• TezzoAlexx

    Bäbisar tappar håret?

    någon som vet när bäbisar tappar håret? läste att dom kan göra de?! ändra hårfärg oxå? Någon som har erfarenhet av de?

  • Svar på tråden Bäbisar tappar håret?
  • Nelia

    Min son har tappat en del av sitt men inte allt, han är 3 mån nu, jag tror det varierar om det tappar och hur mycket. Vilken färg ögon och hår får kan man ibland inte se förrän de blir året sa BVC till oss. Sonen har ljusnat mycket sedan han föddes.

  • TezzoAlexx

    okey... vilken hårfärg har han nu? var han mörk när han föddes?

  • symaskinen

    Det vanligaste är att de är mörkare när de förds för att sedan bli blekare. Mina barn har inte "tappat" allt bebishår, men de har skaft av en krans runt om eftersom de legar och sprallat på golvet mycket . De har varit mörka alla tre när de föddes och är nú blonda. Min älsta var dessutom rödlätt ett tag .

  • TezzoAlexx

    Okey.. min son är rödlätt tror ja ena stunden ser de mellan blont/guld blont ut sen ibland skiftar de i rött... vet ej va han har riktigt.. men han har blonda ögonbryn.. Vi får se va han har/får för färg..

  • TezzoAlexx

    Okey.. min son är rödlätt tror ja ena stunden ser de mellan blont/guld blont ut sen ibland skiftar de i rött... vet ej va han har riktigt.. men han har blonda ögonbryn.. Vi får se va han har/får för färg..

  • Knirps

    Jag undrar också. Min lilla flicka hade jättemycket mörkt hår från början, och det verkar ljusna lite. Nu är hon två månader, och vi tycker det är så fint att hon har mycket hår men har hört att det kan tappas. Är förstås nyfiken på vilken färg det då blir i slutändan.

  • Amorella

    Min tjej var jättemörk när hon föddes. Det nya håret som växte ut var helt blont, så ett tag hade hon jättetjusiga slingor. Hon tappade aldrig något hår. Hon skavde inte ens av något i nacken. Nu är hon en liten blondin.

  • Sessna

    Vår kille är 9 månader och hans hår har blivit ljusare sedan födseln. Fram ser håret rätt bra ut, men där bak är det bara som en tjorv. Antar att det är bebishåret som är kvar, annars får han det jobbigt när det ska kammas

  • Molly25

    Vår son föddes med mycket hår och riktigt mörkt. När han var cirka 3 månader tappade han nästan allt. I dag är han 10 månader och har betydligt ljusare hår men han har inte lika mycket hår som när han föddes.

Svar på tråden Bäbisar tappar håret?