Hej!
Då kanske jag kan få lite tips och vägledning?
Jag är 36 år och har fyra barn, den äldsta blir 29 och yngsta är 11 år,
de två sista barnen är tagna med snitt eftersom mitt andra barn var så stor så att han bröt både arm och nyckelbenet, så då bestämdes att jag skulle snittas efter det, efter första snittet fick jag stafylikocker i såret och det sprack upp, tog lång tid innan det läktes, så efter fyra år blev jag gravid igen med fjärde barnet och nu hör det till saken att mina barn var ganska stora och denna gång sa läkaren att barnet skulle bli mindre, så jag skulle föda vaginalt, vi väntade och längtade även om jag kände att det inte stod rätt till med alla konstiga slitningar i magen, men vi åkte in och träffade en helt underbar läkare som kollade upp allt och sa att jag var tvungen att snittas direkt, vilken chock det blev.. min mage var oootroligt stor (jag är ganska kort) pga att min livmoder höll på att brista... och den brast precis när dom skulle öppna och plocka ut henne..
och hon var större än alla sina 3 bröder, så läkaren sa efter att jag inte ska skaffa fler barn, medan en annan sa att det går bra, men att det måste bli snitt, nu är det länge sen, och vi vill gärna ha en liten sladdis, men vem ska man lita på och vad händer om detta barn blir ännu större?
Ni får gärna ge mig lite tips och råd... ska jag våga? kan åxå säga att jag har haft problem med hjärtflimmer till och från... men längtan efter ett barn till är stor..
Hoppas jag inte tröttade ut er nu, det blev långt..