Inlägg från: Anonym (OfrivilligIncel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (OfrivilligIncel)

    Tvingad till Incel

    Jag undrar lite hur ni andra män som lever i ett sexlöst förhållande, hur ni står ut?

    Jag är gift och har två barn. Har en underbar familj, som jag absolut inte vill splittra på.

    Jag älskar min fru otroligt mycket. Men hon vill inte ha sex. Skyller väl på att det blev så efter barn två. Senast vi hade sex var väl för 8 månader sedan eller nått.

    Så jag har ofrivilligt blivit en incel. Alltså en man som vill ha sex men som inte får något sex. Definitionen av en Incel.

    Jag är inte så bitter längre över det. Utan jag jobbar på att avsexualisera min fru och finna henne oattraktiv. Det börjar gå bättre. Förhoppningsvis så är alla sexuella känslor borta i höst eller senast årsskiftet.

    Jag har otroligt mörka tankar kring detta, och detta är det enda sättet jag kan hantera det på utan att behöva avsluta allt. Så därför är detta min lösning.

    Så hur gör ni andra? Gör ni samma sak eller söker ni sex på annat håll (inte ett alternativ för mig att gå bakom hennes rygg).

    Sen undrar jag en annan sak, det här med ordet Incel. Förstår att det är ett ord som är skapat av kvinnor för att se ner på män ytterligare. Tortera till inget sex sedan benämna det. 
    Min fråga är då, finns det något liknande ord för kvinnor som är lika nedvärderande? Eller har kvinnor fripass på att säga nedvärderande saker till män utan att vi får "slå tillbaka"? 
    Undrar mest efter som jag har blivit tvingad i mitt giftemål till att leva i ett sexlöst förhållande och alltså bli en incel. Så blir man rätt irriterad när folk använder detta fula ord.

  • Svar på tråden Tvingad till Incel
  • Anonym (OfrivilligIncel)

    Jag tänker att är man tvingad till att leva så här så är man en Incel. Det är ju typ beskrivningen.
    Vi har inte så ofta som ni, kanske 2ggr per år var det förut. Dock har jag lagt av att försöka nu.

    Precis som du säger så är allt på hennes villkor. Sex är inte något man gör tillsammans. Det är något man gör när hon vill. Alltså är det hennes aktivitet, man är mest med för att hon inte ska vara ensam och för att en kuk behövs. Men inte att förringa med att det är något vi båda vill eller att det är på lika villkor. Det är 110% bara på hennes villkor. Som du säger så får man bara vara redo oavsett om man orkar eller vill. Man får bara en chans.

    Helt ologiskt det din fru säger om att då ska hon också ha en älskarinna.

    Förstår inte om man älskar varandra, varför är det bara männen som gör vad som helst för kvinnorna och inte tvärtom också ibland? 
    Jag hade lätt kunnat gå ner, eller tillfredsställa utan att själv få något för det. Men det är av någon sjuk anledning absolut inte något som går "both ways".

    Känner som du mig sorgsen över det, mest för att jag älskar min fru.Men jag hittar färre och färre anledningar till att fortsätta leva.

    Men jag har barnen, och de är mitt ljus. Skulle aldrig vilja att de var utan en förälder. Så jag lider hellre i tystnad.

    Har ingen förståelse för hur man ens skulle kunna välja att behandla sin partner så här. Frivilligt dessutom, det förstår jag inte. Måste ligga onda känslor bakom som inte får komma ut på andra sätt än denna tortyr.

  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (Inte Incel) skrev 2024-05-03 09:19:00 följande:

    Nej du är inte en incel, incel är ett engelskt ord, du kan goggla eller läsa om incels
    både i svenska och utländska skrifter.

    Incel är ensamma män som lever själva och heller oftast inte har vänner och umgås inte så mycket med andra personer.

    Incel använda ofta lite fel när folk kastar sig med ord i diskussioner.

    Men i USA och nu senast i Australien  och i Finland för ett par år sedan attackerade män kvinnor och skadade och dödade dom pga hat mot kvinnor.

    Du verkar inte ogilla kvinnor om du tycker om din fru. 

    Begreppet incel (en sammandragning av ?involuntary celibacy?) förknippas med unga män som hänger i slutna forum på nätet, som uttrycker kvinnohat och menar att det är ?genetisk otur? som gör att inga kvinnor vill ha sex med dem. Personer som utfört våldsdåd i ideologins namn hyllas som hjältar.

    extremkoll.se/artiklar/incel-rorelsen


    Jag läste "An incel, short for ?involuntary celibate,?

    Känns rätt träffande.

    Sen att det finns Incels som utövar kvinnohat. Det får stå för dem. Likadant som att det finns muslimer som utövar sharia och terror, det betyder inte att alla är terrorister. Eller det väljer jag att tro i alla fall.

    Jag tycker kvinnor är underbara, så nej,det finns absolut inget hat för kvinnor eller någon kvinna. Jag älskar min fru som jag skrev.

    Men att jag blivit tvingad in i att leva som ofrivilligt celibat, det stämmer till 100%.
  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (M) skrev 2024-05-03 09:30:26 följande:
    Men du är inte tvingad. Du har själv valt detta, men du kan lämna när du vill. Ta av dig offerkoftsnan och ta ansvar för ditt liv och mående. 
    Nej jag har inte själv valt detta.

    Jag valde att gifta mig med en underbar kvinna som jag fått barn med som sedan förändrats och inte vill ha sex. Det är inte jag som valt det.

    Det är tydligt vart du står i och med ditt översittarsnack.
  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (Inte Incel) skrev 2024-05-03 09:44:38 följande:
    Fast du är inte en incel, folk använder ordet fel.
    Du lever i ofrivillig celibat men är inte Incel.
    Du lever i ett förhållande med barn och då är du inte en incel, det är personer som lever ensamma ofta isolerade och utan nära vänner.

    Man blir inte en incel för att man inte har sex, de flesta singlar är inte incels även
    om dom inte har sex.

    Man ger det motsatta könet skulden för att man inte får sex,
    om du vore incel skulle du inte tycka att kvinnor är underbara och älska din fru.
    Har du en dotter? tänk att incels män skulle även ge henne skulden för deras
    ensamma liv.

    Naturligtvis är inte de flesta incels våldsamma men incelskulturen 
    kan vara farlig i vissa slutna grupper, där man uppmanar till våld mot kvinnor.

    Men du har ju inte agg mot kvinnor utan är bara besviken på din fru för erat 
    uteblivna sexliv. 
    Tror inte att du tror att hon gör det för att hon är en ond person då skulle du skilja dig. 

    Tack för din kommentar.


    Jag tänker så här, i dagens samhälle kan man vara vad som helst bara man själv tänker att man är det.

    Detta säger jag utan att mena det negativt.
    Om man får för sig att man är kvinna fast man egentligen är en man, vill klä sig som en kvinna fast inte göra en könsoperation. Så är man en man som cosplayar som en kvinna. Men man vill ändå att samhället ska leva i samma fantasi om att man är en kvinna, och då klyvs gränsen för vad som faktiskt är sant.
    Denna nya sanning kan bli den som passar bäst. Exempel att folk då börjar kalla vårt exempel för "hon" och kvinna.
    Samma sak gäller Incel. Ofrivillig celibat, det som är första orden i beskrivningen de stämmer. Resten stämmer inte. Men allt är inte svart och vitt. Så att kalla sig incel men att säga att man inte har hat mot kvinnor passar då rätt bra. Eller?

  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (M) skrev 2024-05-03 09:39:51 följande:

    Jag menar att du har valt att stanna. Du kan ju lämna om du inte mår bra i er relation. 


    Översittarsnack? Ta av dig offerkoftan, och ta tag i ditt liv. 


    Ja översittarsnack. Du säger offerkofta när jag tar upp för mig viktiga frågor och funderingar. Istället för att sätta dig in i min sits. Så skriker du offerkofta. Det säger rätt mycket om hur lite förståelse du har för andra människor.

    Jag väljer barnen. Om det betyder att jag måste leva i känslomässig misär, då får det bli så.

    Ursprunget av min TS var att fråga hur andra män gör. Inte få folk att skrika offerkofta så snart man yttrar känslor. Men jag förstår att det är dit du först går.
  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (M) skrev 2024-05-03 09:57:12 följande:

    Klart du kan kalla dig incel om du trivs med det. Du kanske gillar att tycka synd om dig själv. Du bestämmer själv hur du vill leva. 


     


    Handlar inte om att tycka synd om mig. Förstår inte varför du drar den slutsatsen.

    Utan jag vill sätta ord på att leva så här. Och med tanke på att det verkar vara många män som tvingas leva likadant (med fru och barn, men sexlöst) så passar incel in bra på beskrivningen.

    Man lever som Incel men utan kvinnohatet :)
  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (K) skrev 2024-05-03 11:01:17 följande:
    Utan kvinnohat...? Det första du gör är att påstå att termen incels skapats av kvinnor för att se ner på män! Att kvinnor "torterar" män till att inte ha sex, att de använder termen incel för att nedvärdera män. Vilket fullständigt skitsnack! Och så påstår du någon annanstans att du inte sitter med offerkofta, men det är exakt den som kommer fram när du kommer med sådana påståenden som i trådstarten.

    Om du vill ha en historisk bakgrund så ja, det var en kvinna som myntade uttrycket... Om sin EGEN situation av ofrivilligt celibat! Hon hade en hel webbsida för att lyfta detta problem. Att det i nuläget är ett negativt laddat ord beror just på alla bittra, aggressiva och ibland rent farliga män som använder detta ord för att beskriva sig själva. Naturligtvis har ingen av dem någon offerkofta heller.... Obestämd
    Du bevisar min poäng. Men ja, det används för att se ner på de som är incels. Precis likadant som att mansplaina också är det. Sen att det coinades av en kvinna visar ju bara på att hon också menade att det handlade om att hamna i ofrivilligt celibat snarare än han mot ett kön. Eller hur? Så igen bevisade du min poäng.

    Skitsnack?

    Om man lever i ett förhållande och älskar sin partner, men sin partner håller en otroligt viktig del från en. En del man påpekat är viktig, ja då kan det känns som tortyr.

    Varför är du så känslig? Håller du sex från din man/kvinna och känner dig träffad?

    Jag ville använda ordet, för de enda jag hör använder ordet är de som vill tala illa om män som inte får sex. Sen lägger vissa på att dessa män absolut hatar kvinnor. Det får stå för dem.

    Jag identifierar mig med att inte få sex. Men absolut inte med något hat mot kvinnor. Jag älskar min fru och jag älskar kvinnor. De är bättre än oss män på många saker och att påstå något annat vore idioti.

    Försök inte vända vad ursprunget till min post handlade om för att passa ditt narrativ. Offerkoftan kan du ha på dig själv om du endast är här för att tjafsa.
  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 11:08:33 följande:
    Du bevisar min poäng. Men ja, det används för att se ner på de som är incels. Precis likadant som att mansplaina också är det. Sen att det coinades av en kvinna visar ju bara på att hon också menade att det handlade om att hamna i ofrivilligt celibat snarare än han mot ett kön. Eller hur? Så igen bevisade du min poäng.

    Skitsnack?

    Om man lever i ett förhållande och älskar sin partner, men sin partner håller en otroligt viktig del från en. En del man påpekat är viktig, ja då kan det känns som tortyr.

    Varför är du så känslig? Håller du sex från din man/kvinna och känner dig träffad?

    Jag ville använda ordet, för de enda jag hör använder ordet är de som vill tala illa om män som inte får sex. Sen lägger vissa på att dessa män absolut hatar kvinnor. Det får stå för dem.

    Jag identifierar mig med att inte få sex. Men absolut inte med något hat mot kvinnor. Jag älskar min fru och jag älskar kvinnor. De är bättre än oss män på många saker och att påstå något annat vore idioti.

    Försök inte vända vad ursprunget till min post handlade om för att passa ditt narrativ. Offerkoftan kan du ha på dig själv om du endast är här för att tjafsa.
    Typo: 
    Sen att det coinades av en kvinna visar ju bara på att hon också menade att det handlade om att hamna i ofrivilligt celibat snarare än han mot ett kön.

    Korrekt:
    Sen att det coinades av en kvinna visar ju bara på att hon också menade att det handlade om att hamnade i ofrivilligt celibat snarare än hat mot ett kön.
  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (Frid) skrev 2024-05-03 11:18:13 följande:

    Tack för att du lyfter denna fråga som du delar med många andra. Du är långt ifrån ensam i denna situation.

    Förs av allt vill jag säga att nuvarande situation kan upplevas frustrerande och tungt. Men häng med lite i texten så ska jag ge ett perspektiv.

    I en tidigare relation upplevde jag lite av det du beskriver. T ex  kunde det heta:

    Det är för sent...
    Det för tidigt...
    Vi kan väl ha sex en annan dag...
    Vi hade ju sex förra veckan...
    Jag vill/känner/orkar inte

    Självklart respekterar man det. Jag la en hel del av ansvaret på mig själv att jag behövde förändra något för att det då skulle bli annorlunda. Var det något fel på mig kunde jag tänka?

    Men saken är den att det inte spelade någon roll. Problemet låg aldrig hos mig. Det kan jag se idag.

    Idag lever jag i en relation där sex är naturligt och okomplicerat. 

    Med perspektiv så skulle jag lämnat tidigare. Avsaknad av sex är ofta ett tecken på avsaknaden av närhet i relation. Jag tror att det egentligen var det som var mest frustrerande. Att tillgång till närhet inte fanns. Det var inget lyckligt liv.

    Livet är kort min vän. 

    Svara ärligt för dig själv på denna fråga. Om ni inte hade barn tillsammans. Skulle ni då fortfarande vara ihop?

    Om du svarar nej på den frågan behöver du ta en lång promenad och tänka över var du vill att livet ska vara om tre år från nu.

    Det du gör idag kommer vara en investering i din framtid. Om du väljer den resa som jag valde så kan jag berätta att det varit värt det.


    Anonym (Wifey) skrev 2024-05-03 11:28:43 följande:

    Välj ditt liv, välj hur ditt liv ska vara. Det är bara du som kan göra det. Prata med din fru, ärligt, var raka och tydliga med vad ni känner, tycker, tänker. Kan ni inte finns en lösning som passar för er båda kanske det är dags att gå vidare. Att bli sur och bitter för att din fru inte vill ge dig det du vill ha är väl inte särskilt bra för någon av er? du är ju redan bitter, arg, ledsen osv. Ta tag i ditt problem, Finn lösningar. 


    Två väldigt bra svar. Och som gav mig lite att tänka på. Tack!

    ----
    Anonym (Förälder) skrev 2024-05-03 11:10:26 följande:
    Det handlar ju inte om att det är värt det eller inte, har du missat hur många det är som tvingas vända på sina slantar? Det ironiska i detta är att ekonomi är det som oftast gör att relationer börjar knaka i fogarna, så de som behöver detta mest är de som inte ens har råd att köpa kläder till sig själva för att de prioriterar kläder och mat till barnen. Då handlar det inte om vad som är värt längre utan detta skulle behövas erbjudas gratis.
    Helt rätt. Vi lever i en tid då vissa knappt har råd med mat och presenter till barnen. Klart detta borde vara helt subventionerat. 
    Men det borde tandvård och glasögon också då det är kroppen som ska lagas precis som sjukvård. Men tyvärr har inte alla regeringar varit solidariska och brytt sig om människor utan om vinst. Så det är detta vi fått. (säger jag som alltid röstat höger, tänkt att det inte kan bli värre, men det kunde det)


  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (Seppo) skrev 2024-05-03 15:05:44 följande:
    Jag blir irriterad av att du framställer din fru som av ren ondska väljer att tvinga och tortera dig. För att inte snacka om att du drar ner alla kvinnor i din ilska, fan du är patetisk.

    Jag ser att du väljer att tolka in saker som jag inte sagt. Lite osnyggt. Tycker du ska läsa en gång till.

    Jag skriver bland annat "Jag älskar min fru otroligt mycket."

    Sen antar jag att jag klev på en öm tå när jag frågade om kvinnor får fripass att säga vad de vill men vi inte får det som män?
    Eller liknelse kring att bli nekad något som kan upplevas som tortyr? Jag sa inte att någon utsätter mig för det, men det kan kännas så. Precis som någon som får höra negativa ord om en själv kan uppleva det som misshandel även om den andre personen ej rört hen så kan det ändå kallas misshandel.

    Känns som att du läser det du vill läsa.

Svar på tråden Tvingad till Incel