• Karl Alexander

    Vad är lagom längd på kjol och klänningar?

    Utgå från denna och diskutera:

    https://webm.red/view/fmrJ.webm

    För att se videoklippet får man inte använda Apple-produkter (webm-formatet fungerar inte på Apples prylar).

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är lagom längd på kjol och klänningar?
  • Anonym (Mia)

    Haha va? Den där var väl inte speciellt kort? Helt vanlig klänning. Är man inte överviktig kan man ha den i alla åldrar 

  • Anonym (45+)
    Karl Alexander skrev 2024-05-06 15:11:49 följande:
    Inte när hon står upp, men skulle hon böja sig bara lite grann skulle skinkorna hänga ut.
    Man böjer sig inte framåt med den typen av klänning, man böjer knäna istället. Det lär sig varenda tjej som liten.
  • Anonym (45+)

    Jag har klänningar i den längden, kortare och längre. Beroende på humör och vart jag ska så blir det olika vid olika tillfällen. Vissa klänningar är tightare, andra sitter löst.

    Jag är tillräckligt säker i mig själv att sköta i vad du, TS, och alla andra tycker om min klädstil. Jag tycker att jag är fin, trots lite dallrig rumpa och mage. Det är inte för er skull jag klär mig som jag gör utan för min egen i första hand. 

    Idag har jag tex på mig denna klänning 

    www.kappahl.com/sv-se/dam/klanningar--kjolar/klanningar/321935

  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (45+) skrev 2024-05-07 10:01:58 följande:

    Jag har klänningar i den längden, kortare och längre. Beroende på humör och vart jag ska så blir det olika vid olika tillfällen. Vissa klänningar är tightare, andra sitter löst.

    Jag är tillräckligt säker i mig själv att sköta i vad du, TS, och alla andra tycker om min klädstil. Jag tycker att jag är fin, trots lite dallrig rumpa och mage. Det är inte för er skull jag klär mig som jag gör utan för min egen i första hand. 

    Idag har jag tex på mig denna klänning 

    www.kappahl.com/sv-se/dam/klanningar--kjolar/klanningar/321935


    Jättefin!!! Solig
  • Karl Alexander
    Anonym (45+) skrev 2024-05-07 10:01:58 följande:

    Jag har klänningar i den längden, kortare och längre. Beroende på humör och vart jag ska så blir det olika vid olika tillfällen. Vissa klänningar är tightare, andra sitter löst.

    Jag är tillräckligt säker i mig själv att sköta i vad du, TS, och alla andra tycker om min klädstil. Jag tycker att jag är fin, trots lite dallrig rumpa och mage. Det är inte för er skull jag klär mig som jag gör utan för min egen i första hand. 

    Idag har jag tex på mig denna klänning 

    www.kappahl.com/sv-se/dam/klanningar--kjolar/klanningar/321935


    Det där är en klassisk feministlögn, dvs att man bara klär sig för sin egen skull. INGEN gör det. Så fort du går utanför dörren så klär du dig delvis efter hur du vill bli sedd av andra. Annars skulle alla gå ut nakna på sommaren då det var varmt. Men det gör vi inte, eftersom vi bryr oss om hur andra uppfattar oss.
  • Anonym (45+)
    Karl Alexander skrev 2024-05-07 16:10:46 följande:
    Det där är en klassisk feministlögn, dvs att man bara klär sig för sin egen skull. INGEN gör det. Så fort du går utanför dörren så klär du dig delvis efter hur du vill bli sedd av andra. Annars skulle alla gå ut nakna på sommaren då det var varmt. Men det gör vi inte, eftersom vi bryr oss om hur andra uppfattar oss.
    Näpp. Jag skiter högaktningsfullt i vad du och alla andra tycker om mina kläder. Bryr mig inte ens om vad sambon anser. Ena dagen klär jag upp mig, nästa dag är det tisha, mjukisbyxor och keps (om jag inte jobbar, där är klädkoden "proper" så det sistnämnda är uteslutet). 

    Att jag inte går ut naken är för att det är olagligt, annars hade det också varit trevligt vissa sommardagar när det är för varmt ute. 

    Att osäkra människor (som du verkar vara) har svårt att förstå är inte mitt problem. Jag har aldrig sökt uppmärksamhet, men jag har alltid klätt mig som JAG vill oavsett om jag var 15 eller 45.
  • Anonym (LillaMy)
    Karl Alexander skrev 2024-05-07 16:10:46 följande:
    Det där är en klassisk feministlögn, dvs att man bara klär sig för sin egen skull. INGEN gör det. Så fort du går utanför dörren så klär du dig delvis efter hur du vill bli sedd av andra. Annars skulle alla gå ut nakna på sommaren då det var varmt. Men det gör vi inte, eftersom vi bryr oss om hur andra uppfattar oss.
    Vilka ord du kan! Feministlögn! Synd bara att du använder feminism som slagord istället för att lära dig något om den.
  • Anonym (HmJ)
    Karl Alexander skrev 2024-05-07 16:10:46 följande:
    Det där är en klassisk feministlögn, dvs att man bara klär sig för sin egen skull. INGEN gör det. Så fort du går utanför dörren så klär du dig delvis efter hur du vill bli sedd av andra. Annars skulle alla gå ut nakna på sommaren då det var varmt. Men det gör vi inte, eftersom vi bryr oss om hur andra uppfattar oss.
    Klär du dig för andra?
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (45+) skrev 2024-05-07 18:44:32 följande:
    Näpp. Jag skiter högaktningsfullt i vad du och alla andra tycker om mina kläder. Bryr mig inte ens om vad sambon anser. Ena dagen klär jag upp mig, nästa dag är det tisha, mjukisbyxor och keps (om jag inte jobbar, där är klädkoden "proper" så det sistnämnda är uteslutet). 

    Att jag inte går ut naken är för att det är olagligt, annars hade det också varit trevligt vissa sommardagar när det är för varmt ute. 

    Att osäkra människor (som du verkar vara) har svårt att förstå är inte mitt problem. Jag har aldrig sökt uppmärksamhet, men jag har alltid klätt mig som JAG vill oavsett om jag var 15 eller 45.
    Samma här
  • Anonym (45+)

    Apropå att klä sig för andra, att vilja söka uppmärksamhet för sin klädstil.... 

    Gick i gymnasiet. Älskade mina slimmade jeans och tighta toppar. En kille i klassen kom fram på en rast "Varför klär du dig så där? Är det för att hetsa upp oss eller?". Min enda reaktion var att bsra titta på honom, skaka på huvudet och fråga varför han trodde allt handlade om dem samt påpeka att jag hade på mig kläder jag gillade och struntade i dem.

  • Karl Alexander
    Anonym (45+) skrev 2024-05-07 18:44:32 följande:
    Näpp. Jag skiter högaktningsfullt i vad du och alla andra tycker om mina kläder. Bryr mig inte ens om vad sambon anser. Ena dagen klär jag upp mig, nästa dag är det tisha, mjukisbyxor och keps (om jag inte jobbar, där är klädkoden "proper" så det sistnämnda är uteslutet). 

    Att jag inte går ut naken är för att det är olagligt, annars hade det också varit trevligt vissa sommardagar när det är för varmt ute. 

    Att osäkra människor (som du verkar vara) har svårt att förstå är inte mitt problem. Jag har aldrig sökt uppmärksamhet, men jag har alltid klätt mig som JAG vill oavsett om jag var 15 eller 45.
    Fast det gör du inte. Ingen gör det. Sedan att du och andra feminister under många år ljugit för er själva så mycket att ni till slut tror på era egna lögner är en annan sak. Den stora feministiska lögnen är att kvinnan bara ska göra saker för sin egen skull, men i själva verket är människor sociala och bryr sig väldigt mycket om hur andra uppfattar oss.

    Det är ingen skillnad mellan kläder och uppförande. Uppförandet styrs också av hur vi vill bli sedda av andra.
  • Anonym (45+)
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 08:55:03 följande:
    Fast det gör du inte. Ingen gör det. Sedan att du och andra feminister under många år ljugit för er själva så mycket att ni till slut tror på era egna lögner är en annan sak. Den stora feministiska lögnen är att kvinnan bara ska göra saker för sin egen skull, men i själva verket är människor sociala och bryr sig väldigt mycket om hur andra uppfattar oss.

    Det är ingen skillnad mellan kläder och uppförande. Uppförandet styrs också av hur vi vill bli sedda av andra.
    Det är så underbart när någon ska förklara för mig hur jag känner och tycker gällande något. Det är bra att du vet bättre än jag hur jag har känt sen jag var liten gällande kläder. 
  • Anonym (op)
    Anonym (45+) skrev 2024-05-07 09:56:06 följande:
    Man böjer sig inte framåt med den typen av klänning, man böjer knäna istället. Det lär sig varenda tjej som liten.
    Jag brukar böja mig fram lite lätt ändå, på kul.
  • Anonym (45+)
    Anonym (op) skrev 2024-05-08 13:31:03 följande:
    Jag brukar böja mig fram lite lätt ändå, på kul.
    Så är det ju, men inte om man inte vill provocera. 
  • Anonym (op)
    Anonym (45+) skrev 2024-05-08 14:20:19 följande:
    Så är det ju, men inte om man inte vill provocera. 
    Haha, nej såklart inte :)
  • Anonym (M)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-07 08:37:03 följande:

    Haha va? Den där var väl inte speciellt kort? Helt vanlig klänning. Är man inte överviktig kan man ha den i alla åldrar 


    Man kan ha den som överviktig också 
  • Anonym (man)

    En klänning eller kjol är lagom lång/kort när man precis anar rumpan.

  • Karl Alexander
    Anonym (45+) skrev 2024-05-08 12:48:29 följande:
    Det är så underbart när någon ska förklara för mig hur jag känner och tycker gällande något. Det är bra att du vet bättre än jag hur jag har känt sen jag var liten gällande kläder. 
    Det gör jag faktiskt, eftersom många kvinnor som sagt ljuger otroligt mycket för sig själva. Feminismen har blivit en religion i Sverige, och precis som med andra religioner kommer man inte lyssna på något som går emot de cementerade värderingarna.
  • Anonym (45+)
    Karl Alexander skrev 2024-05-09 15:43:30 följande:
    Det gör jag faktiskt, eftersom många kvinnor som sagt ljuger otroligt mycket för sig själva. Feminismen har blivit en religion i Sverige, och precis som med andra religioner kommer man inte lyssna på något som går emot de cementerade värderingarna.
    Bull shit. Stackars lilla veka människa som inte kan ta att kvinnor kan klä sig som de vill utan att tro att det handlar om uppmärksamhet. Lilla veka människa som anser att en viss längd på kjolen är för kort. Lilla veka människa som måste skylla på den farliga feminismen om han får mothugg.
Svar på tråden Vad är lagom längd på kjol och klänningar?