• Anonym (H.)

    Hur slutar jag

    Hej. Min pojkväns ex och jag är helt olika typer. Hon är plastikopererad, fillers, botox, mycket smink, tatueringar osv medan jag är helt naturlig och sminkar mig endast ibland samt inga tatueringar osv. Man ska inte göra det men jag jämför mig med henne per automatik även om jag inte vill det. Tänker om han verkligen tycker jag är fin då hans ex ser helt annorlundare ut än mig. Blir jag utan smink typ ful framför henne som är väligt fixad? Kollar mig i spegeln och hittar fel, har tidigare inte betett mig så här.

  • Svar på tråden Hur slutar jag
  • Anonym (M)

    Din pojkväns ex låter som ett riktigt lågvattenmärke likt de flesta ytfixerade bimbos som valt den billiga (och hälsovådliga) plastlooken.

    Tror inte att du behöver oroa dig. Naturliga, okonstlade män brukar föredra kvinnor som också är detta. 

  • Anonym (H.)
    Anonym (M) skrev 2024-05-07 05:36:08 följande:

    Din pojkväns ex låter som ett riktigt lågvattenmärke likt de flesta ytfixerade bimbos som valt den billiga (och hälsovådliga) plastlooken.

    Tror inte att du behöver oroa dig. Naturliga, okonstlade män brukar föredra kvinnor som också är detta. 


    Han är naturlig men utseendefixerad skulle jag säga. Jag tycker om att vara fin, träna osv men gillar att vara naturlig och gå runt osminkad rätt ofta.
  • Anonym (M)
    Anonym (H.) skrev 2024-05-07 05:51:20 följande:
    Han är naturlig men utseendefixerad skulle jag säga. Jag tycker om att vara fin, träna osv men gillar att vara naturlig och gå runt osminkad rätt ofta.
    Män som inte kan uppskatta ett äkta och okonstlat utseende är lika hjärntvättade av skönhetsindustrin som många kvinnor tyvärr blivit.

    Såna manstyper visar också tydligt att de inte klarar av att tänka själva och de utgör inga bra relationsmaterial därav. 
  • Anonym (.)

    Hon är ett ex. Skall du sträva efter att vara det han lämnat bakom sig? Han har valt dig. Kan du inte vara dig själv passar ni inte ihop och då borde du gå vidare.

  • Anonym (H.)
    Anonym (.) skrev 2024-05-07 06:15:59 följande:

    Hon är ett ex. Skall du sträva efter att vara det han lämnat bakom sig? Han har valt dig. Kan du inte vara dig själv passar ni inte ihop och då borde du gå vidare.


    Jag är mig själv men orolig att han egentligen kanske inte tycker jag är fin.
  • Lönnsirap
    Anonym (H.) skrev 2024-05-07 05:51:20 följande:
    Han är naturlig men utseendefixerad skulle jag säga. Jag tycker om att vara fin, träna osv men gillar att vara naturlig och gå runt osminkad rätt ofta.
    Jag tänker att du behöver förhålla dig till att din partner har ett drag som i viss utsträckning smittar. 

    Jag tänker att du behöver inse att vissa människor är ytliga, och att detta till viss del smittar, men att det också går alldeles utmärkt att fortsatt göra som vanligt. 

    Det är ju inte direkt kärlek att känna att man inte duger. Och det behöver du hålla i bakhuvudet. Likaså är dina tankar om att sluta jämföra väldigt sunda men naturligtvis lättare sagt än gjort. 

    Att stå och leta fel är destruktivt. Kommer en tanke, känn lite på den, men låt den inte styra. Att ha lite nya tankar är ju vanligt, det viktigaste är ju att man inte låter destruktiva tankar om kroppen och utseendet härja helt fritt.
  • Anonym (Syster)

    Jag skulle snarare fundera på varför du mentalt jämför dig med en plastanka... Man kan förstärka vissa drag osv men hon verkar ju nästan deformerad, då är en naturlig tjej alltid vackrare oavsett hur hon ser ut. Sedan är inte utsidan allt, han tycker ju om dig för dina inre kvaliteter också.

  • Anonym (L)

    Vilka i-landsproblem. Skaffa dig lite självförtroende istället.

  • Anonym (H)
    Anonym (H.) skrev 2024-05-07 02:19:56 följande:
    Hur slutar jag

    Hej. Min pojkväns ex och jag är helt olika typer. Hon är plastikopererad, fillers, botox, mycket smink, tatueringar osv medan jag är helt naturlig och sminkar mig endast ibland samt inga tatueringar osv. Man ska inte göra det men jag jämför mig med henne per automatik även om jag inte vill det. Tänker om han verkligen tycker jag är fin då hans ex ser helt annorlundare ut än mig. Blir jag utan smink typ ful framför henne som är väligt fixad? Kollar mig i spegeln och hittar fel, har tidigare inte betett mig så här.


    Kan det vara så att hans sätt att utrycka sig om sitt eget utseende och andras påverkar dig? Även om det inte är menat så. Killar är rätt okomplicerade och bryr sig sällan om hur en tjej ser ut, utan har sexuella preferenser som rumpor eller bröst mm

    Min personliga åsikt är att människor med komplex/fixeringar har en tendens att hitta liknande partners, lika barn leka bäst.
    En osäker utseendefixerad kille skulle aldrig få till det med en fri och självsäker tjej. Sedan så utvecklas ju människor, kanske din kille har mognat och blivit mer självsäker?


    Fortsätt var ditt naturliga jag och fundera på vart osäkerheten kommer ifrån. Och hur du kan stärka dig själv 😊


     

  • Anonym (H.)
    Anonym (H) skrev 2024-05-07 09:09:19 följande:

    Kan det vara så att hans sätt att utrycka sig om sitt eget utseende och andras påverkar dig? Även om det inte är menat så. Killar är rätt okomplicerade och bryr sig sällan om hur en tjej ser ut, utan har sexuella preferenser som rumpor eller bröst mm

    Min personliga åsikt är att människor med komplex/fixeringar har en tendens att hitta liknande partners, lika barn leka bäst.
    En osäker utseendefixerad kille skulle aldrig få till det med en fri och självsäker tjej. Sedan så utvecklas ju människor, kanske din kille har mognat och blivit mer självsäker?


    Fortsätt var ditt naturliga jag och fundera på vart osäkerheten kommer ifrån. Och hur du kan stärka dig själv 😊


     


    Jag vet nte var osäkerheten kommer ifrån men har tidigare inte jämfört mig med andra tjejer. Kanske är orolig att han egentligen tycker hon är fin och inte jag?
  • Lönnsirap
    Anonym (H.) skrev 2024-05-07 13:49:41 följande:
    Jag vet nte var osäkerheten kommer ifrån men har tidigare inte jämfört mig med andra tjejer. Kanske är orolig att han egentligen tycker hon är fin och inte jag?
    So what? Om han inte tycker du är fin, så är det han som får hantera det. Du får snarare fundera på om denna person är något för dig, utifrån att du plötsligt blivit lite mer osäker och utseendeupptagen. 

    Rent generellt är det bättre att ha en bättre hälft, dvs någon som lyfter en och som man själv lyfter. Snarare än någon som får en att slösa tid och bli osäker...
  • Anonym (gammal kärring)

    Strunta i hur du ser ut.

    Hur får han dig att må?

    Kommenterar han negativt om ditt utseende, eller aldrig positivt?
    Verkar han bry sig överdrivet mycket om hur du är klädd, vilken frisyr eller vilket smink du har?

  • Anonym (Johan)

    Nej,

    men dålig självkänsla är avtändande. Visa att du är en kvinna med stil, elegans, värdighet och självförtroende så kommer du allltid vara snyggast i hans ögon- oavsett om du är osminkad eller inte.

    Män vill ha en High value woman. Inte en plastanka 

  • Anonym (H.)

    För att klargöra har jag aldrig tvekat på mig själv förutom nu. Tvärtom har alltid fått komplimanger av andra att jag är naturligt vacker. Det som gör mig osäker är att jag och exet är totalt olika och jag börjar ifrågasätta vad han tycker om egentligen. Om jag duger.
    Han ger mig komplimanger ibland men det är mycket snack om hans egna utseende. Han har påpekat att stora rumpor inte är så snyggt. Hans ex har typ ingen rumpa, och jag har lite kött där så att säga. Skulle inte säga att min rumpa är stor men snygg är den. Vet inte om det var en pik mot mig att jag behöver gå ner i vikt på det området. Är förövrigt en rätt smal tjej med lite rumpa så att säga, jag är byggd på det sätter helt enkelt.

  • Anonym (Cv)
    Anonym (H.) skrev 2024-05-07 02:19:56 följande:
    Hur slutar jag

    Hej. Min pojkväns ex och jag är helt olika typer. Hon är plastikopererad, fillers, botox, mycket smink, tatueringar osv medan jag är helt naturlig och sminkar mig endast ibland samt inga tatueringar osv. Man ska inte göra det men jag jämför mig med henne per automatik även om jag inte vill det. Tänker om han verkligen tycker jag är fin då hans ex ser helt annorlundare ut än mig. Blir jag utan smink typ ful framför henne som är väligt fixad? Kollar mig i spegeln och hittar fel, har tidigare inte betett mig så här.


    Låter som han har träffat en vettig tjej. 
  • Lönnsirap
    Anonym (H.) skrev 2024-05-07 21:47:55 följande:

    För att klargöra har jag aldrig tvekat på mig själv förutom nu. Tvärtom har alltid fått komplimanger av andra att jag är naturligt vacker. Det som gör mig osäker är att jag och exet är totalt olika och jag börjar ifrågasätta vad han tycker om egentligen. Om jag duger.
    Han ger mig komplimanger ibland men det är mycket snack om hans egna utseende. Han har påpekat att stora rumpor inte är så snyggt. Hans ex har typ ingen rumpa, och jag har lite kött där så att säga. Skulle inte säga att min rumpa är stor men snygg är den. Vet inte om det var en pik mot mig att jag behöver gå ner i vikt på det området. Är förövrigt en rätt smal tjej med lite rumpa så att säga, jag är byggd på det sätter helt enkelt.


    Gör dig själv tjänsten att sätta stopp mellan tankar och åtgärder. För i och med valet av en person som själv har mycket tankar om utseendet kommer du naturligt få ledtrådar om ett annat förhållningssätt. 

    Jag personligen tycker gott du kan markera mot att han håller på och dömer folks kroppsdelar, både andra och sina egna.
  • Anonym (H)
    Lönnsirap skrev 2024-05-08 07:19:22 följande:
    Gör dig själv tjänsten att sätta stopp mellan tankar och åtgärder. För i och med valet av en person som själv har mycket tankar om utseendet kommer du naturligt få ledtrådar om ett annat förhållningssätt. 

    Jag personligen tycker gott du kan markera mot att han håller på och dömer folks kroppsdelar, både andra och sina egna.
    Håller med! Låter som din osäkerhet kommer i från honom. 😕
  • Core

    Året är inte 2009 längre. De enda män som tycker att det är snyggt med fillers och skit har ansiktstatueringar och taxerar noll

  • Anonym (M)
    Core skrev 2024-05-08 20:29:17 följande:

    Året är inte 2009 längre. De enda män som tycker att det är snyggt med fillers och skit har ansiktstatueringar och taxerar noll


    Precis. WT dras till WT.
  • Anonym (X)

    Ett X är ett X av en anledning. End off store!
    Med det sagt; sluta jämföra dig med någon som han uppenbarligen endå inte ville ha. Han är med dig nu. Hade han viljat vara med sitt X så hade han varit kvar där.

    För å dra en historia från mitt eget liv i ämnet. Killen jag träffar just nu för sex ( vi hade en liten historia precis innan han träffade sitt x) va tillsamman med en kvinna i 6 år som verkligen är en naturlig skönhet. Smal men med former, snygg med och utan smink, snygg klädstil och vet hur hon ska klä sig för sin kropp. Han lämnade henne och inte tvärtom. Jag är precis tvärt om. Väger minst 20 kg för mycket, kan vara söt enligt mig själv i vissa vinklar och om jag gör mig till men är långt ifrån min älskares x i snygghet och form. Är kort, tjock, med stor mage, feta lår, breda höfter, fet rumpa och valkar på ryggen. Med det sagt; Igår under oralsex så stod jag på alla fyra typ men la mig ner på mage var av han vrålar; "DU SKULLE BARA VÅGA!!! Låt den röven dallra! Det är så jävla sexigt!" 
    Summa summarum; Så bara för att han har haft en typ av kvinna innan så betyder inte det att han vill ha en annan typ av kvinna nu.

Svar på tråden Hur slutar jag