• Core

    Bör kvinnor förbjudas från att jobba inom fångvården?

    Men din lilla incel, ska vi män förbjudas arbeta inom förskola och vård för att vissa är sexuellt perverterade?

    Köp en fleshlight och få ut frustrationen ✌🏻

  • Core
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 11:59:08 följande:
    Kvinnliga fångvaktare som hjälper gängkriminella är utbrett. Det handlar inte om enstaka undantagsfall.
    Man måste förstå att det handlar inte om kön i slutänden. Tittar vi på yrken där män har en tendens att utnyttja sin roll , eller yrken där kvinnor som här brister ur ett rättssäkert perspektiv betyder det snarare att yrket har blivit för låg betalt med för låg status och krav på utbildning.

    Man får bottenskrapet som söker till tjänster där kraven egentligen är rätt höga, men man har inga alternativ, för ingen med kompetens är intresserad 
  • Core
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-10 02:13:52 följande:
    Ja, det skulle förklara varför vissa kvinnor på ett helt ologiskt sätt håller fast vid män som misshandlar dem. Pga att det är inte logik utan en uråldrig evolutionär föverlevnadsstrategi som styr, som inte styrs av logik utan istället av starka hormonella förändringar. Sådant här vill man dock inte så gärna prata om, eftersom det går emot den nu rådande doktrinen att män och kvinnor fungerar på samma sätt. 
    Jag har funderat över det där. Bland annat för att morsan inte hade det särskilt bra med far min, men stannade ändå väldigt länge, ända till den dag jag var 12 år och bad henne lämna. För kontext är det inte en livstid sedan utan dryga 20 år sen.

    Det jag tänker är, titta runt dig och se hur otroligt många som stannar i döda förhållanden, utan kärlek och passion. Varför lämnar inte dom? I en relation med hot och våld har du samma element som i vanliga relationer, plus de tysta hoten om vad som kan hända om du lämnar, vad du kan förlora. Dessutom är det ofta riktigt jävla bra när det är bra, på ett sätt som inget hopp, man ser det imaginära ljuset på andra sidan horisonten hela tiden.

    Med det sagt, innan du frågar dig varför hon inte lämnar, ställ först frågan till dig själv. Inte just dig nu då, utan rent generellt, varför lämnar inte fler ? Ett dött förhållande är närapå lika skadligt och i vissa fall värre. Du dör sakta inombords, och du vinner aldrig tillbaka den marken igen. De som lever i riktig skit hittar inte sällan äkta lycka när det väl tar slut iallafall 
Svar på tråden Bör kvinnor förbjudas från att jobba inom fångvården?