Inlägg från: Karl Alexander |Visa alla inlägg
  • Karl Alexander

    Vad är lagom längd på kjol och klänningar?

    Utgå från denna och diskutera:

    https://webm.red/view/fmrJ.webm

    För att se videoklippet får man inte använda Apple-produkter (webm-formatet fungerar inte på Apples prylar).

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är lagom längd på kjol och klänningar?
  • Karl Alexander
    Mrs Moneybags skrev 2024-05-06 10:42:27 följande:

    Du glömde alternativet: Lagom längd är den längd som bäraren vill ha. 

    Det finns ingen allmän regel. Vi bor inte i Pakistan eller Afghanistan. 


    Det finns sunt förnuft. Ingen vid sina sinnes fulla bruk går omkring i en kjol som inte täcker rumpan och trosorna.
  • Karl Alexander
    Mrs Moneybags skrev 2024-05-06 10:54:50 följande:
    Du har alltid alternativet att inte titta på det. För övrigt har jag inte sett någon med så kort kjol fler än ett par gånger i livet och jag är 50+. 

    Men det beror förstås på vilka man umgås med och var man väljer att befinna sig. Om du är på ett skumparty på Ibiza i början av augusti så kommer du få se betydligt mer än du verkar önska. 
    Det finns också något som heter respekt för sin omgivning, vilket en del verkar sakna idag. Man kan inte bara vara ego och tänka på vad man själv vill bära, eller försöka kontrollera vem som ska ge en uppmärksamhet.
  • Karl Alexander
    Mrs Moneybags skrev 2024-05-06 11:23:09 följande:
    Att inte försöka styra och negativt kommentera på vad vilt främmande människor har på sig är också en form av respekt. 
    Så här, respekten går att båda håll. Man måste visa hänsyn till sin omgivning, det gäller både folk som klär sig och folk som tittar på hur andra klätt sig. Du får det att låta som att kvinnor ska kunna gå runt nakna samtidigt som de ska kunna kontrollera omgivningens reaktioner till fullo.

    Så fungerar inte verkligheten.
  • Karl Alexander
    Anonym (LillaMy) skrev 2024-05-06 11:30:20 följande:
    Om du störs av att se mina skinkor dallra är det ditt problem och inte mitt.
    Nej, det går åt båda håll. Sluta vara så ego.
  • Karl Alexander
    Anonym (LillaMy) skrev 2024-05-06 13:30:26 följande:
    Verkligen inte. Om du inte står ut med min dallrande rumpa är det ditt problem och inte mitt. Varför skulle jag ta hänsyn till att du är allergisk mot det?
    Därför att man tar hänsyn till folk i ens omgivning. Man klär sig respektabelt och inte som en uppmärksamhetssökande hora.
  • Karl Alexander
    Anonym (LillaMy) skrev 2024-05-06 13:33:50 följande:
    Det är du som ser mig så. Inte omgivningen i allmänhet. Ergo, ditt problem.
    OK, var drar du gränsen? Är det OK att gå naken offentligt enligt dig?
  • Karl Alexander
    Anonym (Lina) skrev 2024-05-06 14:20:28 följande:

    Men herregud, den klänningen är jättefin och visar inget alls! Jag går ofta i sådana fast min rumpa är inte lika fin som hennes. Ja rumpans rörelse syns säkert men det är inget obscent. Annars skulle burka vara de enda man kan gå i. Men det kanske är dit TS eftersträvar?


    Inte när hon står upp, men skulle hon böja sig bara lite grann skulle skinkorna hänga ut.
  • Karl Alexander
    Anonym (45+) skrev 2024-05-07 10:01:58 följande:

    Jag har klänningar i den längden, kortare och längre. Beroende på humör och vart jag ska så blir det olika vid olika tillfällen. Vissa klänningar är tightare, andra sitter löst.

    Jag är tillräckligt säker i mig själv att sköta i vad du, TS, och alla andra tycker om min klädstil. Jag tycker att jag är fin, trots lite dallrig rumpa och mage. Det är inte för er skull jag klär mig som jag gör utan för min egen i första hand. 

    Idag har jag tex på mig denna klänning 

    www.kappahl.com/sv-se/dam/klanningar--kjolar/klanningar/321935


    Det där är en klassisk feministlögn, dvs att man bara klär sig för sin egen skull. INGEN gör det. Så fort du går utanför dörren så klär du dig delvis efter hur du vill bli sedd av andra. Annars skulle alla gå ut nakna på sommaren då det var varmt. Men det gör vi inte, eftersom vi bryr oss om hur andra uppfattar oss.
  • Karl Alexander
    Anonym (45+) skrev 2024-05-07 18:44:32 följande:
    Näpp. Jag skiter högaktningsfullt i vad du och alla andra tycker om mina kläder. Bryr mig inte ens om vad sambon anser. Ena dagen klär jag upp mig, nästa dag är det tisha, mjukisbyxor och keps (om jag inte jobbar, där är klädkoden "proper" så det sistnämnda är uteslutet). 

    Att jag inte går ut naken är för att det är olagligt, annars hade det också varit trevligt vissa sommardagar när det är för varmt ute. 

    Att osäkra människor (som du verkar vara) har svårt att förstå är inte mitt problem. Jag har aldrig sökt uppmärksamhet, men jag har alltid klätt mig som JAG vill oavsett om jag var 15 eller 45.
    Fast det gör du inte. Ingen gör det. Sedan att du och andra feminister under många år ljugit för er själva så mycket att ni till slut tror på era egna lögner är en annan sak. Den stora feministiska lögnen är att kvinnan bara ska göra saker för sin egen skull, men i själva verket är människor sociala och bryr sig väldigt mycket om hur andra uppfattar oss.

    Det är ingen skillnad mellan kläder och uppförande. Uppförandet styrs också av hur vi vill bli sedda av andra.
  • Karl Alexander
    Anonym (45+) skrev 2024-05-08 12:48:29 följande:
    Det är så underbart när någon ska förklara för mig hur jag känner och tycker gällande något. Det är bra att du vet bättre än jag hur jag har känt sen jag var liten gällande kläder. 
    Det gör jag faktiskt, eftersom många kvinnor som sagt ljuger otroligt mycket för sig själva. Feminismen har blivit en religion i Sverige, och precis som med andra religioner kommer man inte lyssna på något som går emot de cementerade värderingarna.
Svar på tråden Vad är lagom längd på kjol och klänningar?