• Rosafjanten

    Grop i hakan!!

    Har funderat på varför vissa har en grop i hakan och andra inte..?

    Någon som vet något om det?

    Dom flesta skådisarna har ju grop i hakan och min sambos bror har de men inte min sambo..

    Är de ärftligt?

    Tycker de vore intressant att veta..Hihi!

  • Svar på tråden Grop i hakan!!
  • Vraket

    Var en artikel ganska nyligen om det men jag kommer inte ihåg var... Kanske aftonbladet...

    Hur som helst så var en grop i hakan samma sak som harmynthet i princip. Dvs en missbildning där kroppen inte gått ihop. Det var oftast ärftligt tex han kändisen som är ihop med catherine zeta jones och hans pappa...

  • Rosafjanten

    Hehe vilken tur att de är en gullig missbildning då.. :)
    Tycker inte man kan kalla de missbildning ens.. Sjukt ju trodde de var som en smilegrop ungefär.. :)

  • Vraket

    jag vet ju inte om det är sant men jag är ganska säker på att det var på aftonbladet jag läste det... och allt som står där måste ju vara sant... :)

  • Vraket

    ?En grop i hakan beror troligtvis på att vävnaderna under fostrets tidiga utveckling inte lyckas mötas tillräckligt i mittlinjen, ungefär som vid läpp- eller gomspalt. Gropen sitter nämligen inte bara i huden, utan också i den underliggande benvävnaden.?

    Hittade när jag sökte på nätet... 75% chans att barnet får det om båda föräldrarna har det...

  • enlitenbitkaka

    Spännande....jag har ju en grop i hakan


    Vraket skrev 2007-05-20 01:00:13 följande:
    ”En grop i hakan beror troligtvis på att vävnaderna under fostrets tidiga utveckling inte lyckas mötas tillräckligt i mittlinjen, ungefär som vid läpp- eller gomspalt. Gropen sitter nämligen inte bara i huden, utan också i den underliggande benvävnaden.”Hittade när jag sökte på nätet... 75% chans att barnet får det om båda föräldrarna har det...
    Bär man då inte känna en grop i benet under gropen också...eller?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Vraket
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-20 01:05:02 följande:
    Gropen i benet? *trött*
    japp
Svar på tråden Grop i hakan!!