• krost

Tips för snabb viktuppgång

Hej!

Jag behöver gå upp snabbt i vikt för att öka mitt BMI och därmed möjligheten att få hjälp med att bli gravid. Då jag är en person som har svårt att gå upp i vikt - undrar jag om någon har några bra tips på hur man kan öka snabbt?

• Svar på tråden Tips för snabb viktuppgång
  • Mar1lyn

rör dig mindre, ät fet mat med massa kolhydrater o massa socker Drick läsk, röda mjölken, ät sent på kvällen.

• Pebbles82

När jag behövde gå upp i vikt så började jag träna, (muskler) samt äta lite mer "fet" mat. Det betyder ju inte onyttig mat, men inte så viktväktarmässig som min mamma körde. Dessutom fick jag äta kosttillskott och proteinpulver...

Hoppas du lyckas! Det är inte världens lättaste sak vill jag meddela...

• hdiver

Jag känner en som äter proteinpulver. Typ som styrketränare tar.
    Fast detta efter att ha pratat med dietist.

• Mar1lyn

samtidigt så kan ju detta minska möjligheten att bli gravid, stod det ju i aftonbladet, men jag kommer inte ihåg hur mkt det påverkade.

hur äter du idag?

• krost

Proteinpulver har jag provat förut - det funkade inte för mig. Gick inte upp nånting...
    Äter regelbundet idag med frukost, macka till morgonfikat, lunch, mellanmål, kvällsmat och ofta kvällsfika.

Tränar inget mycket - kanske ska satsa på det.

Vill inte äta skräpmat, dricka läsk och sånt. För det ger bara högt blodsocker = huvudvärk och dessutom är det inte bra för fertiliteten.

• krost

Kan tillägga att jag ofta äter sent på kvällen - men det hjälper liksom inte. Har dessutom snabb förbränning och gener som gör gällande att jag borde vara smal. Men idag är ju alla så fixerade vid BMI och där går ju jag bet...

• Hatter

har du kollat om du hat problem med körteln? har du pratat med en läkare om ditt låga bmi?

• krost

Fast nu väger jag visst 57 kg och då är mitt BMI 19.5 och det ska visst vara normalt...

• gloss

Hejsan! skrev i din gb också, och jag tror inte att din vikt är något som helst problem, tror att ett BMI under 18 inte godkäns om man skall göra en behandling, för då räknas man som underviktig enligt den tabellen! Men äta ofta och träna är mina tips,

• krost

Får försöka vara glad också - går upp i vikt när jag är glad och ner i vikt när jag är ledsen. Det gäller alltså att hålla humöret upp...

• Fantaci

mandlar och nötter innehåller mycket fett och proteiner. Börja äta nötter varje dag!

• lottaliza

Har du fått nej till hjälp p.g.a. ditt BMI? Vad för slags hjälp är det du behöver?

• krost

Lottaliza: Har inte fått nåt nej än, men vet att de är hårda när det gäller BMI och vill därför förebygga ett eventuellt nej. Ska på första besöket hos ferten imorgon...

Svar på tråden Tips för snabb viktuppgång