• Anonym (Lycklig)

    Otrohetstråden - Den positiva tråden

    Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

    Berätta om era positiva upplevelser.

    Alla moralpikar undanbedes.

  • Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Vår)
    nihka skrev 2024-03-28 12:14:44 följande:
    Det finns en orsak till att det finns så få positva trådar om otrohet och det är för att otrohet sårar och splittrar människor, vilket väldigt få tycker är positivt.

    Den som har en överenskommelse om ett öppet förhållande är däremot inte otrogen, men det har inte du så du riskerar att såra din fru och splittra din familj.

    Även om du inte berättar själv kan du aldrig vara säker på att det inte kommer fram och när den bomben släpps har du liten eller ingen kontroll över situationen. Och om även din fru är otrogen men du inte vill veta kan du inte garantera att det inte kommer fram eller att hon inte väljer att berätta för dig. Du har liten eller ingen kontroll över det också.
    Håller med
  • Anonym (M)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-28 13:11:37 följande:

    Ok, då kan du spå i framtiden? Det kan inte jag.

    Första gången är mest relevant eftersom det är då den otrogna gör sin riskbedömning, med ingen erfarenhet att luta sig mot. Vara otrogen och acceptera risken det medför eller inte. Hur kan den otrogna vara så 100% säker i förväg , att det aldrig kommer fram?  


    Jag tror personligen att de aldrig gör den riskbedömningen, utan gör som de själva vill utan en tanke på eventuella konsekvenser. De väljer att bara tänka på sig själva (egoism) trots risken att bli av med sin partner. Det finns säkert ett fåtal fall där otrogna ångrar sig innan de gått över gränsen. 


    Att dessutom veta faktabaserat att det kommer förbli okänt ,måste innebära att man har en förmåga att se in i framtiden. 


    Det är deras livlina, den totala förnekelsen, som håller liv i deras otrohet. Annars kan de ju inte säga att de älskar sin familj och inte vill riskera något. De måste ljuga för sig själva så att deras hemmagjorda logik går ihop. För vem vil erkänna att man är ett svin som skiter i sin familj?
  • Anonym (Vår)
    Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 12:28:46 följande:

    Mitt ex avslöjade efter kanske tio år att hon hade varit otrogen. Det knäckte min självkänsla. För henne var det nog bara ett sätt att bli av med skuldkänslorna. 

    Så med min andra kvinna (sen 25 år) har jag överenskommelsen "don´t ask - don´t tell". Om hon gör ett snedsteg vill jag inte veta. Och om jag skulle göra det så skulle jag göra det väldigt diskret.

    Om någon av oss skulle inleda ett långt förhållande vid sidan av så skulle vi antagligen behöva sära på oss, eller lägga korten på bordet och försöka förhandla om en öppen relation. Vilket skulle kunna bli resultatet om hon blir så sjuk att hon inte kan ha sex längre, eller inte alls vill längre.

    TS bad om att slippa moraliseringar, varefter följde en skitflod av moraliseringar. Tröttsamt.


    Det är väl en diskussionstråd eller ska man bara hålla med TS
  • Anonym (M)

    Bland det svåraste att förlåta är att man blev lurad genom att hållas ovetande. För då har man fråntagits rätten att reagera och ta sina egna beslut. 

    Men vissa tycker det är ok, att frånta andra rätten att bestämma över sitt eget liv. Eller är det rädslan att de ska bestämma över ert liv? 

  • Anonym (John-Anders)
    Anonym (Vår) skrev 2024-04-02 13:02:14 följande:
    Det är väl en diskussionstråd eller ska man bara hålla med TS
    TS skrev: 
    Berätta om era positiva upplevelser. Alla moralpikar undanbedes.

    Det hade varit roligare att få läsa svar på TS efterlysning, än inlägg efter inlägg som handlar om hur omoraliskt och destruktivt otro är.  
  • Anonym (Vilken fantasivärld)
    Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 13:27:05 följande:
    TS skrev: 
    Berätta om era positiva upplevelser. Alla moralpikar undanbedes.

    Det hade varit roligare att få läsa svar på TS efterlysning, än inlägg efter inlägg som handlar om hur omoraliskt och destruktivt otro är.  
    Kan det bero på att fler drabbas negativt än positivt?
  • Anonym (M)
    Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 13:27:05 följande:
    TS skrev: 
    Berätta om era positiva upplevelser. Alla moralpikar undanbedes.

    Det hade varit roligare att få läsa svar på TS efterlysning, än inlägg efter inlägg som handlar om hur omoraliskt och destruktivt otro är.  
    De flesta har nog inte så positiva erfarenheter av otrohet. Skönt när det sker men mindre skönt när den bedragne vill skiljas. 
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 13:27:05 följande:
    TS skrev: 
    Berätta om era positiva upplevelser. Alla moralpikar undanbedes.

    Det hade varit roligare att få läsa svar på TS efterlysning, än inlägg efter inlägg som handlar om hur omoraliskt och destruktivt otro är.  

    Det blir sidodiskussioner i alla andra trådar på familjeliv. Varför ska trådar om otrohet få utgöra ett undantag, och bli särbehandlat?


    Är det inte lite befängt att göra en tråd om otrohet i samma benämning som positivt, och sen tro att det inte väcker reaktioner? . Det väcker reaktioner precis som trådar när någon är förtvivlad, för att de är gravida med oönskat kön.


    Om man bara vill ha positiva ryggdunkanden i öppna diskussionstrådar, är det väl bättre att skapa en klubb för inbördes beundran? 

  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-04-02 11:28:09 följande:

    Men hur många gånger måste jag säga om och om igen att jag inte påstår att det inte finns otrohet som förblir okänt? 


    Det jag försökt säga om och om igen, är att du inte i förväg kan veta om den kommer förbli det eller inte. DÅ när du gör valet att vara otrogen, kan du omöjligt veta om det förblir okänt eller inte. Det enda den otrogna kan göra är att minimera risken.

    Att det finns otroheter som förblir okända har jag aldrig förnekat. Men de otrogna personerna gjorde sitt val att ta risken, det var tydligen värt att riskera upptäckt och eventuella konsekvenser.


    Varför citerar du då mitt inlägg, och kommenterar mina inlägg i flera sammanhang, när du skriver om och försöker framställa något helt annat än det jag har skrivit om?

    Jag har aldrig resonerat om det som du skriver om.
    Men du upprepar dig, och som vanligt på lögnaktigt sätt.

    Läs vad jag har skrivit.
    Försök att förstå det som står skrivet.
    Be om en förklaring om du inte har förmåga att förstå.

    Om du citerar mig, och/eller resonerar med mig eller om mig, håll dig då till det jag faktiskt har skrivit,
    och inte till dina egna ständiga hittepå.
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 12:28:46 följande:

    Mitt ex avslöjade efter kanske tio år att hon hade varit otrogen. Det knäckte min självkänsla. För henne var det nog bara ett sätt att bli av med skuldkänslorna. 

    Så med min andra kvinna (sen 25 år) har jag överenskommelsen "don´t ask - don´t tell". Om hon gör ett snedsteg vill jag inte veta. Och om jag skulle göra det så skulle jag göra det väldigt diskret.

    Om någon av oss skulle inleda ett långt förhållande vid sidan av så skulle vi antagligen behöva sära på oss, eller lägga korten på bordet och försöka förhandla om en öppen relation. Vilket skulle kunna bli resultatet om hon blir så sjuk att hon inte kan ha sex längre, eller inte alls vill längre.

    TS bad om att slippa moraliseringar, varefter följde en skitflod av moraliseringar. Tröttsamt.


    Tack för ett bra och också intressant inlägg.

    Och jättestort tack för att du håller dig till trådens ämne och för att du gör valet att visa normal grundläggande respekt för TS.

    Den som inte klarar att hålla sig till ämnet, den som inte har förmåga att respektera TS, den borde starta en egen tråd eller göra sina inlägg i en tråden där de håller sig till ämnet. Men det verkar den inte begripa...

    Att inte respektera andra medlemmar, att inte ha en egen förmåga att respektera TS och trådens ämne, att inte visa någon som helst respekt för FL:s regler och riktlinjer, visar på ynklighet och tyder på en väldigt låg begåvning.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden