• Anonym (Fundersam)

    Varför gillar inte tjejer att man visar intresse?

    Jag har alltid undrat varför tjejer tycker att det är obehagligt när man visar intresse? Jag har typ aldrig träffat en tjej som gillar att man visar intresse.

    När man var ung och gick på krogen så vände tjejerna ryggen till på dansgolvet när man visade intresse. När jag skriver till tjejer på internet så svarar dom inte. För ett tag sedan satt jag och pratade med några tjejer i ett sällskap i en föreningsliknande situation och så fort jag gav henne en komplimang så bokstavligen la hon benen på ryggen och sa att hon måste hem och sova.

    Man läser ju ofta om att tjejer tycker att svenska killar är blyga och inte tar initiativ men när vi gör det så blir dom förskräckta. Hur ska det då kunna hända något?

  • Svar på tråden Varför gillar inte tjejer att man visar intresse?
  • Anonym (Janne Max)
    Fiona M skrev 2024-05-08 12:26:55 följande:
    Snart kommer du slänga in en av dina favoriter, "Kvinnor vill att män ska ta dem med storm", för det har du läst nånstans, kanske i en harlekinnovell.
    Ja, många kvinnor vill det. Det ska rusa tag, kännas passionerat, han ska kännas lite farlig, sexig, manlig, självsäker, våga visa vad han vill, det ska kittla.
  • Fiona M
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-08 12:30:43 följande:
    Jag kan ju beskriva hur jag är, för många kvinnor tycker att det är avtändande och omanligt. En man ska niog inte göra som mig.

    Jag brukar inte börja prata om sex när jag skriver med en kvinna. Inte heller om vi ses irl. Jag brukar inte göra nåt närmande på dejter. Jag är rädd att jag läst signalerna fel, att hon inte känner samma. Jag har inte så bråttom. Jag gillar att prata med kvinnor, om allt möjligt. Jag brukar vilja försöka lära känna henne, och jag är närvarande. Pratar inte om andra kvinnor jag träffat tidigare. Jag säger inget om hennes kropp, även om hon är sexig och har snygg kropp.
    Bekräftar du om du tycker ni har trevligt tillsammans, att du finner det ni pratar om intressant, att du uppskattat att tillbringa tid med henne?
  • Anonym (Math)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-08 12:32:05 följande:
    Ja, många kvinnor vill det. Det ska rusa tag, kännas passionerat, han ska kännas lite farlig, sexig, manlig, självsäker, våga visa vad han vill, det ska kittla.
    Om vi säger att det är som du skriver, vad spelar det för roll? Varför är det så otroligt viktigt för dig?
  • Anonym (Janne Max)
    Fiona M skrev 2024-05-08 12:33:37 följande:
    Bekräftar du om du tycker ni har trevligt tillsammans, att du finner det ni pratar om intressant, att du uppskattat att tillbringa tid med henne?
    Ja, om jag kände nåt, så säger jag att jag gärna ses igen.
  • Fiona M
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-08 12:32:05 följande:
    Ja, många kvinnor vill det. Det ska rusa tag, kännas passionerat, han ska kännas lite farlig, sexig, manlig, självsäker, våga visa vad han vill, det ska kittla.
    I böcker ja. Och nu kommer du dra upp 50 Shades...

    Umgås du med några par i din egen ålder, några du skulle säga har ett kärleksfullt och etablerad relation?
    Hur mycket av det här tycker du dig se där? Tror du verkligen det funkar som det du läser?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Math) skrev 2024-05-08 12:34:19 följande:
    Om vi säger att det är som du skriver, vad spelar det för roll? Varför är det så otroligt viktigt för dig?
    Jag förstår om kvinnor vill att män ska vara så. Inget fel på det. Men jag vet också hur män som inte är så förlöjligas och hånas av många kvinnor.
  • Anonym (Janne Max)
    Fiona M skrev 2024-05-08 12:35:39 följande:
    I böcker ja. Och nu kommer du dra upp 50 Shades...

    Umgås du med några par i din egen ålder, några du skulle säga har ett kärleksfullt och etablerad relation?
    Hur mycket av det här tycker du dig se där? Tror du verkligen det funkar som det du läser?
    Ja, i böcker och filmer. Och irl. Jag har pratat med många kvinnor.

    Nej, jag umgås inte med par i min ålder. Jag tror att många par har det bra och att det inte ser ut så. Det är positivt.
  • Fiona M
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-08 12:34:33 följande:
    Ja, om jag kände nåt, så säger jag att jag gärna ses igen.
    Inget mer?
    Prata som med vem som helst, och sen enbart att du gärna ses igen?

    Om hon gör inviter då, hur bemöter du det? (Jag har för mig att du skrivit att den andra unga tjejen gjorde det?)
  • Fiona M
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-08 12:35:59 följande:
    Jag förstår om kvinnor vill att män ska vara så. Inget fel på det. Men jag vet också hur män som inte är så förlöjligas och hånas av många kvinnor.
    Om din syster och vissa andra kvinnor vill ha män som tar första steget så är det deras preferens, inte allas.
    Alla kvinnor är inte din typ heller, borde vi kollektivt ta illa upp för det?
  • Anonym (Math)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-08 12:35:59 följande:
    Jag förstår om kvinnor vill att män ska vara så. Inget fel på det. Men jag vet också hur män som inte är så förlöjligas och hånas av många kvinnor.
    Men varför är det viktigt för dig? Att vilja ha en framåt man är inget hån mot dig. Du verkar ta allt personligen. Satsa på folk som vill ha en man som du istället för att sitta och störa dig på vad folk skriver i sina profiler till exempel. Swipa vidare. Livet är som bekant jävligt kort.
Svar på tråden Varför gillar inte tjejer att man visar intresse?