• Kebnekaisa

    *Någon med erfarenhet av TRR, om

    Någon med erfarenhet av TRR, om ni vet något om det här med högskola och ersättning, Vad exakt vet ni att de har KUNNAT ge ersättning för?
    Annars, vad för typ av annan vidareutbildning vet ni om att de kan "ge en" ersättning för?

  • Svar på tråden *Någon med erfarenhet av TRR, om
  • ladyhawk

    Jag har ingen erfarenhet, men jag kan våga mig på en kvalificerad gissning:

    Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och troligtvis även Trygghetsrådet ger bidrag till yrkesutbildningar. Till gymnasie- och universitetsstudier får man söka studiemedel från CSN. Tror jag om de resonerar som de två första.

    Nä nu ska jag gå och knoppa! Gonatt!

  • Kebnekaisa

    Jag har hört, OM man står på sig---Så...kan DE, "ge med sig"!

  • ladyhawk

    Ja, där ser man, den som skriker högt får mer! Så varför inte, kör på bara! Varför man inte ska kunna får bidrag till "vanliga" studier när man kan få det för yrkesstudier, är bortom min förståelse. (Dålig översättning av "it's beyond me" tror jag de säger "over there".)

    Gonatt igen. Verkligen!

  • Kebnekaisa

    Puffiluff.
    Skall försöka kolla kontinuerligt, vet inte om det är så många som har haft och göra med TRR.

  • Noname00

    Har haft lite kontakt med TRR men det känns som mest som dom erbjuder cv kurser och annat online.


    Alla träffar / seminarum där man kommer och träffar människor är ofta fullbokade över en månad innan.


    Online är bra men det behövs även fysiska möten för dom somvill ha det.


    En fördel är att man kan låna deras lokaler även om man tar del av det online, många går faktiskt det för att det är bra att komma bort ett par timmar från vanliga vardagen.

Svar på tråden *Någon med erfarenhet av TRR, om