Det handlar om tex en familj...föräldrar och barn...

    När ni hör meningen..."relativt social isolerad"...Vad tänker ni på då?

  • Svar på tråden Socialt isolerad!
  • KristenTjej84

    Jag är inte 100% säker på exakta betydelsen, men jag tänker på en person som stänger in sig(psykiskt) då det finns för mycket folk runt omkring honom/henne.
    Att hon/han blir okontaktbar och bara sitter i ett hörn och drömmer sig bort, istället för att umgås med andra i omgivningen.
    Eller så går han/hon och låser in sig i sitt rum då det kommer många på besök och är på det sättet socialt isolerad fysiskt.

  • Ärla Minou

    Jag tänker på någon som har ett ovanligt litet men inte helt obefintligt nätverk. Dvs några få vänner/släktingar de umgås med ibland.

  • Snurre Sprätt

    För mig är socialt isolerad när man bara håller sig till sig själv o inte tar någon annan in på sitt liv!

  • Tokitoj

    Litet socialt nätverk, ett fåtal personer som bara hör av sig i bland, kanske via telefonen.
    Ägnar större delen av sin tillvaro utan umgänge eller konverstioner med andra människor som man känner, utanför sin familj som man bor med.
    Hur så?

  • USA111

    Är socialt isolerad och det suger. Men är inom Lss. Och de flesta är avis på en. Man har ju bara lite vanföreställningar sen 2017 innan dess undra jag vad fan man gjorde på Dv. Normala personer vill ej va vän med nån som har Dv.

Svar på tråden Socialt isolerad!