• Tjockomammut

    När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?

    Läste en annan lustig tråd på FL om detta ämne. Skapar därför en omröstning om saken.

    Vad tycker ni? Motivera varför.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-11 18:07
    Detta handlar alltså om huruvida föräldrar delar säng nakna med sina barn. Inte att man kommer ut neck från duschen, bastar på badhus mm det antar jag att de flesta föräldrar redan gör.

    Ex. En far som sover naken brevid sin 8 åriga dotter. Är det ok? är det ok? Vilken ålder är ok?

    Män brukar ofta ha morgonstånd. Är det ok att han 8 åriga dotter ser det? Är det "naturligt"

    vart går egentligen gränsen för "naturlighet" och "icke passande beteende"

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?
  • Jazza

    Jag ser inte varför det skulle vara olämpligt att sova naken alls? Spelar väl ingen roll hur gamla barnen är?

  • Jazza

    Gör ett tillägg: Den ålder (om det skulle uppstå) då barnet säger: morsan/farsan, ta på dig pyamas...

  • Andaloal
    Jazza skrev 2008-04-11 17:15:56 följande:
    Jag ser inte varför det skulle vara olämpligt att sova naken alls? Spelar väl ingen roll hur gamla barnen är?
    Inte fast de skulle vara närmre 10 år heller?

    själv satt jag 4 år men jag kan såklart duscha med dottern osv. Är lite svårt tycker jag. jag bade med min mamma i bastu tills jag var 11 kanske. Sen började jag dra mig.
    Pappa slutade jag med runt 7-8 om ej innan. Självmant.
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Andaloal
    Jazza skrev 2008-04-11 17:18:11 följande:
    Gör ett tillägg: Den ålder (om det skulle uppstå) då barnet säger: morsan/farsan, ta på dig pyamas...
    ok nu svarade vi samtidigt
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Jazza
    Andaloal skrev 2008-04-11 17:18:47 följande:
    ok nu svarade vi samtidigt
    haha, ja, jag ser personligen inga bekymmer alls med att sova naken med barnen, så länge barnen är bekväma med det..det var dit jag ville komma
  • Nellies matte

    Det är väl inte så vanligt att 10-14 åringar sover i samma säng som sina barn? eller?


    Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • Heather

    Röstade när barnet är 10 för då bör det väl vara stort nog att inte behöva sova brevid mamma/pappa längre...


    ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Andaloal
    Nellies matte skrev 2008-04-11 17:20:31 följande:
    Det är väl inte så vanligt att 10-14 åringar sover i samma säng som sina barn? eller?
    haha nu blev det roligt. 10 åringar med sina barn
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Tjockomammut

    jag skrev 6. Vet inte riktig varför. Det känns bäst så bara.

  • Jazza

    Nellies matte skrev 2008-04-11 17:20:31 följande:


    Det är väl inte så vanligt att 10-14 åringar sover i samma säng som sina barn? eller?
    det är inte så vanligt att 10-14 åringar har barn jag bara retas... jag fattar hur du menar, men det var nog själva nakenheten TS ville komma till
Svar på tråden När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?