• ÄlskarMina

    "Du ser faktiskt äldre ut än.."

    Jag får ofta höra att jag ser äldre ut än vad jag egentligen är..och tar det då som en komplimang då jag inte "känner mig" som 22...

    Jag tänkte då på att NÄR är det egentligen man istället tar illa upp när någon anser att man är äldre än vad man faktiskt är?? Vid vilken ålder slutar man ta det som en komplimang??

    Kom igen nu och svara mig!

  • Svar på tråden "Du ser faktiskt äldre ut än.."
  • bluebride

    För mig är det tvärt om, alla tror jag är yngre än vad jag är

  • giftgrodan

    personligen har jag aldrig tyckt att det är positivt att se äldre ut. Nu är jag 27 och skulle _definitivt_ inte tycka det i alla fall

  • Superba Supernovan

    Jag har alltid fått höra att jag ser äldre ut än vad jag är. Det var ju roligt när man var yngre, men nu när jag snart ska fylla 25 är det inte det minsta kul längre

  • Sötling

    Tyckte det var positivt att höra jag såg äldre ut mellan 13-18 ungefär (så man kunde göra saker det var åldersgräns på). Efter det ville jag helst bara se ut som den åldern jag faktiskt var...

    Och framåt 23-24 vill jag absolut inte se äldre ut än jag var. Nu vid 31 skulle jag nog bli väldigt väldigt upprörd om nån trodde jag var äldre än jag var.

  • tjubanna

    Jag fick tidigare alltid höra att jag såg yngre ut och blev irriterad över det! Nu när jag närmar mig 30 så skulle jag bli irriterad om någon tyckte tvärtom i ställetSkrattande


    Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you
  • lilla mej

    jag är 31 i år och senast i veckan fick jag höra att nån trodde jag var 18... det är så jäkla irriterande. Visst kanske jag skulle ta det som en komplimang men tycker det är ganska jobbigt för ibland får man inte den respekt som man förtjänar

    tex av kunder på jobbet (bor utomlands) - åå Har du kommit hit som student (gymnasiet)...

    eller det roligaste var när jag gick till en spåkärring som sa att hon kunde se mig på min uppkommande skolbal och att jag kommer dejta massa killar och inte har i tankarna på ca 10år att skaffa hus och barn osv....

    jag har presis köpt hus och vill nog ha barn snart...hon hittade ju bara på och gick på mitt utseende...

    ok för att svara ts så skulle jag inte vilja se äldre ut än jag är men typ den åldern jag är..

  • Mamma Jessis

    Sulle nog bli förbannad inombords om nån sa att jag ser ut som 45 då jag snart fyller 35...

    Dock skulle jag snabbt sluta vara förbannad, syna mig själv i spegeln och se över vad det är som gör att de kan tro den åldern på mig....

    Men för det mesta får jag höra cirka 5 år yngre än vad jag är så än så länge är det OK...

  • mammacatta

    Jag har fått det bästa av två världar! Jag såg ut att vara 23 när jag var 16, och där har jag stannat till jag var över 30...

  • Banana82

    jag gillar inte att se äldre ut, och gjorde en omröstning här en gång ang hur gammal jag såg ut,skrämmande många gissadeöver 30!!!!! jag var inte lycklig då


    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • sarah

    Jag har alltid fått höra att jag ser yngre ut (inte så ofta längre dock ) och har alltid varit nöjd med det äen då jag var 14 år gammal. Se äldre ut än jag är har jag aldrig velat göra. Jag kan tänka mig att om en så där 5 år kommer du nog gärna vilja slippa de kommentarerna


    (¸.·*♥*·.¸) Mathilda & Emma i mitt hjärta (¸.·*♥*·.¸)
  • imsel

    folk tyckte jag såg äldre ut när jag var kring 13-16 eller nåt,(tyckte jag såg ut soom 18-20) men nu när jag är tjugo tycker folk jag se ut som..ja, 15-17..konstigt det där. hoppas jag ser yngre ut sen oxå när man är "gammal"

  • Danbala

    Jag tar illa upp om "tvärtom"-situationen, i alla fall. Inte för att jag blir arg över att tanken på att se ung ut, utan för att jag vet att det bara är "Hon har ju konstig frisyr, hon måste vara en tonåring", typ. Det syns att jag är 30, om man inte stirrar sig blind på min stil. :-P

    (Jag fick visa leg igår för att få köpa cigg. Grr.)

    Om folk tror att jag är äldre stör mig inte alls. Så jag har ingen aning om när det kan börja...


    [En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Theaass99

    Jag har fått det sämsta? när jag va 18 trodde alla att jag va 14.. när jag va 22 trodde alla jag va 17 typ.. sen nu som 25 år tror alla 30 +??. Hatar det här? röker inte och tar hand om mig. Men lärt mig en sak, kvinnor vill jävlas med andra kvinnor 

Svar på tråden "Du ser faktiskt äldre ut än.."